Защо Facebook трябва да бъде част от вашата маркетингова стратегия?

   Не можете да говорите за дигитален маркетинг, без да използвате Facebook. Да, има и други социални медийни платформи, но той се отличава с няколко предимства.

  • Достъп до глобална аудитория

Основно предимство, което Facebook има пред други платформи, е неговата потребителска база. Statista съобщава, че през юли 2020 г. почти 3 милиарда души по света имат профил във Facebook. Никоя друга платформа за социални медии няма толкова широк обхват. В каквато и възрастова група, пол, професия да попада вашата целева аудитория, хората в нея определено имат профил във Facebook. Въпреки че трябва да отбележите, че се наблюдава постоянен ръст на демографските данни за възрастните хора, потребителите между 18 и 35 години все още представляват над 60% от потребителите.

  • Намерете потенциални клиенти на всички етапи от клиентския поток

Клиентският поток описва на какъв етап от процеса на покупка е потенциалният клиент. Например, ако сте продавач на автомобили, можете да се насочите, потребителя, който обмисля да направи смяна на автомобил. Пускането на спонсорирани истории и видеореклами могат да привлекат хората към вашия канал за повече информация. Facebook има капацитета да задоволи почти всяка цел, която може да имате, независимо дали привлича трафик към вашия сайт, стимулира инсталирането на приложение или цели увеличаване на продажби.

  • Целенасоченост към аудиторията

Друга полза от включването на Facebook към вашата маркетингова стратегия е, че имате по-голям контрол върху кого точно насочвате публикациите си. Понякога искате да ограничите съдържанието си до определени хора, може би когато провеждате промоция. С Facebook можете да избирате конкретни групи хора, които имат достъп до всичко, което решите да споделите. Целите могат да включват само вашите последователи, приятели на вашите последователи, индивидуални интереси или хора, които виждат вашата страница. Стойността на толкова различни аудитории е, че благодарение на прозрачността на Facebook можете да сравните коя група се представя по-добре.

  • Социално насочване

Социалните медии често отбелязват не само вашата демографска информация. Освен изрично посочена информация като възраст, образование и заетост, Facebook отбелязва социалните поведения. Платформата черпи от други сегменти на вашия акаунт, като интереси, събития от живота и хобита. Черпенето от тези сегменти от живота на хората ви позволява да определите аудиторията си с допълнителна точност.

  • Няколко опции за рекламен формат

Нито една социална медийна платформа не предлага по-динамична опция за рекламни формати от Facebook. Най-добрата част от наличието на множество опции е, че можете да ги промените и да ги коригирате според вашите нужди. Нещата, които трябва да имате предвид при избора на рекламен формат, са демографските данни и към какъв етап от клиентския поток насочвате. Рекламите с истории са чудесни за фазата на привличане, когато просто искате да разширите осведомеността. Спонсорираните реклами, които позволяват на клиентите да дават обратна връзка или да задават въпроси, работят на всички етапи и увеличават ангажираността на вашата страница.

  • Увеличава трафика към сайта

Една от многобройните опции включва добавяне на връзки към вашия собствен сайт. След като привлечете аудиторията си с вашите визуални елементи и текстове, те лесно могат да открият повече само с едно щракване. Докато разглеждането на вашия сайт може да не е първоначалното им намерение, ако рекламата ви е в състояние да предизвика техния интерес, те естествено ще искат да узнаят повече. Пренасочвайки ги към вашия сайт, можете да предоставите подробна информация за вашите фирма и продукти/услуги. Това не винаги може да доведе до покупка, но колкото повече хора привлечете, толкова по-големи са шансовете ви да направите продажби.

Благодарение на широкия си обхват, удобните за реклами функции и сложна метрична система, Facebook е безценен актив за дигиталните търговци. Освен че ви помага да правите реализации, това е и инструмент, който можете да използвате, за да растете и да общувате със своите съществуващи и потенциални клиенти.

Ако се чудите как да използвате Facebook, ние ще ви покажем! 

Препоръчваме още:

6-те най- добри стратегии за дигитален маркетинг 6-те най- добри стратегии за дигитален маркетинг Прочети повече
5 сигурни стъпки към успеха в електронната търговия 5 сигурни стъпки към успеха в електронната търговия Прочети повече
Какви са предизвикателствата, които Блокчейн технологията трябва да преодолее, за да бъде общоприета? Какви са предизвикателствата, които Блокчейн технологията трябва да преодолее, за да бъде общоприета? Прочети повече
нагоре