5 стъпки, които да предприемете, ако органичният ви трафик е спаднал

   Като собственик на електронен магазин е важно редовно да преглеждате потоците си от трафик, за да сте наясно с всички канали, които растат или намаляват с необичайна скорост, особено когато става въпрос за вашия органичен трафик. Ако сте забелязали постоянен спад в органичния трафик, това може да се дължи на отрицателни фактори извън страницата или на страницата. За щастие много от тези фактори могат да бъдат коригирани. Ето пет стъпки, които трябва да предприемете, когато прецените, че вашият сайт може да е получил органичен трафик:

  • Анализирайте сайта си в Google Search Console

Google Search Console (GSC) е най-очевидното място, където да търсите, за да идентифицирате каквито и да било „действия“, които Google може да е предприел срещу вашия сайт. Това се случва, когато Google е маркирал страница или група от страници като манипулативна или спам и това означава, че е премахнал въпросните страници от своя индекс, така че страниците вече не се показват в резултатите от търсенето.

За да проверите дали сте получили някакви действия, влезте в Google Search Console и щракнете върху „Ръчни действия“ под „Сигурност и ръчни действия“ в лявата навигация. Ако нямате ръчни действия, ще видите зелена отметка и съобщението „Без ръчни действия“. Ако виждате това, но все още виждате голям спад в органичния трафик, преминете към стъпка 2. Ако видите ръчно действие, разширете описанието, за да получите списък със страниците, които са засегнати. Някои възможни причини, поради които може да сте получили ръчно действие, включват:

  1. Неестествени връзки към вашия сайт

  2. Неестествени връзки от вашия сайт

  3. Хакнат сайт

  4. Съдържание с малка или никаква стойност

  5. Чист спам

  6. Потребителски генериран спам

  7. Прикриване или подкрити пренасочвания

  8. Пълнене със скрит текст или ключови думи

  9. Спам безплатни хостове

За възстановяване ще трябва да докажете на Google, че вашият сайт вече не участва в спам SEO тактики, и че сте ангажирани с етични и одобрени от Google SEO тактики. Поради тази причина, ако видите действие, не щракайте веднага върху „Преразглеждане“ или „Заявка за преглед“. Вместо това помолете Google да преразгледа вашия сайт, докато не прегледате техните Указания за уеб администратори, за да сте сигурни, че уебсайтът ви се придържа към тях. Ако не стане, направете съответните промени и след това поискайте преразглеждане. Ако не сте променили нищо относно спам връзките, насочващи към вашия сайт, Google няма да промени възгледа си за вашия сайт и може да не преразгледа сайта ви толкова отблизо, когато направите съответните промени.

  • Прегледайте профила за обратна връзка на вашия уебсайт

Дори, ако вашият сайт показва „без ръчни действия“ в GSC, все пак е наложително да прегледате входящите връзки, за да предотвратите всякакви ръчни действия в бъдеще. По същия начин, ако GSC покаже, че имате неестествени връзки към вашия сайт, трябва да прегледате връзките си, за да коригирате текущото действие срещу вашия магазин. За да прегледате връзките си в GSC, отидете до „Връзки“ в менюто отляво.

  • Проверете дали вашият сайт има дублирано съдържание

Вземете съществуващо съдържание от страници с категории, статии и продукти на вашия сайт и го поставете в Google. Появява ли се другаде?

Ако е така, Google може да санкционира уебсайта ви за дублирано съдържание. Ако сте копирали съдържание от конкурент или друг източник онлайн, изтрийте дублираното съдържание от вашия сайт и напишете своя собствена уникална версия.

Забележка: Знаем, че е трудно да се избегне използването на описания на производителя за продуктови страници, но все пак съветваме всяка отделна страница да има напълно уникално съдържание. Все пак можете да използвате съдържанието на автора като насока и да го добавите със собствените си думи.

  • Следете най-добрите органични целеви страници

В Google Analytics сравнете органичните (неплатени) данни за целевите страници преди и след спада на трафика. Има ли продуктови страници, които са претърпели силен спад? (Може би трябва да презаредите този артикул.)

  • Вижте показателите и дизайна на вашия сайт

Потребителското изживяване влияе върху това как Google възприема и представя вашия сайт в резултатите от търсенето, така че проверете следните области, когато помагате на сайта си да се възстанови:

  1. Степен на отпадане - има ли висок процент на отпадане при определени страници на вашия сайт? Каква е степента на отпадане на началната ви страница в сравнение със страниците с категории? По принцип началната ви страница трябва да има една от най-ниските степени на отпадане, от която и да е страница от вашия сайт, така че ако е значително по-висока, може да носите неквалифициран трафик. Google може да види това като отрицателен знак и съответно да ви понижи. Трябва също да преоцените ключовите думи, използвани на вашия уебсайт, тъй като те носят грешен тип трафик!

  2. Файл Robots.txt - използвайте robots.txt, за да предотвратите обхождане на страници на вашия сайт, които не добавят много стойност (като Моят акаунт, Статус на поръчката, Преглед на количката и т.н.)

  3. Страници с динамично съдържание - ако използвате система за управление на съдържанието, уверете се, че създадените страници могат да се обхождат от търсачките

  4. Динамично създадени страници - вашият сайт използва ли динамични страници (страници с ? в URL адреса)? Тези страници не винаги се индексират от Google

  5. Реклами - използвате ли много реклами на вашия сайт? Блокирайте ги във вашия файл robots.txt, за да не пречат на разбирането на търсачката за вашата страница

  6. Удобен за мобилни устройства - може ли лесен достъп до вашия уебсайт от мобилно устройство?

 

Дори и да не сте получили органичен трафик, препоръчваме постоянно да преглеждате връзките и съдържанието на страницата, за да предотвратите всякакви негативни действия срещу вашия сайт. Освен това помислете за разнообразяване на вашата онлайн маркетингова стратегия. Тъй като Google продължава да променя своите резултати от търсенето, за да включва повече платени резултати (като PPC и емисии за пазаруване) и персонализирани резултати, органичните обяви се избутват по-надолу в страницата с резултатите от търсенето. Дори ако стратегията ви за оптимизация на търсачките е качествена сега, все още може да загубите органичен трафик в бъдеще!

Препоръчваме още:

Как клиентите търсят вашия бизнес Как клиентите търсят вашия бизнес Прочети повече
6 лесни начина за подсилване на отношенията с клиенти 6 лесни начина за подсилване на отношенията с клиенти Прочети повече
Как да си направим биткойн хартиен портфейл Как да си направим биткойн хартиен портфейл Прочети повече
нагоре