13-те най-добри инструменти за A/B тестване, които ще увеличат вашите проценти на реализация

   Какъв е процентът на реализация на вашия уебсайт? Какво ще кажете за вашите платени реклами, формуляри и целеви страници?

Независимо от вашия процент на реализация, има голям шанс да бъде по-добър. Това е така, защото предпочитанията на потребителите се променят. Дори платформите, където потребителите влизат, могат да се променят. Има само един начин да разберете дали вашата реклама, целева страница, CTA или уебсайт могат да конвертират по-добре – и това е да го тествате. Според Invesp 71 процента от компаниите провеждат поне два A/B теста на месец. Въпреки това, само един от осем A/B теста води до значителна промяна. Това означава, че много компании провеждат A/B тестове, но не виждат резултати. Инструментите за A/B тестване предоставят данните, които са ви необходими за провеждане на по-добри тестове. Има много опции, когато става въпрос за инструменти за A/B тестване. Всъщност се очаква пазарът на софтуер за A/B тестване да струва 1,151 милиона долара до 2025г., което означава, че намирането на правилния инструмент изисква пресяване през десетки опции. Нито един инструмент за A/B тестване няма да работи добре за всички фирми. Един корпоративен сайт за електронна търговия, например, има много различни нужди от местна водопроводна компания.

За да ви помогнем да намерите правилния, ние анализирахме най-добрите инструменти за A/B тестване, за да сравним функции, цени и лекота на използване!

  • Google Optimize

Google Optimize е безплатният инструмент на Google за A/B тестване. Платформата се интегрира с Google Analytics, което прави лесно да се види как промените са повлияли на ефективността на сайта.

С Optimize можете да създавате, стартирате и проследявате ефективността на A/B тестване всичко в един инструмент. Ако вече използвате Google Analytics или други инструменти на Google, е лесно да стартирате и настроите първия си тест.

Основните характеристики включват:

  1. Възможност за провеждане на няколко типа тестове, включително A/B, многовариантни, разделени URL адреси, експерименти от страна на сървъра и персонализиране

  2. Визуалният редактор ви позволява лесно да създавате тестове

  3. SEO функции, за да предпазят тестовете ви от влияние върху класирането ви

  4. Подробни инструменти за отчитане, включително персонализирани отчети и обобщение на експеримента за преглед на високо ниво или детайлен преглед на резултатите от теста

  5. Вградени или персонализирани цели за поставяне на цели за вашите тестове

  6. Мениджър на експерименти, за да видите как се представят тестовете във времето и да планирате експериментите в бъдеще

  7. Интеграция с всички други инструменти на Google, включително Analytics, AdSense и Search Console

Започването е лесно. Просто отидете на страницата Google Optimize и щракнете върху „ Стартирайте безплатно. След като приемете общите условия, ще бъдете подканени да създадете първото си изживяване. Изберете типа тест, който искате да изпълните, изберете URL адреса и след това проектирайте своя тест.

Има няколко недостатъка на Google Optimize. Като за начало можете да провеждате само пет експеримента наведнъж. Няколко рецензенти казват, че инструментът за предварителен преглед на A/B тестване е труден за използване и има няколко грешки. За по-малки сайтове, които не трябва да изпълняват повече от няколко теста наведнъж, обаче, Google Optimize е солидна опция.

  • Optimizely

Когато става въпрос за пълнофункционални инструменти за A/B тестване, Optimizely е един от най-добрите на пазара. Този мощен инструмент предлага широка гама от функции за тестване и проследяване, включително:

  1. Възможност за провеждане на A/B и многовариантно тестване

  2. Разширено тестване, включително кодиране

  3. Групите за изключване ви позволяват да изпълнявате множество тестове на една и съща страница, без да засягате SEO или UX

  4. Насочването и персонализирането се задълбочават в пътя на клиента

  5. Мощен визуален редактор позволява на маркетолозите да създават тестове - не е необходим разработчик

  6. Плъзнете и пуснете шаблони, за да улесните създаването на тестове

  7. Подробни инструменти за отчитане, за да подчертаете кои експерименти влияят на ефективността

Optimizely е мощен, но също така може да бъде плашещ за изпитателите за първи път. Ако нямате голям сайт и не сте провеждали A/B тестове преди, Optimizely може да е предизвикателство за използване. Въпреки това, ако имате голям сайт и искате да се задълбочите в данните си и да разберете какво наистина искат клиентите, струва си да го разгледате по-отблизо. За да започнете, се свържете с техния екип за поддръжка на клиенти. Те ще поискат информация за вашия уебсайт и трафик и след това ще обяснят пълния набор от функции. Техният екип може също да предостави персонализирана демонстрация, за да можете да видите истинския потенциал на инструментите.

