Изоставена количка е поръчка, която е недовършена. По някаква причина клиентът решава, след като добави продукта в количката, че няма да завърши покупката. Процентът на изоставяне обикновено е висок. Няколко проучвания показват, че средният процент на отпадане на количката е около 75% - 80%, което означава, че само 20%/25% от поръчките се изпълняват, според очакванията на марката. Това може да се случи по множество причини и във всички онлайн магазини, но има някои техники за обръщане на тази ситуация и възстановяване на изоставени колички, стимулирайки увеличаването на продажбите в електронната търговия.
Стратегията за ремаркетинг се използва широко при възстановяването на изоставени колички. Това е техника, която насърчава клиентите да възобновят и завършат покупките си, като им показва на различни платформи продуктите, които преди това са добавили в количката. Това означава, че клиентът ще види реклама за продукта по-късно, след като напусне онлайн магазина. Тази техника е интересна, защото рекламата се показва на някой, който вече е проявил интерес към придобиването на продукта.
В зависимост от това къде е оставена количката, възможно е клиентът да е въвел своите данни за контакт във формуляр. По този начин е обичайно да имате достъп до имейла на клиента, който е изоставил количката, и да се знае кои продукти е имал интерес да придобие, както и фазата, в която е решил да се откаже от поръчката.
Имейлите за възстановяване на изоставената количка предупреждават клиента за факта, че той не е завършил покупката, демонстрирайки необходимостта от спешно закупуване. В идеалния случай имейлът трябва да съдържа подходящ CTA (призив за действие) и клиентът трябва да бъде пренасочен към страницата за плащане или продукта (в зависимост от фазата на поръчката), така че да може да завърши поръчката си само с няколко щраквания.
Когато продукт или услуга е свързана с добра препоръка, оценка или мнение, вероятността клиентът да се почувства по-сигурен да направи покупката е по-висока. По този начин съобщенията, насочени към клиенти, които са изоставили количките, трябва да съдържат тези отзиви, Преглед в имейла за възстановяване на количката показва, че други хора са направили същата покупка и са били доволни от въпросния продукт или услуга.
Това също може да бъде начин за разбиране дали клиентът изоставя количката, защото не се интересува от плащането, чрез наличния метод. Ако количката е била изоставена в момента на избора на метода на плащане, вероятността това да е проблемът е голяма. По този начин свързването с клиента и представянето на нов метод на плащане (например, чрез банков превод) може да бъде начин да се гарантира продажбата.
Текстовото съобщение може да бъде необходимият тласък за клиента да направи поръчката. Това е още един начин да напомните на клиента, че не е завършил поръчката и благодарение на смартфоните текстът вече може да съдържа и директната връзка към продукта, който е предизвикал интереса на клиента. Важно е обаче получателят на съобщението да може да спре да получава този тип комуникация (отказът е от съществено значение).
Кодове за отстъпка, безплатна доставка или други предимства са други техники за постигане на продажби от по-рано изоставени колички. Интересен начин да предложите предимство на клиента и все пак да го върнете в магазина е например да му дадете код за отстъпка и като завърши текущата поръчка може да го използва при следващата му покупка. По този начин клиентът ще направи покупката на продукта, който вече е видял, и ще се върне, за да направи нова поръчка, където може да използва кода за отстъпка, който е получил.
Кога клиентите се отказват да поръчват? Кои продукти са най-чести в тези колички? Има ли връзка с цената на доставката? Свързано ли е с наличните методи на плащане?
Разбирането на причината за изоставяне на количките е от съществено значение, за да намалите честотата на този проблем, тъй като можете да възстановите поръчки само ако разберете къде е проблемът.