Представете си това — вие сте в социалните медии, превъртате снимки и виждате публикация от някой, когото следвате, който говори за това колко много харесва нов продукт. Сега искате да научите повече за този продукт.
Вие станахте част от изцяло нов свят на маркетинга. Може да сте го виждали или чували по пътя. Известно е като инфлуенсър маркетинг, но за какво точно става дума?
Продължавайте да четете за цялата информация, която ви вълнува!
Какво е инфлуенсър?
Influencer е някой, който има силата да повлияе на решенията за покупка, тъй като е последван от много последователи. Това вероятно е нещо, което сте срещали в социалните медии и дори не сте забелязали. Вземете например една от любимите си знаменитости. Те вероятно са публикували нещо в един от акаунтите си в социалните медии, популяризиращо конкретен продукт или компания.
Те използват влиянието, което имат като знаменитост, за да убедят своите последователи да закупят продукт и това се превръща в един от най-големите начини за марките да пуснат на пазара своите продукти.
Науката зад влиянието
Извинете ме, че съм техническа, но това насочва към психологията на хората. Нарича се теория за социалната идентичност и кара хората да базират част от своята идентичност на принадлежност към групата. Ето защо хората са толкова
привлечени от влиятелния маркетинг. Ако нечий любим инфлуенсър популяризира продукт, последователите му са по-склонни да го купят, за да могат да продължат да се чувстват част от „групата“ на влиятелния човек. Не само социалната идентичност играе силата на влиятелните лица, но също така и общоприетото недоверие и незаинтересованост към традиционните медии и реклами. Доверието в традиционните медии бележи драстичен спад през последните две до три години, докато доверието в социалните медии се наблюдава обратното, като нарасна с близо пет процента през последната година. Този фактор на доверие се отразява дори и на знаменитостите от масовите медии. И докато знаменитостите могат да се считат за влиятелни личности, тази роля не се ограничава само до тях. Вместо това някои влиятелни лица са установили своята слава единствено, чрез социалните медии, YouTube и т.н., а не, чрез традиционните медии, и хората доказват благосклонността си към тези личности.
За тийнейджърите 70 процента намират влиятелни лица извън традиционните медии за по-надеждни от знаменитостите. С тези фактори на групово приемане и възприемано доверие в умовете на потребителите на социални медии, силата на влиятелния човек е доста очевидна.
Фактите
Влиятелният брандинг и маркетингът си заслужават вашето време, но в случай, че имате нужда от по-убеждение, ето някои статистически данни:
Четиридесет и девет процента от потребителите зависят от препоръките на влиятелни лица, за да управляват своите решения за покупка
Инфлуенсър маркетингът е най -бързо развиващият се онлайн метод за привличане на клиенти
Почти 90% от маркетолозите казват, че тяхната възвръщаемост на инвестициите от инфлуенсър маркетинг е сравнима или по-висока от другите маркетингови инструменти
Микро-влиятелни лица
Сега знам какво си мислите — аз съм малък бизнес! Не мога да си позволя да накарам известна личност да рекламира моя бизнес или продукти. Това е мястото, където микроинфлуенсърите влизат в игра и това се връща към по-ранната идея за влиятелни лица, които не са традиционни знаменитости. Изглежда, че потребителите на социални медии така или иначе реагират по-добре на тези неизвестни личности, особено по-младите потребители.
И така, какво точно е микроинфлуенсър?
Те са влиятелни лица с по-умерени последователи от знаменитостите и с по-малко последователи могат да взаимодействат и да се ангажират. Изненадващо, микроинфлуенсърите имат също толкова или дори повече власт като влиятелни знаменитости. Плюс това, микро-влиятелите няма да навредят на портфейла на малкия бизнес, както биха могли да последват с по-големите им колеги. Всъщност около 82 процента от потребителите казаха, че е много вероятно да обмислят препоръка на продукт или услуга от микроинфлуенсър. Освен това микроинфлуенсърите стимулират седем пъти повече ангажираност, чрез Instagram, отколкото други влиятелни лица с по-големи последователи. Instagram дори предлага на бизнеса възможността да приемат тези промоционални публикации за влиятелни лица и да ги използват като реклами в емисиите на потребителите, известни като реклами с марково съдържание.
Инфлуенсърите доказват своята стойност чрез спонсорство и промоции в социалните медии и се очаква тяхното влияние само да расте.