  • AB Tasty

AB Tasty е задвижван от изкуствен интелект инструмент за A/B тестване, предназначен да помогне на вашия бизнес да стимулира повече реализации, като същевременно предоставя UX от световна класа. На тях се доверяват повече от 900 корпоративни компании, включително Sephora, Papa John's, Walmart и USA Today.

Въпреки че може да не е идеален за по-малки сайтове, той е подходящ за корпоративни компании, които искат да подобрят A/B тестването.

Основните характеристики на платформата включват:

  1. Възможността за провеждане на A/B и многовариантно тестване на мобилни, приложения или настолни платформи

  2. Насочването с AI ви позволява да създавате невероятно детайлни сегменти въз основа на поведението на потребителите

  3. Текстовият редактор с плъзгане и пускане улеснява тестването на всяка функция на вашия сайт, от лентата за навигация до кодирането

  4. Широка гама от цели, включително действия като демонстрационни заявки, поведение при сърфиране и реализации

  5. Байесовият статистически механизъм не проследява само тестове, той ви помага да разберете значението им, като предлага вероятност за печалба и медийна стойност

Има няколко недостатъка. AB Tasty в момента не предлага проследяване на топлинна карта, докато Optimizely го прави. Функциите за персонализиране са в отделен инструмент, така че може да струва повече. Те не посочват цените на сайта. Те също така не поддържат тестване за платени реклами, докато Google Optimize го прави.

Подходящо ли е AB Tasty за вас? Не го препоръчвам за по-малки сайтове или тези, които тепърва започват. Това е пълнофункционален инструмент с множество опции и начини за тестване, така че е чудесен избор за корпоративни компании, особено тези в електронната търговия.

  • Apptimize

Разработването на мобилно приложение е добре за бизнеса. Скорошно проучване установи, че 57% от купувачите предпочитат да пазаруват от приложение пред други канали. Въпреки това, A/B тестването на приложения е по-предизвикателно. Apptimize предоставя инструменти за A/B тестване за уеб, мобилни устройства, OTT и в електронния магазин. Те се фокусират специално върху тестването за компании с често пускане на продукти, като например софтуерни компании.

Подходящо ли е за вашия бизнес? Ако вашето клиентско пътуване преминава през платформи, това е солидна опция. Характеристиките включват:

  1. Здраво A/B, многовариантно, разделно тестване, включително лично, в приложение, уебсайт и мобилни сайтове

  2. Контролите за достъп и разрешенията ограничават кой може да прави промени

  3. Анализ на фуниите, за да видите как тестът ви влияе върху реализациите и други цели

  4. Табло за управление на активността, за да видите бързо статистически данни за исторически тестове

В допълнение към инструментите за A/B тестване, Apptimize предлага функции за управление на работния процес, за да го направи по-гладък. Като цяло уебсайтът на Apptimize е малко по-лек върху специфични функции, но те се фокусират върху подпомагането на продуктовите екипи да тестват и персонализират пускането и да управляват нови функции. Ако целта ви е да разберете кой цвят CTA бутон да използвате, този инструмент не е за вас. Ако постоянно въвеждате нови функции, искате да разберете по-добре кои са вашите клиенти и искате клиентите да се насладят на персонализирано изживяване на всички устройства, Apptimize си струва да опитате. Освен това те предлагат безплатна пробна версия, така че можете да видите дали е подходящ.

  • Adobe Target

Adobe Target е пълнофункционална платформа за тестване, която позволява на фирмите да тестват цялостното клиентско изживяване, включително изображения, съдържание, потребителски интерфейс, приложения, оформление, цветове на фона и др. Той също така може да тества въздействието на персонализацията, което е от съществено значение, като се има предвид, че персонализираните CTA конвертират 202 процента по-добре от CTA по подразбиране.

Adobe Target включва:

  1. Силните функции за A/B тестване ви позволяват да тествате почти всяка част от потребителското изживяване

  2. Visual composer улеснява създаването и провеждането на тестове

  3. Многовариантно и многораменно бандитско тестване за насочване на трафика към най-успешния опит по-рано в процеса

  4. Лесният за настройка, ръководеният работен процес ви позволява бързо да настроите, тествате и стартирате

  5. Възможността за тестване от страна на клиента, от страна на сървъра или и двете

Target също се интегрира с други продукти на Adobe в Adobe Experience Cloud, така че това е чудесна опция, ако използвате Adobe за анализи, прозрения и съдържание.

Според онлайн рецензиите, Target не е удобен за начинаещи, така че вероятно не е идеален за тези, които тепърва започват. Въпреки това, ако сте използвали други инструменти за A/B тестване или сте запознати с набора от инструменти на Adobe, вероятно няма да имате проблеми. Adobe също така предлага изобилие от модули за обучение, които да ви накарат да се мотивирате.

