Как да създадете CTA, които конвертират

   Маркетолозите, фокусирани върху резултатите, знаят, че техните маркетингови усилия са успешни само ако допринасят за крайния резултат на организацията си. Това изисква от тях да надхвърлят фокусирането върху осведомеността на марката, за да разработят маркетингови кампании, които привличат, подхранват и най-важното, превръщат потенциални клиенти в клиенти. Независимо дали маркетинговите материали, които използвате, за да привлечете, ангажирате и поддържате клиентите си, са част от имейл кампания, социалните медии или целева страница, едно нещо винаги е вярно: ясни и атрактивни призиви за действие (CTA) са от решаващо значение за генериране на конверсии. Въпреки това, изработването на CTA, което убеждава клиента ви да попълни формуляр или да насрочи демонстрация, може да бъде много по-трудно, отколкото звучи. Всичко, от формулировката, разположението и уместността, може да повлияе на това дали вашият клиент реши да предприеме това действие. И макар че има различни фактори, които могат да повлияят дали целевият ви клиент кликне върху CTA, определено има няколко най-добри практики, които можете да следвате, за да подобрите шансовете си да предизвикате интереса на вашата аудитория. За да ви помогнем по пътя ви към маркетинговия успех, ние съставихме следните съвети, за да ви помогнем да създадете CTA, които със сигурност ще конвертират повече потенциални клиенти!

  • Бъдете наясно какво искате да правят клиентите ви

Най-лошата грешка, която можете да направите с вашите призиви за действие, е да не сте директни относно това, което искате да направят клиентите и какво ще получат, ако го направят. Ако призивът ви за действие не е ясен от самото начало, рискувате получателите на имейли или посетителите в мрежата да игнорират молбата ви и да се ориентират другаде. Или, ако вашият потенциален клиент реши да кликне, той може да бъде разочарован, ако не бъде посрещнат с офертата, която е очаквал да намери. Това е сигурен начин да зададете грешен тон и може да доведе до отписване или оплаквания за спам.

Поставянето на ясни очаквания за това какво искате да правят клиентите ви и какво ще постигнете, когато завършат това действие, ви позволява да предотвратите объркване и подобрява шансовете си за успех. Така че, ако целта ви е да накарате потенциалните ви клиенти да попълнят формуляр за изтегляне на електронна книга, поставете бутон под формуляра, който казва „Изтеглете електронната книга!“, Този формат показва на вашите потенциални клиенти, че електронната книга ще бъде тяхната награда за попълване на формуляра.

  • Подчертайте стойността, която вашата оферта предоставя на клиентите ви

Независимо дали тласкате целевата си аудитория да изтегли електронна книга или да си уговорят среща за разговор с експерт, трябва да предложите някакъв стимул, за да завършите действието, което ги молите да направи. Това не означава, че трябва да започнете да раздавате персонализирани подаръци. Вместо това трябва да се уверите, че всичко, което получават, когато щракнат върху бутон или попълнят формуляр, предоставя някаква стойност.

Например, ако предлагате на аудиторията си електронна книга, трябва да използвате своя блог или копие на имейл, за да обясните ясно вида ценна информация, която ще получат, ако решат да я изтеглят и прочетат.

  • Уверете се, че вашите CTA се открояват и са лесно забележими

Клиентът не може да завърши действие, ако не може да намери вашето CTA. И все пак всички сме получавали този объркващ имейл или сме попадали на целева страница, където научаваме за невероятна оферта, но не виждаме бутон, който да щракнем, за да получим достъп до нея. В тези случаи и търговецът, и потенциалният клиент губят добра възможност.

За да избегнете това фиаско, проектирайте оформлението на вашия имейл или страница, така че вашите CTA да се открояват и да бъдат лесни за намиране. Не ги скривайте на други страници, не ги поставяйте до телефонни номера с малък текст или ги правете достъпни само след няколко щраквания или търсене.

Мястото, където поставяте вашите CTA на страница или имейл, също може да повлияе на това дали вашата аудитория ще реши да щракне. Поставянето на вашите CTA на следните места ще ги направи по-видими и ще увеличи шанса потенциалният ви клиент да ги изпълни.

  1. Над видимата на екрана част: Поставянето на CTA „над видимата на екрана част“ означава да го поставите там, където може да се види първоначално. Включете CTA над видимата на екрана част на първата страница на вашия сайт, целева страница или имейл.

  2. В лентите за навигация: Бутон в навигационните ленти в горната или долната част на страницата ви може да насърчи посетителите да предприемат действия.

  3. Отстрани: Можете да включите бутон за регистрация или оферта покрай страничната колона на вашето съдържание, където читателите ще го виждат, докато скрулват. (Това е особено добра тактика за блогове.)

  4. В края: CTA в края на страницата може да бъде добра котва за вашата страница, като предоставя причина на посетителите на сайта да предприемат действие, докато информацията, която току-що са прочели, все още е прясна в съзнанието им. Ако са прочели чак до края на вашата страница или имейл, вероятно се интересуват, така че трябва да се възползвате от тази възможност, като им предоставите начин да се ангажират допълнително с вашата марка.

  • Осигурете повече от една възможност на потенциалните клиенти да отговорят на вашето CTA

Ако вашият CTA се намира в имейл, можете да подобрите шансовете да накарате получателя си да конвертира, като предоставите повече от един начин за отговор. В този случай можете да вмъкнете връзка към вашата оферта в заглавката на вашия имейл, основното копие и в бутон в края на основното копие. Причината, поради която това работи, е, че някои получатели ще бъдат незабавно готови да научат повече, докато други може да искат да прочетат имейла ви, за да получат повече контекст, преди да вземат решение.

Ако възможността го изисква, можете също да имате повече от един CTA. Препоръчваме тази тактика с клиенти от средата на фунията, които може или да са на етапа, в който искат да говорят с търговски представител или да продължат да научават повече, преди да се ангажират с истинска дискусия. Предоставянето на опции им предлага възможност да продължат да се ангажират и пристъпят към действие. В тези случаи обаче дайте приоритет на вашите CTA, така че аудиторията ви да не избере опцията, която би била най-малко полезна за вас.

  • Дайте персонализирани препоръки

Дори ако вашите призиви за действие са ясни и вие се справяте чудесно с описанието на стойността на това, което предлагате, потенциалните клиенти няма да завършат действие, ако нито едно от тях не е уместно за тях. Вашите CTA трябва да съвпадат с етапа на клиентите ви във фунията на продажбите, тяхната индустрия и общите точки на болка или интереси.

Например, потенциалните ви клиенти е по-вероятно да планират време за разговор с експерт, когато навлизат в етапа на вземане на решения, отколкото ако тепърва започват да се запознават с вашата марка. По същия начин имате по-голям шанс да накарате професионалист, който работи в производството, да изтегли електронна книга за веригата за доставки, отколкото някой, който работи в застрахователната индустрия.

 

Надяваме се, че сме ви били полезни с съветите ни за CTA, защото всеки онлайн бизнес е необходимо да ги прилага, за да бъде успешен!

Препоръчваме още:

Трансформации в дигиталния маркетинг ! Трансформации в дигиталния маркетинг ! Прочети повече
Какви бизнес ценности привличат клиентите? Какви бизнес ценности привличат клиентите? Прочети повече
Как да напишете конкурентен анализ на вашата фирма Как да напишете конкурентен анализ на вашата фирма Прочети повече
нагоре