5-те най-добри практики за A/B тестове в електронната търговия

   Извършването на A/B тест може да предостави на собствениците на онлайн бизнес ценна информация за това на какви дизайни, заглавия, цветове и други променливи, на които клиентите им реагират най-много. Въпреки това, A/B тестът е полезен само ако се изпълнява правилно и стратегически. Ето най-добрите практики за тестване, които трябва да имате предвид и ще гарантират, че вашият A/B тест ви дава възможно най-точната и приложима информация.

  • Изберете правилния инструмент за A/B тестване за вашия бизнес

На ваше разположение са различни инструменти за провеждане на A/B тестове, като два от най-популярните са Optimizely (най-подходящи за клиенти на ниво предприятие) и Visual Website Optimizer (VWO). Тази статия предоставя доста изчерпателна разбивка на някои от най-известните опции. Когато избирате правилния инструмент за тестване за вашия бизнес, внимателно преценете какви са вашите нужди. Какъв е вашият бюджет? Колко квалифициран сте вие/вашият екип по отношение на подобен софтуер? Имате ли нужда от цял ​​набор от функции или просто от възможности за внедряване и отчитане?

Имате изобилие от опции, така че не използвайте първия инструмент, който откриете.

  • Задайте умерени очаквания

Резултатите от тестовете не винаги са кристално ясни и ще ви покажат как ще се представят определени промени в сайта, те няма да ви покажат защо това се случва. Това е важно разграничение и трябва да внимавате да не предполагате, че знаете отговора. За да продължите да тествате в перспектива, е разумно да си прочетете наблюдението на Рон ДеЛеджи II, автор на Gents With No Cents: „99% от всички статистически данни разказват само 49% от историята".

  • Бъдете отворени за тестване на идеи от всякакъв източник

Един от начините да определите вашите тестови променливи е като помолите хората, които никога не са посещавали уебсайта ви, да ви дадат обратна връзка за това какво им харесва и какво не.

Можете също да използвате евтини инструменти за обратна връзка с потребителите на вашия сайт. Например, User Testing предлага евтина алтернатива на традиционните методи за маркетингово изследване и може да бъде златна мина за прозрения.

  • Отбележете си предварително типичните показатели

Разбира се, A/B тестването има свои собствени вградени показатели. Вашия тест трябва да показва печеливша променлива, като наблюдава кой вариант се представя по-добре от другия. Но ако тествате два нови варианта един срещу друг (вместо нов вариант срещу текущата ви версия), отбелязването на вашите показатели преди теста е важна стъпка, която ще ви даде още по-ценни данни относно действията, които да предприемете след теста.

Да речем, че сменяте бутоните с CTA на вашия сайт от обичайния им син цвят и сте решили да тествате червен бутон с заоблени върхове срещу червен бутон с остри ъгли. Ако червен, заоблен бутон спечели теста с показатели от острия червен бутон и има по-добри резултати от синия бутон за същия период от време, тогава извършването на тази промяна на вашия сайт е страхотна идея. Въпреки това, ако червеният бутон с остър ъгъл спечели теста срещу заобления бутон, но се представя наравно със синия ви бутон, тогава може да не е необходимо извършването на тази промяна на вашия сайт.

  • Правете тестовете си поне една седмица

Устоявайте на желанието да празнувате, ако вашите тестове показват ясен победител и губещ в първия ден. Ранните резултати особено, когато сте наблюдавали по-малко от 100 реализации, често са подвеждащи. Времевите рамки за тестване могат да варират драстично. Ако обаче са минали няколко седмици, имате добър обем трафик във всяка вариация и вашият инструмент за тестване показва 90% или по-висока увереност, тогава вероятно е добре да отпразнувате своите победители за повишаване на конверсията.

 

Когато отделите време за провеждане на A/B тестове по стратегически начин, те могат да дадат полезни прозрения, които можете да включите в бъдещите планове за вашия бизнес!

Препоръчваме още:

Защо е необходимо да имате онлайн магазин Защо е необходимо да имате онлайн магазин Прочети повече
Подобрете своята B2B маркетингова стратегия Подобрете своята B2B маркетингова стратегия Прочети повече
5 начина да използвате TikTok за популяризиране на вашия бизнес 5 начина да използвате TikTok за популяризиране на вашия бизнес Прочети повече
нагоре