3-те KPI на ECommerce, които непременно да проследявате

   Цифрите са популярни, особено когато става въпрос за дигитален маркетинг. Ето защо ключовите показатели за ефективност (KPI) правят цифровия маркетинг толкова привлекателен в сравнение с по-традиционните видове маркетинг.

Може да не успеете да видите кой е забелязал малките обяви или е карал до билборда. Но с цифрови усилия можете да измервате почти всичко.

Какво е KPI?

KPI върви ръка за ръка с всяка дигитална маркетингова кампания. Изглежда, че колкото и често да чуваме за KPI, определението може да се загуби.

Индикаторът е всеки измерим инструмент, който предоставя перспектива за това как действията се движат към дадена цел. Индикаторът може да помогне на човек или екип да осмисли събраните данни, като ги превърне в смилаема информация.

И така, KPI са най-добрите показатели, които бихте искали за успеха на маркетингова кампания, за да вземете решения относно следващите стъпки.

Има различни типове KPI, които трябва да се вземат предвид:

  • Количествените KPI измерват числата

Например броят на новите посетители на вашия уебсайт, генерираните приходи за продукт или броят на изпълнените поръчки.

  • Качествените KPI измерват елементи без номер

Това може да са съобщения, събрани в разговор на чат бот с посетител на уебсайт.

KPI също могат да бъдат категоризирани по начина, по който се управляват:

  • KPI на ниско ниво се наблюдават отблизо ежедневно, седмично или месечно. Те могат да бъдат свързани с реклама или ангажираност в социалните медии

  • KPI на високо ниво са показатели, които се обсъждат и представят по време на фирмени срещи и сред ръководителите. Те най-вероятно се преглеждат на тримесечие или два пъти годишно. Например класиране в търсачката или проценти на реализация

Как определяте кои KPI да използвате за вашия онлайн магазин?

KPI са важни за електронната търговия. Те са това, което позволява на заинтересованите страни да измерват как работят всички части от пътуването на клиента.

Разбира се, определянето на KPI, които да се гледат, е първата стъпка. След това трябва да ги разгледате и да видите дали сте постигнали целите си. Оттам нататък трябва да решите какво да правите по-нататък.

Сега, когато знаем, че KPI са от съществено значение за развитието на бизнес за електронна търговия, е време да определите кои ще ви помогнат да видите реалния растеж.

Това изисква да разберете какво искате да постигнете.

Сами по себе си KPI няма да ви дадат пълната картина на това как се представят нещата. Ето защо е важно да разберете целите си, преди да проследявате на числата и процентите.

След като сте очертали целите, които се опитвате да постигнете, е време да изберете конкретните KPI, които ще измервате.

Опитайте се да излезете с три до седем KPI за електронна търговия. Ако имате списък с KPI, който е твърде дълъг, ще бъде трудно да останете фокусирани върху тяхното наблюдение и вземане на решения за тях.

  • Цена на придобиване

Полезно е да знаете колко харчите за придобиване на клиенти. Искате да сте сигурни, че няма да стартирате голяма кампания, която да води само до малка група клиенти.

За да се развие бизнес за електронна търговия, е необходимо инвестиране в платени кампании за търсене и други маркетингови усилия за стимулиране на трафика и увеличаване на продажбите. Но никой не иска разходите за кампанията да надхвърлят приходите, които тя генерира.

Изчислете разходите за придобиване на клиенти, като разделите общите разходи, похарчени за маркетинг и продажби, на общия брой клиенти, които тези усилия са донесли.

Например похарчихте 5 000 лева за последната си маркетингова кампания. По време на кампанията сте продали 200 броя. И така,5 000/200 x 100 = 250лв.

Според този пример струва 250лв, за да получите всеки нов клиент. Всичко зависи от приходите ви. Да предположим, че всеки от вашите продукти носи приходи от 400лв. Тогава разходите за придобиване не са лоши. Ако всеки ваш продукт носи приходи от 100лв, тогава разходите за придобиване, които са по-високи от това, означават, че харчите повече, отколкото печелите.

