17 начина да привлечете трафик в електронната търговия, без да купувате реклами

   С повече потребители, пазаруващи онлайн, търговците на дребно трябва да работят усилено, за да бъдат забелязани.

Ами, ако нямате бюджет за реклами?

Над половината от потребителите предпочитат да пазаруват онлайн. С нарастването на онлайн пазарите и множеството възможности за избор, достъпни за потребителите, е трудно да привлечете вниманието, от което се нуждаете, и да привлечете трафик и приходи.

Ще споделя 25 съвета за електронна търговия, с които можете да привлечете повече посетители към сайта си без да харчите нито стотинка за платени реклами!

  • Стартирайте програма за препоръки

Възможните клиенти, които идват от реферали, конвертират с 30 процента по-висок процент от всеки друг маркетингов метод. Затова препоръчваме да включите програма за препоръки за вашата електронна търговия. Предложете нещо ценно на съществуващите клиенти за всеки клиент, който те доведат до вас.

  • Изградете своя блог

Google контролира повече от 92 процента от пазара на търсене, което означава, че ако искате трафик, трябва да инвестирате в SEO. Инвестирането в блог и предоставянето на ценно съдържание е един от най-добрите съвети за електронна търговия. Започнете да публикувате редовно съдържание, независимо дали трябва да наемете някого или да напишете всичко сами. Ако в момента нямате блог на уебсайта си за електронна търговия, стартирането е елементарно.

  • Създайте списък с имейли

Повтарящите се клиенти харчат 67 процента повече от новите клиенти и един от най-добрите начини да ги върнете, е чрез създаване на списък с имейли, понеже сте установили доверие с тях и те знаят какво можете да предложите. Предлагането на уникален промоционален код насърчава клиентите да се върнат и прави офертата да се чувства изключителна и сякаш получават нещо, което не е достъпно за всеки.

За да създадете списък с имейли, опитайте тези стратегии:

  1. Предложете малка отстъпка (10 до 15 процента) за потребители, които се регистрират за вашия имейл списък

  2. Направете вашите абонати да се чувстват изключителни, като популяризирате нови продукти само на тях

  3. Публикувайте тийзъри за предстоящо съобщение по имейл, за да насърчите последователите да се регистрират

  • Пренасочване на имейл абонати

След като създадете списък с имейли, ще искате да пренасочвате потребители въз основа на поведението им. Пренасочването в този случай означава изпращане на имейл до някой, който е проявил интерес към вашия бизнес, но не е предприел действието, на което сте се надявали. Имейлите с изоставени колички са един от най-ефективните начини за използване на пренасочваните имейли. Можете също да изпратите на настоящите клиенти предложени продукти, свързани с предишна покупка. Както вече споменахме, по-лесно е да преследвате клиенти, които вече имате, отколкото да намирате нови.

Ето кратко ръководство за пренасочване на вашите имейл абонати:

  1. Потърсете начини за повторно насочване към потребители във вашата платформа за имейл маркетинг. Например, MailChimp има ръководство за пренасочване на имейли, което води своите потребители през процеса

  2. Приложете първо най-лесните кампании за ретаргетинг. Като цяло, изоставените имейли за колички и препоръчаните продукти са лесни печалби

  3. Тествайте други кампании за пренасочване, за да видите какво работи. Например, поискайте отзиви около седмица след покупката или предложете нова колекция

  • Оптимизирайте вашите CTA

Само около два процента от вашия уеб трафик ще се преобразува при първото посещение, така че улавянето на потребители, чрез вашите CTA е от решаващо значение. Трябва да експериментирате, за да видите какво работи. Дори нещо толкова просто като цвета на вашия CTA бутон може да е важно.

Например, Performable установи, че превключването на техния бутон с CTA от зелен към червен повишава процента на реализация с 21 процента. 

Опитайте различни CTA бутони и фрази, за да видите какво работи и ги тествайте едно до друго, като използвате A/B тестване.