  • Intelligems

Повечето инструменти за A/B тестване се фокусират върху заглавия и цветове на бутоните. Когато става въпрос за стимулиране на реализациите от електронна търговия обаче, ценообразуването може да има огромно влияние върху процентите на реализация. Intelligems е инструмент за A/B тестване, предназначен за собствениците на магазини на Shopify, за да тестват промените в цените. Понижаването на цената ви с няколко стотинки влияе ли на реализациите? Ами вдигането на цените? Единственият начин да намерите идеалната цена е да тествате. С Intelligems можете лесно да тествате как ценообразуването влияят на LTV, плащането и дългосрочния растеж.

Характеристиките включват:

  1. Лесен за използване създател на тестове, за да можете да тествате и стартирате тестове по-бързо

  2. Сложното събиране на данни се превръща в лесно за четене табло за данни, където можете да видите резултатите с един поглед

  3. Гъвкава структура за тестване ви позволява да видите как доставката, отстъпките и ценообразуването (или всяка комбинация от трите!) влияят върху редица точки от данни

  4. Експертните препоръки ви гарантират, че ще разработите солидна стратегия, базирана на експертни прозрения

Този инструмент е сравнително нов, но може да промени играта за магазините за електронна търговия. Те приемат предложения за нови функции, така че се надяваме, че ще разширят възможностите за тестване.

  • VWO

VWO е друг пълнофункционален инструмент за тестване, подобен на Optimizely и Google Optimize. Ако Optimize не е достатъчен за вашите нужди, но Optimizely е твърде скъп, VWO може да е идеалният избор. Той предлага сложни фунии за тестване, които са безумно адаптивни на по-достъпни цени.

Функциите на VWO включват:

  1. Създавайте и стартирайте тестове за редица тестове, включително A/B, разделен URL, многовариантни, изоставени колички и целеви страници

  2. Насочване въз основа на аудитория, поведение, кампания и контекст

  3. Създател на тест с плъзгане и пускане

  4. Проследяване на ангажираността и поставяне на цели

  5. Персонализирани инструменти за визуално отчитане

  6. Тестване на мобилен уебсайт

VWO също така проследява повече от трафик и реализации. Той също така използва усъвършенствани методи за проследяване като топлинни карти, показвания на страници, активност на екрана и взаимодействия с потребителите. Платформата предлага три плана, като по-високите планове предлагат допълнителни функции като планиране на кампании.

Един недостатък е липсата на съхранение на данни. Тестовете с топлинни карти, например, съхраняват данни от тестове само за 60 до 90 дни.

  • Unbounce

Повечето от инструментите, които разгледахме досега, са самостоятелни инструменти за A/B тестване. Добавяте тракер към уебсайта си, след което можете да създавате, тествате и стартирате A/B тестване. Unbounce е малко по-различно. Това всъщност е инструмент за целева страница с A/B тестване, заложено в неговия софтуер. Искате ли да тествате вашите PPC целеви страници? Тествате въздействието на персонализацията? Можете да направите всичко това — и много повече.

Функциите за A/B тестване от Unbounce включват:

  1. Неограничени A/B тестове на всички целеви страници

  2. Лесен за използване конструктор за тестове. Просто дублирайте текущата си страница, променете елементите, които искате да тествате, и стартирайте

  3. Инструмент за сравнение на производителността, за да определите коя страница печели

  4. A/B тествайте лепкави ленти, за да определите кои оферти водят до по-добри резултати

  5. Интелигентен конструктор, който създава целеви страници само за няколко минути

В сравнение с пълнофункционалните инструменти за A/B тестване като Optimizely или VWO, Unbounce определено няма функции. Въпреки това, ако вече използвате Unbounce или го обмисляте за целеви страници, функциите за A/B тестване са силна точка за продажба. Unbounce също е по-достъпен от другите инструменти за тестване, което го прави идеален за A/B тестване.

  • Facebook’s Experiments Tool

Рекламите в социалните медии могат да стимулират реализации, да изградят осведоменост за марката и да привличат трафик към вашия уебсайт. Въпреки това може да бъде трудно да се определи кое заглавие, оферта, CTA или изображение е отговорно за стимулирането на кликвания (и реализации). Когато вземете предвид, че средният процент на конверсия за реклами във Facebook е 9,21 процента, ясно е, че има много място за подобрение. Наскоро Facebook пусна своя инструмент за експерименти, предназначен да улесни A/B тестването на платени реклами в платформата. Марките могат да тестват групи кампании или рекламни набори един срещу друг и лесно да видят кои са по-ефективни.

За да започнете, създайте своите Facebook реклами първо в Meta Business Manager. След това преминете към инструмента за експерименти. Щракнете върху "Тестове", за да започнете и след това изберете A/B тест.Ще бъдете подканени да изберете рекламите, които искате да тествате A/B, да насрочите кампаниите си и да наименувате теста. Можете също да определите как Facebook трябва да избере победител въз основа на ключови показатели като цена на резултат, цена на реализация, цена на 1000 достигнати хора и цена на покупка. Когато приключите, ще ви помоли да прегледате параметрите си за тестване, преди да стартирате теста.

