Как да превключите към прехода от обикновена към електронна търговия

   През изминалите две година видяхме безпрецедентен брой бизнеси, които се движат онлайн, тъй като обикновените магазини се адаптираха към условията, създадени от COVID-19. Докато скокът в онлайн продажбите доведе до рекордни приходи от електронна търговия през 2020 г. , той също така поддържа съществуващата тенденция на значително увеличаване на приходите от електронна търговия всяка година в продължение на десетилетие.

Независимо дали вашият стандартен бизнес в момента се адаптира към пространството за електронна търговия или сте се приспособили през пандемичната среда може да сте изправени пред известна несигурност, докато се окажете в сфера, която изглежда много различно от това, с което сте свикнали.

Извършването на корекция от обикновена към електронна търговия означава адаптиране към промените в четири основни категории: настройка и дизайн на магазин за електронна търговия, доставка и изпълнение, обслужване на клиенти и маркетинг. В тази публикация ще разгледаме всеки етап и ще предоставим стратегиите, които търговците на дребно трябва да знаят, докато превръщат новия си онлайн дом в процъфтяващ, дългосрочен поток от приходи.

  • Настройване на вашия магазин за електронна търговия

Въпреки че настройката и дизайна на магазина за електронна търговия може да са най-смущаващият процес за много обикновени търговци на дребно, платформите за електронна търговия стават все по-рационализирани и удобни за използване с всеки изминал ден, за да отговорят на търсенето. Докато настройвате продуктите си и изграждате онлайн магазин, който отразява вашата марка, научете се как да мислите от гледна точка на MVP (Минимално жизнеспособен продукт) спрямо дългосрочните желания. Започнете да съставяте списък с по-дългосрочни нужди и цели от дизайн и функционалност, и обърнете внимание на обратната връзка, която получавате за вашия сайт, за да можете да започнете процеса на оптимизиране на вашия онлайн магазин на текуща основа.

След като вашият онлайн магазин направи своя дебют, може да забележите, че електронната търговия предлага определени предимства, които не сте имали с традиционната обикновена търговия. Те включват:

  1. Продажба 24/7: За разлика от физическите магазини, онлайн магазините остават отворени 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата.

  2. Повече очи върху вашите продукти: Вашите клиенти вече не зависят от местоположението, което означава, че вашата целева аудитория е станала много по-голяма.

  3. Пренасочване към клиенти: От показване на реклами за ремаркетинг до създаване на формуляри за включване по имейл, имате повече свобода да се възползвате от предизвикания интерес и да превърнете еднократните покупки в повторни посещения.

  • Доставка и изпълнение

Ако досега изобщо не сте имали присъствие в електронната търговия, тогава доставката и изпълнението са една от най-големите промени, пред които ще се сблъскате. Необходимостта от опаковане и изпращане на продукти добавя масивен логистичен слой, който не е трябвало да обмисляте преди, често изисквайки планиране и предварително зареждане, за да го направите точно.

Първо, решете дали ще се занимавате с опаковането и изпращането сами или ще възложите на услуга за изпълнение. Първият избор има тенденция да води до по-големи маржове на печалба, но вторият често е по-ефективният и мащабируем вариант. Обмислете, както краткосрочните, така и дългосрочните цели, докато избирате коя е подходяща за вас.

Така или иначе, уверете се, че вашата платформа за електронна търговия се интегрира с избрания от вас доставчик(и) на доставка.

  • Обслужване на клиенти

Сега, когато се преместихте онлайн, нуждите ви от обслужване на клиенти ще изглеждат малко по-различно. Най-големите промени ще бъдат естеството на заявките за обслужване на клиенти – повече логистика и отстраняване на неизправности – и средствата, чрез които вашите клиенти и представители ще комуникират.

За да се справите с логистичните проблеми, предвидете възможно най-много въпроси и проблеми предварително, и дайте на своите представители цялото необходимо обучение, за да се справят с тях. Нека вашите представители водят записи за всяко взаимодействие, за да можете да забележите тенденциите и да направите промените като предоставите необходимото обучение за управлението им.