Можете също да тествате тези CTA:

  1. Съдържание

  2. Тип/размер на шрифта

  3. Изображения

  4. Целева страница

  5. Оферта

  • Подобрете процеса на плащане

Близо 70 процента от хората изоставят количката си. Това може да се дължи на скрити такси, разходи за доставка, твърде много стъпки и т.н.

Въпреки че хората им е по-удобно да пазаруват онлайн, те също имат големи очаквания за процеса. Ето няколко съвета как да подобрявате процеса на плащане:

  1. Отървете се от скритите такси и бъдете конретни относно ценообразуването

  2. Споделете таксите за доставка в началото на процеса

  3. Ограничете броя на кликванията за конвертиране

  • Добавете вътрешни връзки към вашия сайт

Тази стъпка се фокусира върху вътрешното свързване във вашия уебсайт за електронна търговия. Как това може да подобри трафика на електронната търговия?

Сайтовете без правилно вътрешно свързване не се класират толкова напред, колкото тези със солидна стратегия за изграждане на връзки. Създавайки мрежа от връзки на вашия сайт, вие казвате на Google, че сте отличен ресурс за това, което хората искат да купят, и имате богатство от знания в каквато и ниша да продавате. Това ще подобри потребителското изживяване като същевременно подобрявате стойността си пред Google.

Ето няколко съвета за добавяне на вътрешни връзки:

  1. Идентифицирайте централните страници – това са важни страници, които знаете, че потребителите ви искат да видят. Добавете връзки, където има смисъл, които водят към тези страници

  2. Връзка към свързани продукти на вашите продуктови страници

  3. Използвайте „хлебни трохи“ в навигацията, за да помогнете на потребителите бързо да се връщат обратно към основните страници

  4. Използвайте лесен за разбиране текст

  • Бъдете активни в социалните медии

Деветдесет и един процента от хората четат поне един коментари, преди да направят покупка. Къде е страхотно място да прочетете отзиви от клиенти?

Социалните медии, разбира се.

Използвате ли социалните медии, за да привлечете трафик към вашия магазин за електронна търговия?

Това помага да покажете на клиентите, че сте истински бизнес с реални клиенти.

  • Включете чат във вашия уебсайт

Шестдесет процента от хората искат да се свържат с някого по време на процеса на продажба. Когато хората се обръщат към електронната търговия, те очакват да имат такова отношение при процеса обслужване на клиенти, което получават лично. Това означава, че трябва да сте на разположение, за да отговаряте на въпроси и да помагате по време на процеса на продажба.

  • Подобрете страниците с продукти, като се съсредоточите върху предимствата, а не върху функциите

Докато пишете за дадена функция, помислете каква е ползата за клиентите и центрирайте това във вашето описание. Всяка функция е обвързана с полза.

Ето няколко начина да подобрите продуктовите си страници:

  1. Намалете бъркотията, за да могат потребителите лесно да се съсредоточат върху това, което има значение

  2. Използвайте ясни и кратки призиви за действие, за да кажете на посетителите какво да правят по-нататък

  3. Проверете скоростта на вашата страница

  4. Използвайте висококачествени изображения на продуктите

  5. Добавете социално доказателство, за да изградите доверието на клиентите

  • Добавете генерирано от потребители съдържание

80% от хората казват, че генерираното от потребителите съдържание влияе върху решението им за покупка. Съдържанието, генерирано от потребители, може да бъде толкова просто, колкото да направите изображение на продукт в употреба, който е употребил рецензент, и да го поставите на вашия уебсайт. Хората са по-склонни да ви се доверят, когато видят, че други хора се радват на вашите продукти. Ето няколко други начина за използване на UGC:

  1. Добавете отзиви към продуктовите страници

  2. Създайте марков хештаг и помолете потребителите да споделят любимите си продукти

  3. Вградете изображения на продуктите от потребители в долната част на уебсайта си

  • Разберете личностите на клиентите

Ако не знаете какво представлява клиентската персона, може да пропуснете един от най-простите съвети за електронна търговия.

