Техники за възстановяване на изоставени колички

   Изоставена количка е поръчка, която е недовършена. По някаква причина клиентът решава, след като добави продукта в количката, че няма да завърши покупката. Процентът на изоставяне обикновено е висок. Няколко проучвания показват, че средният процент на отпадане на количката е около 75% - 80%, което означава, че само 20%/25% от поръчките се изпълняват, според очакванията на марката. Това може да се случи по множество причини и във всички онлайн магазини, но има някои техники за обръщане на тази ситуация и възстановяване на изоставени колички, стимулирайки увеличаването на продажбите в електронната търговия.

  • Правете ремаркетинг кампании

Стратегията за ремаркетинг се използва широко при възстановяването на изоставени колички. Това е техника, която насърчава клиентите да възобновят и завършат покупките си, като им показва на различни платформи продуктите, които преди това са добавили в количката. Това означава, че клиентът ще види реклама за продукта по-късно, след като напусне онлайн магазина. Тази техника е интересна, защото рекламата се показва на някой, който вече е проявил интерес към придобиването на продукта.

  • Изпращане на имейли за възстановяване на изоставена количка

В зависимост от това къде е оставена количката, възможно е клиентът да е въвел своите данни за контакт във формуляр. По този начин е обичайно да имате достъп до имейла на клиента, който е изоставил количката, и да се знае кои продукти е имал интерес да придобие, както и фазата, в която е решил да се откаже от поръчката.

Имейлите за възстановяване на изоставената количка предупреждават клиента за факта, че той не е завършил покупката, демонстрирайки необходимостта от спешно закупуване. В идеалния случай имейлът трябва да съдържа подходящ CTA (призив за действие) и клиентът трябва да бъде пренасочен към страницата за плащане или продукта (в зависимост от фазата на поръчката), така че да може да завърши поръчката си само с няколко щраквания.

  • Включете мненията на другите клиенти в комуникацията на продукта

Когато продукт или услуга е свързана с добра препоръка, оценка или мнение, вероятността клиентът да се почувства по-сигурен да направи покупката е по-висока. По този начин съобщенията, насочени към клиенти, които са изоставили количките, трябва да съдържат тези отзиви, Преглед в имейла за възстановяване на количката показва, че други хора са направили същата покупка и са били доволни от въпросния продукт или услуга.

  • Изпратете нов начин на плащане

Това също може да бъде начин за разбиране дали клиентът изоставя количката, защото не се интересува от плащането, чрез наличния метод. Ако количката е била изоставена в момента на избора на метода на плащане, вероятността това да е проблемът е голяма. По този начин свързването с клиента и представянето на нов метод на плащане (например, чрез банков превод) може да бъде начин да се гарантира продажбата.

  • Изпратете текст за възстановяване на изоставена количка

Текстовото съобщение може да бъде необходимият тласък за клиента да направи поръчката. Това е още един начин да напомните на клиента, че не е завършил поръчката и благодарение на смартфоните текстът вече може да съдържа и директната връзка към продукта, който е предизвикал интереса на клиента. Важно е обаче получателят на съобщението да може да спре да получава този тип комуникация (отказът е от съществено значение).

  • Предложете предимство на клиента

Кодове за отстъпка, безплатна доставка или други предимства са други техники за постигане на продажби от по-рано изоставени колички. Интересен начин да предложите предимство на клиента и все пак да го върнете в магазина е например да му дадете код за отстъпка и като завърши текущата поръчка може да го използва при следващата му покупка. По този начин клиентът ще направи покупката на продукта, който вече е видял, и ще се върне, за да направи нова поръчка, където може да използва кода за отстъпка, който е получил.

 

Кога клиентите се отказват да поръчват? Кои продукти са най-чести в тези колички? Има ли връзка с цената на доставката? Свързано ли е с наличните методи на плащане?

Разбирането на причината за изоставяне на количките е от съществено значение, за да намалите честотата на този проблем, тъй като можете да възстановите поръчки само ако разберете къде е проблемът.

Препоръчваме още:

Влиянието на Facebook в дигиталния маркетинг Влиянието на Facebook в дигиталния маркетинг Прочети повече
7 предимства на AI в електронната търговия 7 предимства на AI в електронната търговия Прочети повече
Защо потребителите заглушават насочените известия Защо потребителите заглушават насочените известия Прочети повече
нагоре