Въпросът кои социални медии да използвате за обслужването на клиентите е въпрос на това какво работи за вашия бизнес. Опциите включват телефон, чат на живо, имейл, социални медии и дори текстови съобщения. Повечето фирми използват комбинация от телефон, чат и имейл като минимум, което дава на клиентите им възможности за комуникация. Направете възможно най-бързото решаване на проблемите свой приоритет, независимо кой метод използвате. Това често означава добавяне на поне една опция, която дава възможност на клиентите да взаимодействат в реално време през работното време.

  • Маркетинг

Маркетингът е пространството, където може да се почувствате сякаш сте навлезли в нова територия, тъй като чакането на пешеходен трафик вече няма да работи, трябва активно да намирате клиентите си. Уеб трафикът не е даденост и може да се наложи да инвестирате в някои маркетингови стратегии предварително, преди те да започнат да генерират възвръщаемост. Инвестирайте в SEO, за да изградите база от устойчив органичен трафик в дългосрочен план, и помислете за платена реклама, за да стартирате приходите в краткосрочен план. В същото време продължете да изграждате забавно, ангажиращо съдържание в социалните медии. Това често е най-лесната част за обикновените фирми, които правят прехода, защото успешните фирми обикновено имат стабилно социално присъствие като начало. Ако случаят с вас е такъв, парите ви за реклама може да бъдат похарчени най-добре на платформите, където се събират клиентите ви. Ако не е така, но сте използвали различна маркетингова тактика с голям успех, облегнете се на тази. Средствата, които ще бъдат най-успешни за вас, са тези, с които вие и вашите служители вече сте изградили комфорт и ентусиазъм. Когато започнете да прехвърляте бизнеса си онлайн, помислете какви уроци сте избрали от физическия си магазин и как те могат да бъдат използвани за изграждане на вашата марка за електронна търговия:

  1. Вашите клиенти обикновено какъв цвят предпочитат? Приложете го.

  2. Обикновено изкупуват ли артикул обратно след 45 дни? Създайте автоматична оферта за имейл около тази времева линия.

  3. Продуктите ви в магазина генерират ли по-високи приходи, когато бъдат демонстрирани? Създавайте онлайн видео демонстрации, които да добавите към продуктите и целевите страници, за да помогнете на клиентите си при вземането на решения за покупка.

Независимо кои маркетингови стратегии изберете, имайте предвид следните съвети:

  1. Използвайте професионален имейл адрес: Ще откриете за необходимо да общувате по имейл. Професионалните имейл адреси, специфични за домейна, са лесни и евтини за настройка и подобряват вашата марка.

  2. Тествайте, проследявайте и повторете: Има много предложения за това как да изградите перфектната маркетингова стратегия, но реалността е, че вие ​​също трябва да наблюдавате какво работи и да се ангажирате да оптимизирате стратегията си. Инсталирайте Google Analytics, за да можете да започнете процеса на наблюдение на резултатите и да правите подобрения.

  3. Не пренебрегвайте потенциалните клиенти: Повечето платформи за електронна търговия ще събират имейли от клиенти, които купуват вашите продукти, но какво да кажем за посетителите, които не са съвсем готови да купуват? Добавете точки за преобразуване, чрез изскачащи прозорци и странични ленти, за да ви помогне да изградите имейл списък с потенциални клиенти.

 

Разбрахте какво искат и от какво имат нужда вашите онлайн клиенти, така че вече знаете кои ценностни предложения работят и кои болкови точки ги отблъскват. Това прозрение ще ви помогне да създадете потребителско изживяване, което се формира от вашите знания. Оттам се учете от успехите и неуспехите си, докато продължавате да намирате това, което работи най-добре.

Препоръчваме още:

Непревземаемият успех на Skims: Стратегии и влияние на колаборациите в модната индустрия Непревземаемият успех на Skims: Стратегии и влияние на колаборациите в модната индустрия Прочети повече
СЪЗДАВАНЕ НА УСПЕШНО БИЗНЕС ПРИЛОЖЕНИЕ: СТРАТЕГИИ И НАСОКИ СЪЗДАВАНЕ НА УСПЕШНО БИЗНЕС ПРИЛОЖЕНИЕ: СТРАТЕГИИ И НАСОКИ Прочети повече
Оптимизирането на клучови стратегии за запазване на клиенти за устойчив растеж Оптимизирането на клучови стратегии за запазване на клиенти за устойчив растеж Прочети повече
нагоре