7 стратегии, с които ще увеличите продажбите на вашия магазин за електронна търговия

   Когато създавате магазин за електронна търговия, често очаквате, че той ще се окаже най-печелившото начинание в живота ви. Очаквате това, защото има потенциал за това – докато оперативните ви разходи остават значително по-ниски от тези на магазините, обхватът ви остава голям, тъй като хората, които се намират в цялата страна (или дори по света, ако желаете) могат да поръчват от вас. Въпреки това, дори магазините за електронна търговия изискват някои специални усилия, за да увеличат максимално приходите от продажби. Без тези усилия може да не успеете да отключите истинския потенциал на вашия магазин. Тук ще ви разкажем за 7 такива усилия.

  • Направете вашия сайт и приложение удобни за мобилни устройства

Първата стъпка към увеличаване на продажбите на вашия магазин за електронна търговия е да направите вашия магазин удобен за мобилни устройства. Можете да направите това, като използвате два различни маршрута. Можете да разработите приложението си и можете да оптимизирате сайта си за мобилни устройства. Трябва да имате предвид, че нито един от тях не е заместител един на друг, защото повечето потребители сърфират в мрежата на своите мобилни устройства. Така че е напълно възможно дори и да имате приложение, някои потребители да попаднат на вашия сайт, докато търсят продукти, чрез търсачка. Следователно вашият уебсайт също трябва да бъде оптимизиран за мобилни устройства, дори ако имате приложение. Големите компании за електронна търговия стигат до степента на създаване на отделни специфични за мобилни устройства версии на своите сайтове. Но ако в момента не можете да си позволите толкова много, можете да опитате да оптимизирате съществуващия си уебсайт за мобилни устройства в няколко прости стъпки, които ще обясним по-долу.

Стъпки, за да направите сайта си удобен за мобилни устройства:

1. Използвайте отзивчив дизайн

Това е най-простият метод да направите вашия магазин за електронна търговия удобен за мобилни устройства. Използвайте адаптивна тема на сайта си и тя ще изглежда добре, както на компютри, така и на мобилни устройства и таблети. Но го тествайте на няколко размера на екрана.

2. Включване на насочени известия

Можете също така да включите функционалността на насочените известия във вашия сайт, както и в приложението си. Push известия предупреждават до клиентите ви, когато искате да ги актуализирате за всякакви специални оферти, които може да използвате или когато продуктите в списъка с желания на клиента са отново на склад и т.н.

3. Вземете персонализирана мобилна тема

Можете също да получите отделна персонализирана тема, създадена специално за мобилни устройства. Тази опция работи най-добре, но също така поставя допълнителни разходи първоначално за вашия бизнес. Ако можете да си го позволите, резултатите могат да бъдат доста възнаграждаващи.

  • Справяне с изоставени колички

Голям проблем за всички магазини за електронна търговия е проблемът с изоставените колички. Това са потенциални клиенти, които са били на ръба да завършат поръчка, но не са могли да я изпълнят поради някаква причина и са оставили продукта, който са го купували, в количката (по този начин създават изоставена количка).

Причината за този проблем може да бъде широка – потребителят може да е изпаднал в някаква спешност, може да е намерил по-добра сделка някъде другаде, може да е срещнал скрити разходи при на страницата с количката или някаква друга причина. В идеалния случай трябва да се опитате да намалите процента на изоставяне на количката си, но дори ако някои от вашите клиенти са изоставили количките си, можете да спечелите доста бързи пари, като ги убедите да се върнат и да изпълнят поръчката си. Ето как да направите това:

Използвайте имейл маркетинга, за да върнете потенциалните клиенти на изоставени колички.

Ако някои от вашите клиенти са изоставили количките си, свържете се с тях със специални оферти за отстъпки, чрез имейл маркетинг. Можете да изпращате напомняния за изоставяне на количката по имейл и да им предлагате по-добра сделка под формата на отстъпки, за да завършат покупката си. Създайте страх от пропускане (FOMO) за офертите за отстъпки, които давате, като включите таймер на целевата страница. Това допълнително ще увеличи шансовете за продажба!

  • Предлагайте специфични за клиента цени

Кой не харесва нещо, персонализирано специално за него?

Почти всеки го харесва. Ами сега, ако този принцип се приложи към онлайн отстъпки и оферти?

Е, резултатите могат да бъдат доста задоволителни. Поне статистиката казва така – през 2017 г. проучване установи, че в САЩ около 90% от онлайн купувачите намират персонализирания маркетинг за привлекателен. Това е голям брой от гледна точка на ефективността, така че се превръща в стратегия, която трябва да опитате. Ето няколко начина, по които можете да го приложите:

  1. Можете да предложите специални отстъпки на вашите постоянни клиенти, които са пазарували от вас няколко пъти;

  2. Можете да предлагате отстъпки на тези клиенти, които са закупили артикули на определена стойност от вашия магазин за електронна търговия;

  3. Или можете да предложите специални отстъпки на тези, които може да са готови да направят групови поръчки.

Който и подход да изберете, можете да приложите специфично за клиента ценообразуване, чрез различни плъгини и разширения, които се предлагат за тази цел.

Два популярни примера за специфичните за потребителя разширения за ценообразуване за WooCommerce и приложението Bold Custom Pricing за Shopify. Използвайте ги и ще създадете последователи от много лоялни клиенти, които ще пазаруват от вас отново и отново.

