5 начина да го подобрите мобилността на вашия уебсайт

   През март 2020 г. Google обяви, че ще премине към първо индексиране за мобилни устройства за цялата мрежа. Те планираха да го въведат до септември.

Гигантът на търсачките експериментира с първо индексиране за мобилни устройства от 2016 г. През 2019 г. те активираха индексиране за мобилни устройства за всички нови уебсайтове.

Какво означава това за вас като собственик на уебсайт? Ако още не сте адаптирали сайта си удобен за мобилни устройства, сега е моментът да го направите.

Не сте сигурни как да започнете? Тези пет съвета предлагат лесни начини да подобрите уебсайта си.

  • Изберете мобилна тема

Първата стъпка в това да направите уебсайта си по-приятен за вашите мобилни посетители е да изберете правилния дизайн.

По какво се различават дизайните, създадени за мобилни устройства? Обикновено са по-отзивчиви. В тях е записан код, който им позволява да се адаптират към устройството на потребителя.

Това е известно като отзивчивост. Тя позволява на уебсайта да преоразмерява за оптимално показване, без значение какъв размер на екрана използва вашият посетител.

Кодът зад темата обикновено също е „по-лек“. Настолните машини обикновено имат по-стабилни интернет връзки и повече процесорна мощ. Това означава, че могат да се справят със сложни HTML, XML и други.

Мобилният телефон не може да обработи това по същия начин, което може да доведе до забавяне или проблеми с дисплея. „По-леко“ кодиране на задната страна означава, че и вашият сайт ще се зареди по-бързо.

  • Оптимизиране на изображения и кода

Каскадните таблици със стилове или CSS също са част от кода на вашия уебсайт. Те казват на браузъра на потребителя как да стилизира елементите на страницата.

CSS може да затрудни скоростта на изтегляне или да доведе до неправилно показване по същия начин, както другият код може. Оптимизирането на CSS за мобилни устройства ще осигури по-добро показване на всички устройства.

Трябва също да помислите за оптимизиране на изображения и видеоклипове. Изображенията и видеоклиповете, които не са оптимизирани, често причиняват по-дълго време на зареждане. Дългите времена на зареждане водят до по-висок процент на отпадане и по-малко удовлетворение на посетителите.

Компресирането на изображения ще ги направи по-леки. Хостингът на вашите видеоклипове на уебсайт на трета страна също може да намали времето за зареждане.

  • Направете го лесно четим

Друга промяна, която „да направи уебсайта удобен за мобилни устройства“, е да прегледате шрифтовете, които използвате. Колко лесно се четат?

Трябва да тествате това на няколко устройства с различни размери на екрана. Някои шрифтове са четливи, дори когато са малки. Други стават много по-трудни за четене. Може да искате да увеличите размера, така че шрифтът да изглежда по-добре на мобилни устройства. Шрифтовете могат да се показват по различен начин на мобилни устройства, така че проверете за четливост. Използвайте удебелен шрифт и подчертаване, за да откроите текста, вместо прекъсвания на редове.

Може също да помислите за достъпен шрифт, който е по-лесен за четене за всеки. Повишеният контраст между буквите улеснява шрифта за хора с дислексия. Така може да помогне на хората да гледат вашия сайт на малките екрани.

  • Използвайте удобно за мобилни устройства съдържание

Сега е време да се съсредоточим върху съдържанието . „По-леките“ сайтове се зареждат по-бързо, така че може да искате да помислите и за анализиране на съдържанието на сайта. Помислете за едно или две оптимизирани изображения, вместо за цяла галерия. Имайте предвид, че ще имате и по-малко място за показване на мобилни екрани. Каква е най-важната информация, която посетителите да видят? Трябва да поставите на преден план тези подробности.

Всичко друго може да бъде преместено или дори изобщо да бъде премахнато от страницата. Може да искате да съкратите формулярите, за да избегнете превъртането. Помислете и за разбиване на големи парчета текст, които могат да изглеждат още по-малко приятелски настроени към мобилен потребител.

Обърнете специално внимание на бутоните и вашите призиви за действие. Може да се наложи да се преместят бутоните, така че хората на мобилни устройства да могат да ги щракват. Може да искате да преоразмерите бутоните, да подобрите показването или да ги подчертаете. Специфичните CTA за мобилни устройства могат да включват бутон „докосване за обаждане“. Този вид призив за действие ще се възползва от възможностите на мобилното устройство. Тези функции може да не са налични на вашия работен плот.

Има някои видове съдържание, които искате да избягвате. Повечето мобилни устройства не поддържат Flash, така че е най-добре да не го използвате.

Много собственици на фирми използват PDF файлове за определени типове съдържание, като ценови листи или менюта. Това е разочароващо за вашите мобилни потребители. Те ще трябва да цъкат за оголемяване на екраните си, за да могат да видят информацията, която искат.

Вместо това превърнете тези документи в съдържание, с което потребителите ви могат лесно да взаимодействат. Това е малка стъпка, която значително ще подобри техния опит.

  • Тествайте

Последната стъпка към осигуряването на готовност на вашия сайт за индексиране на мобилни устройства е провеждането на мобилен тест. Google предлага безплатен инструмент, въпреки че има и други. Тези инструменти ви позволяват да проверите дали мобилността ви е удобна за мобилни устройства. На свой ред те също ще ви помогнат да откриете къде можете да направите допълнителни подобрения. Използвайки отчета от инструмента, можете да продължите да се променяте и да проверявате колко удобен е мобилният ви сайт.

Добре е един от тези инструменти да бъде запазен с отметки. Тестването и повторното тестване на мобилността на вашия сайт с времето е добра идея. Тъй като Google пуска първо индексиране за мобилни устройства, критериите за „добри“ мобилни сайтове могат да се променят.

Най-добрите практики ще се развиват с течение на времето. Искате да сте в крак с тях, за да сте сигурни, че предоставяте възможно най-доброто взаимодейстие с посетителите си.

 

Тъй като броят на потребителите на мобилни устройства нараства, вероятно по-голяма част от трафика ви ще бъде от смартфони и таблети. Правенето на вашия сайт удобен за мобилни устройства ще ви помогне да обслужвате всички ваши бъдещи посетители.

Търсите ли повече начини да подобрите работата на уебсайта за мобилните посетители? Обединяването със софтуерна агенция може да бъде умен ход!

 

Препоръчваме още:

8 Стратегии за дигитален маркетинг, които да ви изведат пред конкуренцията! 8 Стратегии за дигитален маркетинг, които да ви изведат пред конкуренцията! Прочети повече
Новите тенденции за маркетинг в социалните медии през 2021 г. Новите тенденции за маркетинг в социалните медии през 2021 г. Прочети повече
7 стратегии за дигитален маркетинг, които повишават осведомеността на бранда 7 стратегии за дигитален маркетинг, които повишават осведомеността на бранда Прочети повече
нагоре