Как да спечелите лоялни клиенти

   Ако се замислите, всичко, което клиентът може да намери за вашия бизнес онлайн, е вашият дигитален магазин. Интернет е начинът, по който хората научават за вашия бизнес. Независимо дали търсят в Google или виждат реклама във Facebook, интернет има тенденция да отчита няколко допирни точки между клиента и вашия бизнес, преди да ви се обадят или посетят.

Но наистина ли е важна вашата дигитална витрина и дали това първо впечатление е толкова важно, колкото и начина, по който се отнасяте лично към клиентите?

Как вашето цифрово присъствие се отразява на бизнеса ви

Качественото обслужване на клиентите е задължително в днешния дигитален пейзаж, защото те могат да разкажат експоненциално на повече хора за опита си с вашия бизнес.

Но трябва да ги впечатлите, преди да могат да станат лоялни клиенти. Най-добрият начин да направите това е да изградите и оптимизирате безупречно онлайн присъствие.

Ето какво трябва да знаете за вашето дигитално присъствие и как то примамва или отблъсква потенциални клиенти:

  1. 75 процента от хората, които намират за полезен резултат от местното търсене, ще посетят магазин

  2. 90 процента от потребителите на смартфони търсят информация за местоположение

  3. 50% от мобилните локални търсения завършват с покупка

  4. 91 процента от потребителите ще се обърнат към конкурент, ако уебсайтът ви не е оптимизиран за мобилни устройства

И така, как можете да се уверите, че клиентът има добро изживяване с вашия бизнес?

Започнете с цифровото клиентско изживяване

Опитът на клиента с вашия бизнес започва от първия път, когато чуят за вас, независимо дали е офлайн или онлайн. И начинът, по който клиентите намират вашия бизнес, варира значително, от обикновено търсене в Google до виждане на приятел да споменава вашия бизнес във Facebook или дори просто да вижда витрината ви, докато шофира. Следващата стъпка за потребителите обикновено е проучване. Тъй като имаме толкова много информация на една ръка разстояние, ще ви потърсят онлайн, за да разберат колкото е възможно повече. Това означава, че ако се уверим, че клиентското изживяване е страхотно от началото до края, дигиталното изживяване трябва да съответства на начина, по който се отнасяте лично с клиентите си. Вашата дигитална витрина, независимо дали това е първото нещо, което клиентите виждат за вашия бизнес, или е последната допирна точка при обаждане/получаване на упътвания, е пряко представяне на вашия бизнес. Време е да погледнете дигиталната си витрина и да видите какво казва на клиентите за вас, защото клиентите няма да си дадат шанс да получат услуга от вас, ако бъдат изключени от вашето цифрово присъствие.

Ето няколко компонента за вашия дигитален магазин:

  1. Дали вашата Google обява (в търсене) е правилна?

  2. Вашата оценка със звезди и съдържание за преглед

  3. Снимки, видеоклипове и други визуални елементи

  4. Профили в социалните мрежи –публикувате ли редовно?

  5. Дали вашият сайт е оптимизиран за мобилни устройства?

Съвети за подобряване на цифровото изживяване на вашите клиенти

Нека се уверим, че вашата дигитална витрина е точно представяне на това колко страхотен е вашият бизнес във физическия свят!

Това са няколко съвета, които ще ви помогнат да подобрите онлайн присъствието си и да привлечете повече клиенти.

  1. Уверете се, че информацията за вашия бизнес в популярните обяви е правилна и пълна. Добавете изображения, снимки на вашия магазин или вашата работа, всякакви висококачествени видеоклипове, текущи промоции и т.н. Опитайте да създадете публикация в Google, за да контролирате какво виждат хората в вашата обява в Google.

  2. Разгледайте своя рейтинг със звезди. Положително ли е? Има ли нужда от малко работа? Ако имате много отрицателни отзиви, време е да започнете да питате тези доволни клиенти и клиенти за коментар в Google, Facebook и съответните браншови сайтове.

  3. Уверете се, че страниците ви в социалните медии са актуални, и че публикувате редовно.

  4. Консултирайте се с разработчика на уебсайта си, за да се уверите, че е оптимизиран за мобилни устройства. Вашият сайт трябва да изглежда добре, да е лесен за навигация и да се зарежда бързо на мобилни устройства.

Как да подобрите обслужването на клиентите си

След като привлечете тези клиенти, следващата стъпка е да ги задържите. Така че, нека се уверим, че обслужването на клиентите ви е отлично, за да ги запазите лоялни.

Ето няколко съвета за подобряване обслужването на клиентите ви:

  1. Обучете служителите си за обслужване на клиенти и ги подгответе за трудни ситуации. Дръжте всички, включително и себе си, отговорни за това.

  2. Щастливите служители са по-склонни да предоставят добро обслужване, така че отделете време да признаете техните постижения и направете каквото можете, за да ги възнаградите за изключително обслужване на клиентите.

  3. Обслужването на клиентите се простира и до дигиталния свят. Отговаряйте на вашите отзиви, съобщения и коментари в социалните медии, въпроси, които хората задават.

 

Следвайте тези стъпки и сте на път към по-добро клиентско изживяване, както онлайн, така и офлайн!

Препоръчваме още:

Как да планирате бюджета си за маркетинг на мобилни приложения Как да планирате бюджета си за маркетинг на мобилни приложения Прочети повече
6 причини защо имате нужда от мобилно приложение за недвижими имоти 6 причини защо имате нужда от мобилно приложение за недвижими имоти Прочети повече
Какво представлява мрежовият ефект в крипто? Какво представлява мрежовият ефект в крипто? Прочети повече
нагоре