  • Пуснете специални оферти за събития и фестивали

Фестивалите и събитията могат да ви донесат още една възможност да увеличите значително продажбите си. Можете да пуснете специални оферти за отстъпки в тези случаи, за да увеличите продажбите си и да генерирате някои потенциални клиенти, които по-късно ще се превърнат в клиенти. Пример за това е разпродажбата "Черен петък". На Черния петък повечето магазини за пазаруване, независимо дали са онлайн или офлайн, предлагат отстъпки на своите клиенти. Подобни отстъпки се правят на Коледа и Нова година и е установено, че обемът на продажбите в такива дни е много по-висок от обичайния. Трябва също да опитате да предложите празнични отстъпки, съчетани с едноседмична маркетингова кампания, в началото, за да осигурите покупки от вашите клиенти.

  • Използвайте висококачествени изображения и видеоклипове

Качеството на изображенията и видеоклиповете на продуктите, които използвате, също е от първостепенно значение за увеличаване на продажбите. Изображенията и видеоклиповете на продукти с ниско качество не носят никаква полза, така че ще бъде най-добре да използвате изображения с висока разделителна способност, които показват продуктите с пълни детайли. И използвайте множество изображения, тъй като едно изображение рядко показва продукта в целия му блясък. Ако само изображенията не са достатъчни, за да опишат характеристиките на вашия продукт, използвайте и видеоклипове. Но трябва да компресирате вашите изображения и видеоклипове, преди да ги използвате. В противен случай те могат да увеличат времето за зареждане на вашия сайт, като по този начин се отразят неблагоприятно на потребителското изживяване.

  • Показване на сродни и подобни продукти на видно място

Ако разглеждате Amazon (кой не го прави), може да сте видели, че те показват два вида продукти на всяка страница с продукти. Една колона показва свързани продукти, които са продукти, които могат да се използват в комбинация с основния продукт, който се показва на страницата. А другата колона е за подобни продукти, които са продукти, които могат да служат като алтернативи на основния показан продукт. Всяка от тези колони има две цели:

  • Колоната "Свързани продукти" помага на хората да намерят всичко, което може да им е необходимо, за да извлекат най-доброто изживяване от продукта, който са готови да купят. Много пъти има аксесоари или разширения, които подобряват изживяването на конкретен продукт. Като предлагате тези продукти точно там на продуктовата страница, вие им помагате да намерят тези продукти лесно и те купуват тези продукти, като по този начин увеличават вашите приходи. Това е печеливша ситуация и за двамата.

  • "Подобни продукти" от друга страна, позволяват на хората да сравняват цените на продуктите, които искат да купят с други подобни продукти, които се предлагат на пазара. Това премахва напрежението да получат лоша сделка като по този начин ги карате да се движат бързо в посоката на покупка.

Показването на всяка от тези колони на вашите продуктови страници не е трудно, тъй като идентифицирането, както на подобни, така и на свързани продукти се извършва от алгоритмите, вградени в софтуера на вашия магазин за електронна търговия въз основа на навиците за покупка на вашите клиенти, описания на продукти и други фактори. Просто трябва да правите малко настройки от време на време, за да сте сигурни, че всички показвани продукти са подходящи. Те се научават и препоръките стават по-точни.

  • Създайте блог

Ако искате да привлечете хора към вашия сайт, чрез търсачките, трябва да включите маркетинга със съдържание като част от вашата маркетингова стратегия. Не може да има по-добър канал за маркетинг на съдържание от блог и можете лесно да го настроите. Създавайки полезно съдържание за вашите потенциални клиенти, които може да го търсят в търсачката, можете да ги запознаете с вашата марка, което също може да доведе до много продажби, ако приложите стратегиите, дадени на тази страница. Ето няколко примера за това как можете да използвате блог, за да увеличите продажбите на вашия магазин за електронна търговия:

  1. Можете да създадете подробни ръководства, които помагат на хората да избират лесно продукт от широката гама от опции, налични на пазара. В тези ръководства можете да вградите функцията за търсене на вашия магазин за електронна търговия, която им позволява да търсят продукта във вашия магазин веднага след като приключат с четенето на ръководството;

  2. Можете да създавате публикации в блогове, които помагат на хората да се научат какви са предимствата на продукта, който искат да купят, какви са най-новите функции, които се предлагат в съвременните версии на продукта, който търсят. Отново, трикът е да ги изпратите до вашите продуктови страници от блога, което можете да направите, като включите връзки към тези страници в публикациите в блога.

Това са два от многото начини, по които можете да създадете полезно съдържание за потенциалните си клиенти и да ги накарате да купуват от вашия магазин за електронна търговия.

 

Така че това бяха 7-те метода, които можете да използвате, за да увеличите продажбите на вашия магазин за електронна търговия. Ако приложите всички тях, както обяснихме, те имат потенциала да увеличат продажбите ви с до 50%. Опитайте ги и ни споделете вашите мислите и дали имат ефект и за вашия онлайн бизнес!

Препоръчваме още:

Как се променя цикълът на закупуване Как се променя цикълът на закупуване Прочети повече
Как да напишем мета описания Как да напишем мета описания Прочети повече
6 лесни начина за подсилване на отношенията с клиенти 6 лесни начина за подсилване на отношенията с клиенти Прочети повече
нагоре