Този инструмент е важен по две причини: Първо, той е лесен за използване, което не е така за някои от по-пълнофункционалните инструменти за A/B тестване. Това е и един от малкото инструменти, които ви позволяват да тествате A/B социални реклами, за да оптимизирате производителността.

В момента инструментът изглежда не работи в Instagram, но се надяваме, че ще добавят тази функция.

  • Ominconvert’s Explore

За електронна търговия, A/B тестването е нещо повече от тестване на CTA бутон CTA. Става въпрос за ценообразуване, продуктови страници, изображения, мобилни устройства срещу настолни компютри и много други.

Докато повечето инструменти в този списък работят във всяка индустрия, Ominconvert е създаден с мисъл за сайтове за електронна търговия. Функциите, които трябва да проверите, включват:

  1. Възможност за тестване на повече от един уебсайт наведнъж

  2. Бърза, професионална поддръжка с четиричасово време за реакция

  3. Разширено сегментиране с помощта на JavaScript, бисквитки, UTM параметри, атрибути на слоя данни и др

  4. Тестване на намерение за излизане и задействано наслагване

  5. A/B и тестването за персонализиране се задълбочава в пътя на клиента

  6. Заобикаляне на CDN кеша с помощта на специално разширение за браузър

Можете също така да зададете и проследявате толкова цели, колкото искате, и да получите представа защо конкретните тестове не работят. Трябва да се отбележи, че това не е инструмент за начинаещи; понякога може да е неразбираем код и изисква доста прилично разбиране на бекенда на вашия сайт.

  • Freshworks

Искате ли да подобрите коефициента на реализация?

Персонализацията трябва да бъде част от вашата маркетингова стратегия. Според Salesforce 66% от клиентите очакват компаниите да разберат техните нужди и очаквания. Freshworks може да ви помогне да предоставите персонализираното изживяване, за което вашите клиенти жадуват. Това не е инструмент за A/B тестване. По-скоро това е CRM с вградени функции за автоматизация, включително A/B тестване, разделно тестване и сегментиране.

В допълнение към провеждането на тестове, Freshworks също така предоставя:

  1. Имейл маркетинг кампании

  2. Целеви страници

  3. Проследяване на събития

  4. Маркетингови доклади

  5. Чат кампании

  6. CRO тестване

Freshworks също така предлага функции за A/B тестване, като тестване на разделен URL, оптимизиране на целевата страница, сегментиране и подробно отчитане. Въпреки че на инструмента липсват по-разширени функции като топлинни карти, с неговите вградени функции за A/B тестване заслужава да бъде разгледан, особено ако персонализирането е важно за вас.

  • Title-Generator.com

Тестването на заглавия е сигурен начин да увеличите реализациите и да се уверите, че блоговете, целевите страници, имейлите и уеб страниците се представят добре. Измислянето на бързи нови заглавия обаче може да бъде предизвикателство. Това е полезен инструментът за генериране на заглавия. Просто въведете основните си ключови думи и инструментът ще генерира списък от 700 заглавия. Прегледайте списъка, решете кое пасва най-добре на вашето съдържание или реклама и го добавете към работния си процес на A/B тестване.

  • Ad Headline Idea Generator

Когато става въпрос за платени реклами, има няколко области за тестване – заглавие, изображение, рекламно съдържание и целева страница. Ако имате проблеми с измислянето на различни опции за заглавия на реклами, този инструмент може да ви помогне. Генераторът на идеи за рекламни заглавия на Inkforall използва AI за генериране на заглавия на реклами. Просто въведете текущата си реклама, влезте през Facebook, Google или Microsoft и инструментът ще генерира нова реклама, използвайки информацията, която сте предоставили. Въпреки че AI не е перфектен, това е лесен начин да намерите нови рекламни формати за тестване. Препоръчвам да четете и редактирате AI - определено не е перфектен.

 

A/B тестването е крайъгълният камък за изграждането на ефективна стратегия за дигитален маркетинг. Тези 15 инструмента за A/B тестване ще ви помогнат да изградите, стартирате, тествате и анализирате резултатите. Някои от тях са за начинаещи, други за ннапреднали, но вие изберете кой да използвате!

Препоръчваме още:

Как да създадете ефективен процес за връщане на стоки в електронната търговия Как да създадете ефективен процес за връщане на стоки в електронната търговия Прочети повече
Промени в Google Local Search (2022г.) Промени в Google Local Search (2022г.) Прочети повече
4 причини, поради които PPC е важен за дигиталния маркетинг 4 причини, поради които PPC е важен за дигиталния маркетинг Прочети повече
нагоре