Как да изследвате ключови думи?

   Едно време SEO беше на път да намери „5-те златни ключови думи“, които ще доведат трафик към вашия уебсайт.

В днешно време нещата са се променили напълно! SEO все повече се задвижва от естествения език за търсене, т.е. хората, които правят търсения. Дори ако изглежда много прост процес, той има много стъпки и фактори, които трябва да вземете предвид.

Така че, що се отнася до разработването и изпълнението на SEO стратегия , повечето фирми не знаят откъде да започнат.

Търсенето започва, когато някой въведе думи в полето за търсене. Такива думи с висока значимост се наричат ключови думи .

Изследването на ключови думи е, когато хората използват ключови думи, за да намерят и изследват действителни думи за търсене, които хората въвеждат в търсачките .

Знанията за тези действителни термини за търсене могат да помогнат за информиране на стратегията за съдържание или маркетинговата стратегия като цяло.

И така, как можете да направите изследване на ключови думи?

  • SEO настрана, първо вашият бизнес

Направете списък с важни, подходящи теми въз основа на това, което знаете за вашия бизнес и намерете конкретни ключови думи.

За да започнете този процес, помислете за темите, по които искате да се класирате от гледна точка на общи сегменти. След това измислете 5 - 6 теми , които са наистина важни за вашия бизнес/индустрия.

Поставете се на мястото на вашите купувачи. Помислете какви типове теми би търсила вашата целева аудитория. Може да имате общи или по-конкретни теми.

След като намерите темите, върху които искате да се съсредоточите, е време за мозъчна атака ! Сега трябва да идентифицирате ключови думи, които според вас хората биха въвели, свързани с тези теми.

Така че, можете да създадете електронна таблица и да запазите всички конкретни ключови думи, които сте намерили, в съответствие с тематичните групи. Винаги можете да добавите още ключови думи по-късно.

Допълнителен съвет: търсете синоними на ключовите си думи, за да ги използвате във вашето съдържание. Още по-добре създайте съдържание въз основа на основните си ключови думи.

  • Състезавайте се с конкурентите си

Е, всеки знае, че трябва да държите приятелите си близо, а враговете си по-близо. Няма значение в коя индустрия се занимавате, трябва да следите основните си конкуренти и да съставяте списък.

И така, каква е втората тайна за успешна SEO стратегия? Рразбира се, анализът на конкуренцията. За да победите конкуренцията, трябва да шпионирате всеки маркетинг ход, който правят вашите конкуренти.

Направете нов списък и проследявайте класирането на конкурентите при търсене , ключовите думи, които използват и всичко друго, което правят. Това, което е полезно за тях, може да е полезно и за вас.

Има много инструменти за SEO, които следят не само ефективността на вашия уебсайт, но и тази на вашите конкуренти.

За да ви помогнем ви даваме някои от инструментите, които използваме в този процес:

  1. Арефс

  2. Ubersuggest

  3. SEMrush

  4. Spyfu.com

  5. Soovle

След като вече сте определили основните си конкуренти, трябва да добавите по-подходящи ключови думи към първия си списък на Excel.

  • Разберете стойността на ключовите си думи

Колко струва една ключова дума за вашия уебсайт ?

Ключовите думи, които посетителите въвеждат в търсачките, често са достъпни за уебмастъри. Инструментите за изследване на ключови думи ви позволяват да намерите тези данни. За да разберете стойността на ключова дума, трябва да разберете вашия уебсайт, съдържанието и да направите някои експерименти.

Следващото нещо, което трябва да направите, е да се запитате ... „дали тези ключови думи са подходящи за съдържанието на моя уебсайт?“

Винаги можете да използвате SEO инструменти като Ahrefs или Google Keyword Planner, за допълнителна помощ и генериране на повече идеи за ключови думи . Вашата цел е да намерите уникални ключови думи за класиране, които вашите конкуренти нямат.

Какъв тип ключови думи трябва да използвам? Ключови думи с къса или дълга опашка?

Както може би вече знаете, съществуват различни видове ключови думи , като например ключови думи с дълга опашка и къси опашки. Всеки от тях има място в SEO и всеки има своите предимства и недостатъци.

Кратките ключови думи носят много висока SEO конкуренция , което ги прави наистина трудни за класиране, освен ако не сте един от най-добрите създатели на съдържание на пазара/индустрията. Но те определено насочват тонове трафик към вашия сайт и са това, което потребителите търсят по-често, поради тяхната малка дължина.

Ключовите думи с дълги опашки са любимите на SEO - и то с основание. Ключовите фрази Longtail получават по-целенасочени резултати. Съответно можете да ги класирате по-лесно и те са „лесни печалби“.

„И така, трябва ли да използвам само ключови думи с дълга опашка?“ Е, отговорът е отрицателен .

Трикът за ефективна оптимизация е да балансирате използването на кратки ключови думи с фрази с дълги опашки и да създадете качествено съдържание.

  • Намерете форуми и блогове, свързани с пазара

„Добре, защо трябва да го правя? Не е ли очевидно, че познавам своя домейн, индустрия и т.н.? "

Е, сигурен съм, че знаете всичко това. Тъй като обаче пазарът се развива и нуждите на клиентите се променят, трябва да сте в крак с времето и да знаете точно какви са навиците, проблемите и предизвикателствата на вашите потенциални клиенти.

И така, трябва да знаете как вашите купувачи ще търсят вашия продукт и ще разбират техния език и този на пазара. Намерете форуми и публикации в блогове, свързани с пазара, на който се намирате, ще ви дадат тази информация и ще ви помогнат да идентифицирате по-подходящи ключови думи и да разширите списъка си.

  • Тествайте ключовите си думи и събирайте данни

Тествайте, тествайте и тествайте ключовите си думи.

Докато изпълнявате всичко това, ще откриете, че преглеждате множество идеи за ключови думи и се опитвате да решите кой от тях ще класирате .

За да ги разделите, има куп показатели за ключови думи, които да разгледате. Време е да оцените ключовите си думи според данните, които ще събирате от различни инструменти за SEO. Затова трябва ръчно да анализирате резултатите от търсенето и да използвате своя SEO опит.

Позволете ми да ви кажа един малък трик, за да тествате стойността на ключовите си думи. Можете да сравните инструмента за планиране на ключови думи от Google с резултатите от Ahrefs. Оценете ключовите думи, които сте намерили, със следния процес:

(Средни кликвания * 0,25) (Обем на търсене * 0,75) = стойност „най-близката до реалността“ на ключовата дума

Вземете под внимание и някои от най- важните показатели като:

  1. Трудност на ключовата дума

  2. Комерсиалност (ключовата дума е информационна или търговска?)

  3. Обем на търсене

В края на деня трябва да запазите само ключовите думи, които привличат най -много трафик към вашия уебсайт.

Постарах се по най-добрия начин да събера всичко, което знам за изследването на ключови думи, в тази статия!

Това беше само основен процес, който трябва да следвате, за да направите солидно проучване на ключовите думи.

Ако се нуждаете от SEO услуги , не се колебайте да се свържете с нас!

Препоръчваме още:

Как се използва ChatGPT в дигиталния маркетинг? Как се използва ChatGPT в дигиталния маркетинг? Прочети повече
Как да използвате ChatGPT? Как да използвате ChatGPT? Прочети повече
Какво е AI и как работи Какво е AI и как работи Прочети повече
нагоре