Google Analytics е безплатен инструмент от Google, който фирмите намират за важен при анализирането кой и колко често посещава сайта им. Ако сте нов в Google Analytics, интерфейсът може да изглежда зашеметяващ и с толкова много опции за изглед може да е трудно да разберете какво да проучите първо. По-долу сме съставили списък с отчетите, които искаме да съставим, за да можете да се запознаете с навигацията и да започнете да се възползвате от този мощен инструмент.
Вашето табло за управление ще ви даде широк преглед на ефективността на вашия сайт, включително кратки моментни снимки на най-важните показатели за всеки тип отчет:
Меню „Отчети“ > ляв панел: Това е мястото, където ще започнете да разбивате търсенето си. Кликнете върху всеки тип отчет и навигирайте през подтиповете, за да намерите данни, събрани за конкретни области на вашия сайт.
Лентата за търсене > средна горна част: Ако искате да намерите нещо конкретно, но не сте сигурни къде се намира в левия навигационен панел, вижте лентата за търсене. Тази стабилна функция ще предложи множество опции за намиране точно на информацията, която търсите.
Разделът "Аудитория" ще ви предостави отчети, свързани със състава на посетителите, от демографски данни и географско местоположение до устройствата, които използват, за да преглеждат вашия сайт.
Демографски данни > Общ преглед: Този раздел предоставя общ преглед на вашата посетителска база, включително тяхната възраст, пол и местоположение. Познаването на тази информация ще ви помогне да приведете стратегиите си в съответствие с различните личности, които пазаруват на вашия сайт.
Поведение > Нови спрямо завърнали се: Този отчет ви показва колко завърнали се посетители имате спрямо колко са чисто нови. Разбирането на вашите нови спрямо завръщащи се посетители ще ви помогне да си поставите цели и да ви даде представа за това как работят различните маркетингови стратегии.
Мобилни устройства > Общ преглед: Придвижете се до този раздел, за да научите колко хора посещават и осъществяват реализация на настолни компютри, мобилни устройства и таблети. Това може да ви помогне да отстраните проблеми с конверсията, като определите къде губите реализации.
Разделът "Придобиване" предоставя информация откъде идват посетителите на вашия сайт, когато са кликнали върху вашия сайт, независимо дали от профили в социалните медии, реклами или други източници.
Общ преглед: Това е най-добрият начин да видите с един поглед как всички ваши маркетингови канали работят заедно. Можете да видите как сайтът е придобил всеки посетител, как се е държал на сайта и кой е извършил реализация.
Цял трафик > Канали: Това е по-разширена версия на гореспоменатия раздел. След като отидете в този изглед, щракнете върху връзката вляво, която казва „Електронна търговия“. Това ще ви предложи хубава разбивка на всеки маркетингов канал по-специално във връзка с вашите показатели за електронна търговия.
Социални > Реферали в мрежата: Този раздел ви позволява да видите коя социална мрежа е довела трафик към вашия сайт, колко страници е прегледал всеки посетител и колко време е бил. Това ще ви помогне да прецените успеха на кампаниите си в социалните медии и да насочите усилията си към платформите, които привличат висококачествен трафик.
Разделът „Поведение“ ще ви каже какво са направили посетителите, когато са посетили вашия сайт, от страниците, върху които са кликнали, до действията, които са предприели на всяка страница.
Съдържание на сайта > Целеви страници: Този отчет ви показва на кои страници от уебсайта ви отиват посетителите. Можете да се съсредоточите, за да разгледате най-добрите целеви страници по източник на трафик. Можете да очаквате началната ви страница да бъде на челна позиция, но популярността на другите страници ще ви помогне да коригирате стратегията си на всяко ниво.
Търсене в сайта > Общ преглед: За да използвате тази графика, трябва да имате активирано търсене в сайта на вашия сайт. След това ще можете да използвате тази функция, за да видите най-популярните заявки, които хората търсят в инструмента за търсене на уебсайта. Този отчет може да ви насочи към популярните продукти на вашия сайт, да подчертае всички пропуски във вашата продуктова гама и да ви покаже къде навигацията в сайта ви може да не е достатъчно интуитивна, за да помогне на потребителите да намерят това, от което се нуждаят.
Разделът „Реализации“ ви позволява да зададете къде искате да попаднат посетителите на вашия сайт („цели“) и да видите каква е ефективността като цяло.
Електронна търговия > Общ преглед: Този раздел предоставя преглед на ефективността на продажбите на вашия онлайн магазин. Можете да видите скоростта, с която клиентите са конвертирали за всеки продукт, общия брой транзакции, средната покупна цена за всяка поръчка и др.
Електронна търговия > Ефективност на продукта: Този отчет ви показва лесно смилаема разбивка на всеки закупен продукт, за да можете да взимате информирани решения въз основа на това откъде идват вашите приходи.
Многоканални фунии > Подпомогнати реализации: Когато клиентите закупят продукт, те често ще преглеждат и ще се връщат на сайта няколко пъти, преди да вземат решение. Този отчет ви показва как всеки маркетингов канал може да е помогнал в процеса на преобразуване. Например, ако някой е открил вашия сайт, чрез PPC реклама, но е конвертирал по-късно, чрез директно посещение, този раздел ще покаже PPC като първо взаимодействие на клиента. Познаването на това ви помага да дадете кредит на всеки канал за пълното тегло, което той дърпа в процеса на преобразуване.
Докато използвате тези отчети, коригирайте периода от време в горния десен ъгъл на сайта. Това ще ви помогне да сравните ефективността месец по месец, ефективността през годината и всички други периоди от време, които изберете да измервате.
Най-добрият начин да използвате инструмента е да тествате различни филтри и изгледи. Всичко, което е необходимо, е работно познаване на инструмента и така ще имате достъп до прозрения, които ще увеличат максимално успеха на вашия бизнес!