5 стратегии за обслужване на клиенти

   Качеството на обслужването на клиентите, което им предоставяте, може да повлияе силно върху това дали те купуват от вашия бизнес и дали ще направят повторна покупка. Според проучване, направено от PwC, рискувате да загубите 25% от съществуващите си клиенти, ако имате ужасно обслужване на клиентите. Всеки от тези недоволни клиенти ще разкаже на до 20 души за лошия опит, който са имали с вашия екип за обслужване на клиенти. Тъй като 90% от хората ще слушат мненията на другите за дадена марка, вие също ще изпускате потенциални клиенти, които може да са се интересували от вашите продукти.

Марките, които дават приоритет на обслужването на клиенти, от друга страна, могат да извлекат следните предимства:

  1. 81% от доволните клиенти ще станат повторни купувачи

  2. Увеличение с 5% в процента на задържане на клиенти, което може да доведе до увеличаване на печалбите с до 125%

  3. Спестяване на пари от маркетингови усилия, тъй като маркетингът към съществуващи клиенти е 7 пъти по-евтин, отколкото при нови клиенти

Освен това, повтарящите се клиенти харчат 67% повече от купувачите за първи път, увеличавайки стойността им.

Затова е препоръчително да поддържате новите и съществуващите си клиенти доволни. Ето пет стратегии, които можете да използвате, за да повишите качеството на обслужването на клиентите, което предоставяте:

  • Работете допълнително за клиентите си

Звучи клиширано, но е истина!

За да запазите съществуващите си клиенти да се връщат, трябва да сте готови да работите повече, за да направите преживяването им по-приятно.

Например, вместо просто да дадете телефонен номер, на който клиентите да се обадят, защо да не им се обадите сами?

Това прави Google за своите абонати на Google My Business. Абонатите могат да поискат обратно обаждане от представител за обслужване на клиенти, като попълнят формуляр.

  • Осигурете подобрено обслужване на VIP клиенти

Вашите VIP клиенти носят най-много приходи за вашия бизнес, така че е подходящо да получават допълнителни грижи и внимание от вас. Един от начините да направите това е като им дадете ексклузивни оферти и стимули, които не са достъпни за другите ви клиенти. Ако имате физически магазин, в който продавате продуктите си, можете да поканите вашите VIP клиенти на ексклузивни събития като пускане на нови продукти.

  • Сегментирайте имейлите си, за да изпращате персонализирани оферти

Сегментирането на имейл ви позволява да изпращате персонализирани оферти до абонатите въз основа на техните предишни покупки, което е особено важно, ако предлагате широка гама от продукти или услуги. Тази практика може също да ви помогне да увеличите честотата на кликване по имейл с 14% и да увеличите процента на реализация с 10%.

Ако управлявате бизнес, базиран на услуги, сегментирането в списъка ви с имейли ви позволява да споделяте съдържание, което е подходящо и полезно за тях, докато използват вашата услуга.

Този вид сегментиран имейл постига две неща. Първо, това улеснява процеса на адаптиране на клиентите, така че те да могат по-бързо да постигнат маркетинговите си цели. Второ, той стимулира нов бизнес, като подтиква съществуващите клиенти не само да продължат да използват платформата, но и да я препоръчват.

  • Включете тематична страница с често задавани въпроси на вашия уебсайт

Групирането на често задавани въпроси в теми ви дава същата полза, която получавате от използването на клъстери от теми във вашата входяща маркетингова стратегия. Свързването и групирането на въпроси улеснява клиентите ви да намерят отговорите, които търсят. Тъй като страниците, съдържащи вашите различни ЧЗВ, са свързани помежду си, търсачките като Google могат да ги индексират и да помогнат на уебсайта ви да се класира по-високо в резултатите от търсенето.

  • Предоставете на клиентите си множество начини да получат поддръжка

Вашите клиенти имат своите предпочитания, когато става въпрос за получаване на помощ. Някои се справят добре с изпращането на имейл, докато други предпочитат да говорят лично с човек за своите притеснения. Въпреки това е важно да се уверите, че им предоставяте различни канали, които могат да използват за комуникация с вашия екип за обслужване на клиенти.

Apple върши страхотна работа, предоставяйки на клиентите възможността да говорят с представител за обслужване на клиенти по телефона или. чрез техния портал за чат.

 

Клиентите днес имат изобилие от марки, от които да избират, когато купуват конкретен продукт или услуга, от които се нуждаят. Ако не са доволни от обслужването на клиентите ви, ще се замислят дали да огледат конкуренцията.

Всяка от изброените стратегии ще ви помогне да подобрите качеството на обслужването на клиентите си, като по този начин ще насърчите нови и съществуващи клиенти да купуват от вашата компания!

Препоръчваме още:

8 лесни дейности, които ще подобрят вашето SEO 8 лесни дейности, които ще подобрят вашето SEO Прочети повече
4 съвета, които ще подобрят вашата платена реклама 4 съвета, които ще подобрят вашата платена реклама Прочети повече
Можете ли да изтриете отзив от Google? Можете ли да изтриете отзив от Google? Прочети повече
нагоре