Най-добрите стратегии за ефективно SEO на онлайн магазин

   Независимо дали местите обикновения си магазин онлайн или сте изградили своя бизнес с електронна търговия от нулата, оптимизирането на вашия бизнес за електронна търговия за SEO е решаващ начин да се уверите, че упоритата ви работа се отплаща. Не сте сигурни как да започнете?

Събрахме десет стъпки, които можете да следвате, за да оптимизирате своя онлайн магазин за по-добра видимост при търсене, както и органичен трафик.

  • Проучете целевата си аудитория

Проучете аудиторията си и да научите повече за това кои са вашите целеви клиенти.

За да проучите аудиторията си от гледна точка на SEO, фокусирайте се върху това, което вашите потребители търсят и какво очакват от своите резултати. Въпросите, които можете да зададете, включват:

  1. Какви болезнени точки се опитват да разрешат?

  2. Как се променят търсенията във фазите на закупуване?

  3. От какви съвети, развлечения и съдържание се интересува вашата аудитория?

  4. Какъв вид транзакционни търсения правят клиентите ви, когато са готови да купят?

  5. На какъв стил на език и съобщения отговарят?

  6. На какви въпроси трябва да отговорят, преди да могат да вземат решение за покупка?

  7. Има ли допълнителни продукти, които бихте могли да съхранявате на уебсайта си, които вашата аудитория би се интересувала да закупи заедно с това, което вече продавате?

  8. Какви устройства използват?

Отговорът на тези въпроси ще ви помогне да персонализирате съдържанието и предложенията на вашия сайт, докато планирате и настройвате бизнеса си.

  • Настройте своите технически характеристики

Преди да пуснете уебсайта си за електронна търговия, дайте му бърз преглед и се уверете, че структурата на URL адреса е удобна за SEO и може да се обхожда възможно най-лесно. Проверете следното:

  1. Активиране на 301 пренасочвания: Ако преместите страница на уебсайта си и настроите 301 пренасочвания, старата страница автоматично ще пренасочи към новата, така че всеки, който е следвал оригиналната връзка, пак ще може да стигне до страницата, от която се интересува .

  2. Активиране на канонични връзки: Активирането на канонични връзки ще каже на търсачките на коя страница да дадат приоритет, когато попаднат на множество страници с едно и също съдържание (което може да се случи с органично търсене, нагинация, варианти на продукти и други).

  3. Активиране на удобни за търсачки URL адреси: Това ще ви позволи да добавите текст към URL адреса на всяка отделна страница, за да го направите по-подходящ, както за потребителите, така и за търсачките.

  • Инсталирайте Google Analytics и Google Search Console

Google Analytics е златният стандарт за проследяване на вашите данни за търсене. Инсталирайте го възможно най-рано, за да можете да започнете да натрупвате исторически данни веднага. В таблото си за управление на Google Analytics активирайте проследяването на електронната търговия за лесна за потребителя разбивка на най-ефективните продукти, пътища на реализация и др. Настройте Search Console по едно и също време със същата информация за акаунта, за да можете да видите повече технически данни относно видимостта и ефективността на вашия сайт.

  • Оптимизирайте вашите мета тагове

Заглавните етикети и мета описания на уебсайта бързо и кратко предават на Google (заглавни тагове) и търсещите (мета описания) какво да очакват от въпросната страница. В идеалния случай вашият ще бъде естествено попълнен с 3-5 подходящи, добре проучени ключови думи на страница. Това може да отнеме време, особено ако имате много страници на сайта си, така че е добре да си поставите реалистична цел за оптимизиране на определен брой страници на месец. Търсачките постоянно обхождат уебсайтовете, така че нищо не е статично. След време новите метаданни ще бъдат отчетени и индексирани.

  • Добавете изображения на продукти

Показвате ли най-доброто от всеки продукт, който продавате, с множество професионални, атрактивни, висококачествени изображения?