Определянето на колко пари харчите, за да печелите пар е главен KPI за електронната търговия.

  • Степен на изоставяне на количката

Изоставянето може да бъде измерено по два различни начина: изоставяне на количката за пазаруване и изоставяне на касата.

Изоставянето на пазарска количка изчислява колко хора слагат нещо в количката си и след това напускат сайта, без да завършат покупка. Разглеждането на процента на изоставяне на количката за пазаруване може да ви покаже дали има проблеми с количката.

Изоставянето при плащане разглежда броя на хората, които напускат сайта ви след стартиране на процеса на плащане, без да правят покупка. Степента на изоставяне на плащане може да отразява грешка в процеса на плащане. Например, може би формулярите за плащане са твърде дълги или не предлагате популярен начин на плащане.

Изчислете процента на изоставяне на пазарската количка, като разделите общия брой завършени покупки на общия брой стартирани колички. За да изчислите процента, извадете числото от едно и го умножете по 100.

Например има създадени 2500 покупки и 3450 колички за пазаруване. 1 - [(2500) / (3,450)] x 100 = 27,6%. Степента на изоставяне на пазарската количка е 27,6%.

През март 2020 г. 88% от поръчките за онлайн пазаруване са били изоставени, според Statista . Продуктите в автомобилната индустрия са с най-висок процент на изоставяне на колички от всички измерени категории с 97% процент на изоставяне.

Високият процент на изоставяне на количката обикновено показва лошо потребителско пазаруване, изкривена фуния за покупка или сложен поток на плащане. Така че, оптимизирането на потребителския опит определено може да намали процента на изоставяне на вашата количка.

След като разберете причините за високия процент на изоставяне, можете да създадете стратегия за възстановяване на изоставена количка, за да върнете хората на вашия сайт и да продължите с покупката им.

Този KPI е важен, защото ще отделите много време, усилия и понякога пари, за да накарате хората да посетят вашия сайт.

  • Коефициент на конверсия

Коефициентът на преобразуване на електронната търговия показва процента на посетителите на уебсайта, закупили нещо от вашия онлайн магазин..

За да изчислите процента на преобразуване, започнете с общия брой реализации. Например това може да бъде отваряне на бюлетин , покупки от продажба или кликване върху реклами. Вземете това число, разделете го на броя посетители на вашия магазин за електронна търговия и след това го умножете по 100 за процента.

Да предположим например, че разглеждате маркетингови данни по имейл в инструмента на вашия доставчик .

2600 души отвориха маркетинговия имейл, който изпратихте. Изпратихте 3700 маркетингови имейла. (2600/3700) x 100 = 70,27%.

Средният коефициент на конверсия ще бъде различен за някои отрасли и периоди от годината, наред с други влияния върху околната среда. Най-общо казано, средният процент на конверсия в електронната търговия е между 1% - 2%.

Коефициентът на конверсия може да бъде изчислен за всеки KPI, който вашата компания счита за ценен. Това може да включва регистрации за бюлетини по имейл, споделяния в социалните медии или някой, който добавя артикул в количката си.

Изборът на подходящите KPI за електронна търговия е различен за всеки бизнес и често за всяка маркетингова кампания.

Запознаването с полезните показатели за електронна търговия ще ви помогне да определите какви данни да разгледате и да подобрите стратегията си за разрастване на вашия бизнес. Имайте предвид, че има повече KPI, отколкото е споменато по-горе. Разгледайте анализа на клиентския опит , средната стойност на поръчката и брутния марж на печалбата, за да спечелите повече перспектива за вашите бизнес операции.

За подробности, се свържете се с нашия екип!

Препоръчваме още:

Вашата успешна, маркетинг стратегия в социалните медии за 2021 г. Вашата успешна, маркетинг стратегия в социалните медии за 2021 г. Прочети повече
4 съвета в избора на теми за маркетинг на съдържание 4 съвета в избора на теми за маркетинг на съдържание Прочети повече
4 работещи стратегии за цифрова реклама 4 работещи стратегии за цифрова реклама Прочети повече
нагоре