Как да използвате A|B тестването

   A|B тестването или разделното тестване може да бъде липсващото парче за постигане на големи пробиви с маркетинга и онлайн присъствието на вашия бизнес. Вместо да се чудите, че нещо може да работи или да не работи във вашия маркетинг, A|B тестването ви дава твърди данни за това какво си струва да опитате или не. С други думи, A|B тестването ви дава по-голяма способност да вземате информирани решения около маркетинговите цели на вашия бизнес и общите цели за приходи.

В този блог ще говорим за основите на A|B тестването и защо трябва да обмислите да го приложите във вашите рутинни стратегии за дигитален маркетинг.

Какво е A|B тестване

A|B тестването е метод за подобряване на маркетинговите активи и стратегии за по-ефективно постигане на определена цел. Това е експеримент, при който разделяте аудиторията си на два или повече сегмента и показвате на всяка група едно и също съдържание с малко различни вариации.

Ето един пример: да речем, че искате да подобрите реализациите на целева страница. Има няколко различни елемента на страницата, които можете да промените, за да увеличите производителността. За да имате успешен A|B тест, е важно да манипулирате само един елемент в даден момент. Можете да започнете с тестване на CTA или призиви за действие. Оформянето на две различни целеви страници, където едната CTA се появява в заглавката, а другата се появява като изскачащ прозорец, е чудесен пример за изолиране на една променлива за тестване на ефективността на CTA. Всеки друг елемент от целевите страници трябва да бъде идентичен. След това ще искате да разделите трафика между двете си целеви страници, за да се координирате с вашите A|B сегменти. Един пример е свързването на двете целеви страници с два различни рекламни набора, насочени към всеки от вашите разделени сегменти.

Пуснете рекламната кампания с A|B тест за определен период от време. Ако сте тествали реализации, вижте коя версия на целевата страница постига по-висок процент на реализация и имате своя победител!

Защо бихте направили A|B тест

Основната цел на провеждането на A|B тест в маркетинга е да подобрите ефективността на вашите кампании или активи. Дигиталният маркетинг и очакванията на потребителите за техния онлайн опит с компаниите стават все по-високи и по-високи. Това означава, че вашите маркетингови стратегии трябва непрекъснато и творчески да се развиват, за да отговорят на тези нови изисквания. A|B тестването е един чудесен метод за подобряване на кампаниите си и да сте в крак с постоянно променящата се бизнес среда. A|B тестването предлага подкрепени с данни стратегии за постигане на целите, които имате за маркетинга на вашия бизнес. Това отнема всички догадки и вземане на решения, базирани на предчувствия от уравнението. Вземането на решения за вашия маркетинг често може да означава вземане на решения за потенциала за приходи за вашия бизнес. Това не е нещо, за което искате да гадаете или да се чудите! A|B тестването предлага сигурни резултати, на които можете да разчитате.

Какво можете да тествате

Можете да тествате почти всичко. Ето списък с няколко различни области на подобрение, които можете да тествате:

  • Идентифицирайте и облекчете болните точки на потребителското изживяване

  • По-ниско изоставяне на количката

  • Намалете степента на отпадане

  • Подобрете възвръщаемостта на инвестициите от съществуващия трафик на уебсайта

  • Увеличете реализациите

  • Печелете абонати

Във всяка от тези области можете да тествате много различни елементи. Както казахме, можете да тествате поставянето на CTA. Можете също да тествате CTA дизайн, копиране и други. Освен това можете да тествате реклами, съдържание на целевата страница, ключови думи, дизайн на уебсайт, стратегии за социални медии и много други елементи от вашия маркетинг.

Няколко правила, които трябва да следвате, докато провеждате A|B тест

Вече обсъдихме важността на изолирането на една променлива в даден момент при провеждане на A|B тест. Няколко други неща, които трябва да имате предвид са:

  • Оставете теста да работи достатъчно време, за да съберете достатъчно данни и да направите ценно заключение

  • Използване на инструмент за анализ на данни, за да помогне за точното тълкуване на резултатите

  • Ефективно използване на данните, събрани от вашия тест, за подобряване на последващите маркетингови кампании и активи

  • Извършване на един A|B тест наведнъж, ако имате няколко активни активи, за да поддържате възможно най-много елементи под контрол

 

Надяваме се, че сте видели стойността на редовното провеждане на A|B тестовете и въздействието, което те могат да окажат върху вашия бизнес. A|B тестовете, макар и да изглеждат сложни, са доста прости и изпълними. Като внедрите A|B тестване в рутината на маркетинговата стратегия на вашия бизнес, вие си давате най-добрия шанс за вземане на информирани и въздействащи решения за вашия бизнес, които могат да доведат до експоненциален растеж.

Препоръчваме още:

Как да маркирате други страници във Facebook? Как да маркирате други страници във Facebook? Прочети повече
Как се пише блог? Как се пише блог? Прочети повече
Съхранение на записи с облачно счетоводство Съхранение на записи с облачно счетоводство Прочети повече
нагоре