Всеки добър бизнес прави подобрения в своите продуктови предложения или още по-добре, добавя изцяло нова продуктова линия. Новите продукти ви поддържат актуални. Това е особено вярно в непостоянния свят на електронната търговия, където потребителите могат да намерят нещо ново или необичайно. За да изпъкнете марката си, трябва от време на време да пускате нов продукт. Според проучване на Harvard Business School, 95% от новите продукти се провалят през първата си година.
Имайки това предвид, ние съставихме това ръководство, за да гарантираме, че вашият продукт е част от тези 5%, които успяват.
Искате ли да създадете нещо, което вашите съществуващи клиенти ще харесат, или нещо, което ще привлече нови клиенти? В идеалния случай новият ви продукт ще направи и двете. Преди да можете да отговорите на „какво“, трябва да дефинирате „кой“. Вашата целева аудитория ще ръководи производството, маркетинга, клиентското изживяване и всичко останало в пътуването на купувача, за да получи новия продукт.
Проучването на пазара е основен елемент от разработването на всеки нов продукт. Анализирайте най-често срещаните въпроси и оплаквания за поддръжка на вашите клиенти, за да определите какво липсва в текущите ви предложения. Разгледайте рецензиите на настоящите продукти, за да видите какво имат клиентите и какво не са харесали в предишни версии. Добавете анкети за имейли за потвърждение на поръчка или целеви страници, за да съберете допълнителна обратна връзка за вашите продукти. Вашите съществуващи клиенти са най-добрите ви източници на информация. Независимо дали сте насочени основно към съществуващи или нови клиенти, цялото това проучване е от полза. С тези прозрения можете да развиете няколко персони на купувача — творчески процес, който помага на вашите екипи по продажби, маркетинг и обслужване на клиенти, да насочат пускането на продукта в правилната посока.
След като извършите някои пазарни проучвания, вие ще бъдете на път да потвърдите концепцията на вашия продукт. Един страхотен продукт трябва да отговори на тези въпроси:
За кого е?
Какъв проблем(и) решава?
Защо някой би избрал този продукт пред този на конкурент?
Вашите настоящи клиенти вероятно са подобни на бъдещите ви, така че научаването какво искат и какви проблеми желаят да реши даден продукт ще ви даде представа от какво се нуждае пазарът.
Тази стъпка изисква да зададете някои дълбоки въпроси относно вашата аудитория, вашия бизнес и целите на вашата компания. На кого искате да служите и как вашият продукт ще им помогне?
Утвърденият продукт има изчерпателен, но конкретен отговор на този въпрос.
Повече от вероятно е обаче вашият продукт да не е единственият на пазара, който отговаря на същите потребителски нужди. Успешният продукт не само ще помогне на вашата аудитория, той също така ще се откроява от конкуренцията.
Проучете вашите конкуренти, анализирайте техните съобщения и целеви аудитории и вижте как те се брандират в определено пространство. Ако те се стремят да решат същите проблеми, които вашите потребители искат да бъдат решени, вие сте на прав път, но не им позволявайте да ви победят и да откраднат клиентите ви. Ако правят нещата по различен начин, важно е да попитате защо. Ако смятате, че промоцията на конкурент за привличане на клиенти към новата им линия спортно облекло е умна, стартирайте своя собствена промоция.
Малко вероятно е да измислите нещо уникално и да сте първи на пазара. По-вероятно е да създадете продукт, който иновира или подобрява нещо, което вече съществува.
Как да разбера дали даден продукт е валидиран?
Предварителните продажби са чудесен начин да се определи дали даден продукт е успешно валидиран. Ако можете да насочите съществуващите клиенти към предстоящ продукт и да ги накарате да закупят предварително, новите клиенти също ще се интересуват при стартирането. Дори осигуряването на имейл регистрация от посетители, които искат да знаят кога продуктът ви ще бъде наличен, е знак за интерес на клиентите.
След като валидирате нов продукт, вие сте готови да започнете производство. По време на процеса на физическо развитие трябва да създадете своята стратегия за излизане на пазара.