Ако е така, прекрасно. Ето следващите стъпки, които можете да предприемете, за да оптимизирате допълнително вашите изображения:

  1. Добавете алтернативен текст към всяко изображение. Алтернативният текст ще се покаже, ако изображението не се зареди правилно, което го прави критична точка за достъпност за потребители и чудесен начин да съобщите какво е изображението на Google (търсачките също не могат да „видят“ изображението) .

  2. Компресирайте снимките си преди качване, за да гарантирате, че сайтът ви се зарежда бързо. Проверете размерите на вашите изображения.

  3. Дайте на потребителите възможност да увеличават всяка снимка за по-добър изглед на продукта.

  • Изпратете вашата Sitemap

Веднага след стартирането на акаунта ви в Search Console, влезте и ръчно изпратете вашата карта на сайта. Това помага на Google да обходи и индексира всяка (индексирана) страница на уебсайта ви възможно най-скоро, което означава, че те могат да започнат да претеглят и класират съдържанието ви по-рано. Ако не изпратите ръчно вашата карта на сайта, Google ще открие и обхожда вашия сайт самостоятелно, изграждайки индекс, докато върви. Ръчното подаване просто ви дава бърз старт.

  • Напишете съдържанието си на страницата

Съдържанието на страницата е задача, която е най-добре разбита на изпълними месечни задачи. Напишете цялото съдържание, което ще ви е необходимо, за да достигнете състоянието на MVP (Минимално способен продукт) преди стартирането, и след това задайте месечна цел да добавяте повече съдържание, богато на ключови думи, към страниците с висок приоритет.

  • Поддържайте съдържанието на сайта си свежо

Ето няколко начина да поддържате съдържанието на уебсайта си свежо:

  1. Управлявайте блог: Редовно актуализиран блог ще направи съществуващите клиенти щастливи, ще привлече нов органичен трафик и ще увеличи приходите, чрез популяризиране на сделки или подчертаване на продукти на уебсайта.

  2. Добавете вечнозелени статии към вашия сайт: Това ще ви помогне да установите лидерство и да уловите допълнителни търсения по ключови думи от вашата целева аудитория.

  3. Добавете често задавани въпроси и други страници: Докато научавате за това как клиентите използват вашия сайт и от какво имат нужда, изградете страници, които ще отговорят на тези нужди.

  • Проектирайте стратегия за изграждане на взаимоотношения

След като вашето SEO (съдържание, мета данни и всичко, за което сте се погрижили на самия уебсайт) е завършено, започнете да се свързвате с източници с висок авторитет във вашата индустрия и да изграждате връзки. Помислете за блогове, влиятелни лица, индустриални ресурси и медийни публикации. Стремете се към качеството пред количеството. Препратки от спам и нискокачествени уебсайтове няма да ви помогнат и могат да ви накажат.

  • Следете напредъка си

Възползвайки се от акаунта в Google Analytics, който сте настроили по-рано и наблюдавайте напредъка на уебсайта си на месечна база, след това на база година на година. Разгледайте общия си трафик, органичния трафик, най-добрите целеви страници, най-добрите източници на трафик, най-ефективните продукти, процента на реализация на общо ниво, ниво на страница и всичко друго, което отговаря на вашите конкретни цели. Това ще ви помогне да вземете информирани решения относно вашата SEO стратегия.

 

С течение на времето ще забележите, че Google обслужва вашия сайт и го показва на по - голям брой търсещи, които се интересуват точно от това, което предлагате. Резултатите от това ще се изплатят с по-високи приходи, повече печалби и по-щастливи клиенти!

Препоръчваме още:

2 основни ключа към разрастването на електронна търговия 2 основни ключа към разрастването на електронна търговия Прочети повече
Мога ли да създам собствена криптовалута Мога ли да създам собствена криптовалута Прочети повече
17 начина да привлечете трафик в електронната търговия, без да купувате реклами 17 начина да привлечете трафик в електронната търговия, без да купувате реклами Прочети повече
нагоре