Познаването на марката е важно, и за да може вашето стартиране да процъфтява в тази постоянно променяща се маркетингова среда, трябва да изградите осведоменост за марката и да станете последователни в това. Брандирането не е еднократно нещо. То обхваща целия жизнен цикъл на бизнеса.
Всеки стартъп трябва да премине през фазата на никнене на зъби. На този етап е лесно за ръководството да се увлече и да пренебрегне мнението на целевата аудитория за марката.
В действителност това, което хората мислят или възприемат за вашето стартиране, е по-важно от това, което мислите или правите.
Преди клиентите да могат да се свържат емоционално с вас, трябва да сте създали ниво на информираност за вашата марка. Представете си нивото на връзка, която всички ние имаме към Coca-Cola, въпреки че марката днес не е стартъп, те започнаха от нулата.
Тъй като разпространението на думата за вашата марка е от решаващо значение, бих искала да ви покажа 7-те необходими стъпки, които трябва да предприемете, за да да изградите осведоменост за марката.
Разберете идеалния си клиент
Веднъж писателят Иън Макюън се оплака от опита да излезе, за да популяризира нова книга, след като прекара часове в създаването й. Това не е лесна задача .
Популяризирането на нова книга, стартиране, софтуер или дори кауза, в която вярвате, може да бъде ужасно.
Освен ако не знаете и не разберете кой е вашият идеален клиент, обръщането към него с цел популяризиране на вашата марка и идея ще бъде трудно. Ако го познавате, ще измислите начини да го привлечете.
Ако не знаете към кого се насочвате, как да говорите на техния език, да се свържете емоционално с тях и да ги убедите?
Умните търговци опростяват целия процес, като създават човек купувач . Преди да започнат някоя кампания за търговска марка, тези търговци трябва да представят идеалния си клиент.
Според проучване на ITSMA , известен институт, който „определя, изгражда и вдъхновява маркетинговите постижения на B2B услугите“,
Само 44% от маркетолозите действително разработват личности на купувача, преди да стартират кампаниите си, а 85% от тези хора не използват персоналност.
Без да отговаряте лично на идеалния си клиент, персона на купувача ще ви даде цялостна представа за човека, къде пребивава, основните му нужди, цели, предизвикателства, демографски данни и др.
След като сте въоръжени с тази персона, е време да направите нещо с нея. Трябва да предприемете действия.
Влезте в разговора
Разберете къде се мотае вашата аудитория, присъединете се към нея, участвайте активно, следвайте насоките, прочетете въпросите и отговорите; след това попитайте своя.
Когато влезете в дискусията, бъдете достатъчно дисциплинирани, за да слушате. Тъй като вече имате решенията или вашето стартиране може да предлага решения, трябва да дадете възможност на хората да изразят мнението си .
Изграждането на осведоменост за марката, която се вписва в съзнанието на хората, не е ракетна наука. Изпълнимо е, но трябва да сте внимателни. В края на деня вашите отговори ще бъдат конструктивни и ще се основават на прозренията, които сте събрали по време на разговора.
Насочвате ли към аудитория, която е по-активна във Facebook, но не туитва толкова често? Тогава не губете време в Twitter. Не го пренебрегвайте напълно, но обърнете повече внимание на Facebook групите.
Поставете си цел и определете бюджета си
Преди да можете да отделите пари за PPC реклама, например, трябва да определите бюджет.
За да ви помогнем да започнете, ако целта ви е да достигнете до 1000 нови потребители за една седмица и сте разработили страница с висока конверсия, която ще генерира до 350 регистрации, може да искате да отделите 500 лева за реклама във Facebook.
От този анализ можете да видите, че целта ви движи/влияе върху бюджета ви.
Не правете грешки по този въпрос, не можете успешно да изградите познаваемост на марката, без да харчите пари. Бъдете готови да похарчите както време, така и пари.
Установете присъствие в социалните медии
В момента Facebook получава повече от 2 милиарда активни потребители месечно . Като стартъп не можете да си позволите да пренебрегнете тази революция.
Всички знаем, че социалните медии са тук, за да ни помогнат да споделяме, да се свързваме, да общуваме и да си помагаме. Това е същността.
Като стартиране, какви по-добри начини можете да използвате, за да помогнете на хората, освен вашия продукт, услуги, идеи и съдържание.
Започнете да изграждате вашия Twitter. Дори ако вашите перспективи не са активни там, задайте темпото и ги прехвърлете. Ако искате вашата марка да се хареса на бизнесмени, трябва да имате силно присъствие в LinkedIn. Никога не е късно - можете да започнете днес, за да го изградите.
Надхитри конкурентите си
Имате ли конкуренти? Обзалагам се, че да!
Разберете какво правят, което вие вероятно пренебрегвате.
Бърз: Ако искате да знаете конкурентите в органичното търсене на вашата основна ключова дума, ето как да използвате инструмента SEMrush, за да разберете.
Посетете SEMrush.com и въведете URL адреса на уебсайта си (напр. Trello), след което кликнете върху бутона „Започнете сега“ отдясно:
След това анализирайте конкуренцията си. Просто превъртете надолу страницата с резултати и ще откриете първите си 5 конкуриращи се уебсайта в органичното търсене.
Посетете всеки от тези уебсайтове и целеви страници. Изучете предложението за стойност, визуалните ефекти, навигацията и скоростта на страниците. След това използвайте статистиката и данните, за да създадете своя собствена кампания.
Изградете информираност за марката, като използвате маркетинга на съдържание
Маркетингът на съдържание предефинира начина, по който стартъпите изграждат своите марки. Това е най-бързият начин да се включите в трафика на търсачките. Според Newscred 53% от търговците заявяват, че маркетингът на съдържание е най-ефективната SEO тактика.
Мога ли да ви кажа една тайна?
По-голямата част от стартиращите компании като LeadPages, HubSpot, Zapier, Basecamp, Asana и много други изградиха своите клиентски бази, чрез маркетинг на съдържание.
Например, GrooveHQ достигна до първите си 1 милион души онлайн, като публикува безценни статии в индустриалните блогове.
Контент маркетингът обаче надхвърля писменото съдържание . Видеоклипове, подкасти, създаване на инфографики, публикации в социални медии, PDF файлове, интерактивно съдържание и слайд презентации са някои от форматите, които можете да използвате за вашето съдържание.
Завладяващото съдържание ви носи освен клиенти, създава силна и устойчива осведоменост за марката.
В мрежата вашата марка е вашата най-добра идентичност. Във виртуално пространство, където вашите клиенти не ви срещат лично, преди да сключват бизнес с вас, на вашата марка трябва да се има доверие .
Ако приложите тези прости и доказани стъпки, със сигурност ще позиционирате стартирането си като надежден ресурс за клиентите.
Освен това имайте предвид, че можете да изградите осведоменост за марката по-евтино, отколкото си мислите.
Още интересни теми можете да разгледате в нашия блог!