Какво е персона на купувач?

По същество това е представяне на вашите клиенти. Те какво правят? Как действат? Как избират?

Рекламирайте вашия бизнес за електронна търговия към конкретен аватар.

  • Предлагайте безплатна доставка

Ето статистика, която може драстично да промени приходите ви от електронна търговия: 66 процента от потребителите очакват безплатна доставка за всяка онлайн покупка. Тези хора очакват от вас да платите разходите за доставка на техните продукти, независимо колко похарчат. Можете да благодарите на Amazon за това. Предлагането на безплатна доставка не е средството за намаляване на приходите.

Има няколко начина да накарате безплатната доставка да работи за вас:

  1. Повишете цените си, за да покриете разходите за доставка, след което я направете „безплатна“

  2. Предложете безплатна доставка като награда от програмата за лоялност

  3. Поискайте имейл адрес в замяна на безплатна доставка

  4. Предлагайте безплатна доставка само за покупки над определена сума

  • Пазете потребителските данни в безопасност

Този съвет за електронна търговия върви ръка за ръка със сигналите за доверие, но е важен сам по себе си. Сайтовете за електронна търговия събират много данни за своите клиенти, включително имена, банкова информация, адреси и т.н.

Какво правите, за да защитите тази информация?

Ето няколко начина да запазите информацията на клиента си в безопасност:

  1. SSL сертификат

  2. проследяване на всички поръчки

  3. изисквайте силни пароли

  4. уверете се, че вашето съхранение на данни е криптирано

Уверете се, че уведомявате клиентите си, че правите всичко това. Когато ги молите да въвеждат лична информация, включете всички стъпки, които предприемате, за да защитите техните данни.

  • Използвайте Influencer Marketing

Influencer Marketing е, когато се сдвоите с друга марка или влиятелен човек, за да ви помогнат да популяризирате вашите продукти. С нарастването на пазара на инфлуенсър маркетинг до 16,4 милиарда през 2022 г., потенциалът е налице. Започнете да се свързвате с влиятелни лица във вашата ниша и вижте дали те ще се съгласят. Изпратете им безплатни продукти за тестване.

  • Създайте чувство за спешност

Посетителите, които напускат сайта ви, без да купят, рядко завършват продажбата. Спешността предлага убедителна причина да завършат покупката сега. Може да използвате фрази като „Купете сега" "Количествата са ограничени” или "Поръчайте до утре с безплатна доставка“ и т.н.

Има най - различни начини за създаване на спешност, чрез ексклузивност и FOMO, включително:

  1. Използвайте изскачащи прозорци, за да покажете на други потребители, тези които са направили покупки.

  2. Изпращайте имейли с „последен шанс“.

  3. Добавете таймер за пазарска количка.

  4. Покажете ограничена наличност

  • Пуснете нови продукти

Трябва редовно да пускате нови продукти и да правите иновации във вашата индустрия. Ако не произвеждате продуктите си, все още има начини за иновации.

Например, ако продавате продукти за подобряване на дома, може би бихте могли да намерите начин да обедините няколко артикула заедно? Можете дори да създадете кутия за абонаментен пакет.

 

Всеки бизнес трябва да има маркетингов бюджет, независимо колко голям или малък е той. Ако в момента харчите пари за платени реклами, помислете какво друго бихте могли да направите с този бюджет и експериментирайте с други безплатни опции!

Препоръчваме още:

6 лесни начина за подсилване на отношенията с клиенти 6 лесни начина за подсилване на отношенията с клиенти Прочети повече
Какво представлява организационната гъвкавост? Какво представлява организационната гъвкавост? Прочети повече
Как да защитите вашия онлайн бизнес Как да защитите вашия онлайн бизнес Прочети повече
нагоре