2021г. донесе своя дял от промени в онлайн бизнеса и положи някои основи за 2022г. Действително, тъй като глобалната пандемия все още е с нас към момента на писане, електронната търговия се разви и компаниите трябваше да се адаптират към новите тенденции. На първо място, здравната криза доведе до значително ускоряване на онлайн поръчките. Според Digital Commerce онлайн покупките са се увеличили повече от два пъти през последната година, което представлява увеличение от 44%. Това явление може да се наблюдава и по целия свят. Ето защо електронната търговия се развива и има тенденции, които трябва да наблюдавате внимателно.
Тенденциите на годината са много съобразени с настоящата ситуация. Здравната криза доведе до увеличаване на онлайн продажбите и появата на нови тенденции в електронната търговия. Освен това повечето компании се адаптират бързо, предлагайки на клиентите си онлайн пазаруване, което отговаря на различните им нужди.
Сега, нека видим какви са най-големите очаквания за тази година в електронната търговия!
Тази тенденция беше налице през 2021г. и все още е актуална през 2022г. Наистина покупките все повече се правят на мобилни устройства и е важно компаниите да имат отзивчив уебсайт, тоест такъв, който се адаптира към всички смартфони. Компаниите, които оптимизират уебсайта си за мобилни устройства, увеличават не само трафика на сайта, но и продажбите си. Новите методи на плащане дават на клиентите увереност да купуват, чрез своите мобилни устройства.
Видеото е нов начин за пазаруване на различни продукти. Повече потребители търсят този тип съдържание, когато пазаруват онлайн и е по-вероятно да завършат транзакция в сайт за електронна търговия, който включва видео съдържание. Освен това Google обикновено дава по-предно класиране в търсачките на уебсайтове, които използват видеоклипове, за да представят своите продукти или марка.
С увеличаването на онлайн пазаруването потребителите също очакват от компаниите да предлагат множество опции за доставка за своите продукти. Независимо дали става въпрос за експресна доставка или доставка до адрес, тези опции насърчават лоялността към марката и увеличават вероятността купувачите да купуват отново от същия сайт.
През 2021г. пазаруването в социалните медии, наричано още социално пазаруване, беше тенденцията на годината. Въпреки че не е подходящ за всички индустрии, със сигурност ще се развие през следващите месеци. Модният сектор е особено подходящ за социално пазаруване и продажбите могат да бъдат по-изразени през 2022г.
Все повече марки предлагат на своите клиенти възможността да общуват с тях. чрез текстови съобщения. Клиентите оценяват тази форма на комуникация, защото е проста, бърза и ефективна. Въпреки че тази нова тенденция трябва да се използва пестеливо, за да не смущава постоянно клиентите ви, тя може да детронира имейла през следващите няколко години и да получи по-добър процент на отваряне.
Услугите за автоматизирани съобщения вече се използват от много компании. Освен това клиентите обичат да взаимодействат с тях, тъй като могат да получат бърз отговор на почти всеки въпрос. Чатбот с качествено съдържание със сигурност ще осигури по-добро изживяване за вашите клиенти. Чатботът обаче трябва да е добре конфигуриран и да има отговори, които да отговарят на нуждите на потребителите. Чатбот, който не отговаря на нуждите на клиентите, може да ви накара да загубите ценни потенциални клиенти.
Тази тенденция не е толкова нова. От няколко години потребителското пътуване се разгръща по няколко канала, преди да бъде превърнато в покупка. Поради това компаниите трябва да поставят клиента в центъра на своите фокусирания. По този начин е от основно значение да се разбере как клиентът купува, какви са основните им влияния, кои канали използват, защо и какви са мотивите им. Освен това компаниите трябва да разберат елементите, които влизат в създаването на приятно дигитално изживяване за клиента и кои могат да подобрят шансовете им за завършване на транзакция.
Автоматизирането на определени маркетингови задачи става наистина интересно, когато ви позволява да поддържате взаимоотношения с клиентите, като същевременно спестявате време. Въпреки че човешкият контакт все още е много ценен, използването на софтуер за автоматизиране на вашия маркетинг има много предимства, като например централизиране на данни, минимизиране на грешките и спестяване на време и пари.
Включете тези дигитални маркетингови методи и ще развиете успешен бизнес по време на пандемичната ситуация!