Вашата стратегия за излизане на пазара е планът, който ще използвате за популяризиране на продукта си при стартиране. Отделете време, за да приведете цялата си организация в съответствие с плана. Всеки от висшето ръководство до стажантите трябва да е на стратегията за излизане на пазара. Пускането на нов продукт отнема много време и усилия от различни екипи, така че получаването на пълно участие е от съществено значение.
Уверете се, че всеки знае своите роли и какво очаква ръководството от продукта по отношение на възвръщаемостта на инвестициите. Определете показателите, които ще използвате, за да прецените успеха и стойностите, които ще считате за „успешни“. Накарайте мениджърите да създадат ключови показатели за ефективност (KPI) за своите екипи.
Комуникационните инструменти като Slack или инструменти за управление на проекти като Asana или Trello са ценни по време на стартиране на продукта.
Никоя компания не разполага с безкрайни ресурси. Преди да стартирате, помислете за ресурсите, които можете да поставите зад стартирането на нов продукт. Разработете ясен бюджет с всичко - от нуждите от персонал до платените маркетингови разходи.
От там създайте насоки за вашата марка. Вече познавате целевите си аудитории и проблемите, които вашите продукти ще решат. Сега е време да помислим как да предадем това съобщение. Измислете някои лозунги и модни думи. Започнете да пишете реклами, съобщения в социалните медии и примерни публикации в блогове. Сега е моментът да започнете да генерирате съдържание, защото ще ви трябва.
Започнете стратегията си за излизане на пазара преди действителното пускане на продукта. Ето как да създавате реклама. Предварителните продажби са страхотни, но за да може даден продукт да се мащабира, ще ви трябват и нови клиенти.
Няколко седмици преди пускането на продукта, започнете да публикувате съдържанието, което сте създали по време на етапа на планиране. С богато съдържание, създадено по време на етапа на разработка на продукта, можете да ударите силно пазара преди пускането на продукта.
Вашият маркетингов екип ще знае най-добрите канали за вашия бизнес и продукт, но не се страхувайте да изпробвате нови канали. Тествайте TikTok, Reddit и Pinterest. Платете за партньорски връзки на известни издатели. Когато вече сте създали съдържание, можете да си позволите да експериментирате. Може просто да откриете канал, който работи по-добре от очакваното.
Във вашите инициативи преди стартиране стимулирайте клиентите, чрез предварителни поръчки с отстъпка, безплатни пробни периоди, награди и други предимства. Поканете влиятелни лица да пробват вашия продукт и да създадат ревю. Социалното доказателство е от съществено значение за бизнеса за електронна търговия и получаването му преди стартирането може да бъде огромно предимство.
Дори и най-признатите марки продължават да усъвършенстват своите продукти и да създават нови. В електронната търговия е важно да създавате допълнителна стойност с течение на времето.
През първите няколко месеца, когато вашият нов продукт е на пазара, продължете да събирате отзиви за продукта. Научете какво работи и какво не. Продуктът решава ли проблемите, които е целял да реши? Открои ли допълнителни възможности?
Показателите, които сте установили по време на вашата стратегия за излизане на пазара, ще ви помогнат да коригирате текущото стартиране и да ви подготви за следващото. Всеки бит данни е ценен. Проследяването на успеха на стартиране на продукт ви държи подготвени да коригирате аспекти на текущото стартиране и ще информирате за развитието на следващия продукт.
Новите продукти, които продължават да намират иновативни решения на проблемите на клиентите, карат хората да се ангажират и да искат повече. Новите клиенти могат да станат повторни клиенти, а лоялните клиенти могат да станат върли последователи.
Няма такова нещо като перфектно стартиране на продукт или методология, устойчива на неуспех. Но ако вложите време и усилия, за да създадете нещо, което се занимава с проблем, който хората искат да бъде решен, започвате добре. Това ръководство трябва да ви помогне да разработите продукти, които настоящите ви клиенти искат и които ще привлекат нови!