5 причини да създадете персонализиран CRM

   Добрият CRM инструмент е този, който може да се грижи сам за себе си. И какъв по-добър начин да гарантирате, че вашият CRM ще бъде безпроблемно работеща услуга? Да се ​​изгради персонализирана система, разбира се. Разработването на персонализиран CRM ще помогне на вашия бизнес да следи взаимодействията, които има с клиентите си.

Персонализиран CRM може да бъде инструмент всичко в едно, който автоматизира всички ваши продажби, маркетинг и обслужване на клиенти. Има много причини, поради които трябва да помислите за разработването на такава система за вашата компания. Продължете да четете, за да разберете какви са те.

Какво е персонализиран CRM

Персонализираното управление на взаимоотношенията с клиентите е инструмент, който ви позволява лесно да поддържате и управлявате взаимоотношения с клиентите си. Разбира се, тази цел може да бъде, постигната чрез просто използване на Outlook или електронни таблици. Въпреки това, по-сложно решение като персонализиран CRM отваря много възможности. Повечето от стандартните CRM системи предполагат общи CRM процеси. Въпреки това много от персонализирания софтуер променят тези процеси според специфичните си нужди. По този начин, ако една компания трябва да коригира системните настройки за различни купувачи, няма проблем да го направи.

Персонализирането може да варира от персонализирано име на полета и бутони до промяна в цялостния работен процес и други функционалности. Най-общо казано, персонализиран CRM е чудесно решение, ако търсите алтернатива на готовия софтуер, който ще отговори на вашите специфични нужди и изисквания.

Има много причини за изграждане на персонализиран CRM. Нека да разгледаме най-важните.

  • Уникални функционалности

Не е невъзможно да намерите готово решение, което отговаря на повечето от вашите нужди. Все пак обикновено ще трябва да правите компромис между наличните функции и работния процес на вашата компания. Ако решите да създадете персонализиран CRM, можете да изберете точно кои функции са важни за вас и кои не са ви необходими.

Персонализирането не трябва непременно да означава пълна конфигурация или изграждане на цялата система от нулата. За да получите уникалност, може да е достатъчно да изградите отново съществуващите функции или да добавите нови. Въпреки това, ако се окажете в положение, в което трябва да промените почти всичко, изграждането на персонализирано CRM решение има по-голям смисъл.

  • Интеграция с друга система

Интеграцията означава, че вашият персонализиран CRM може лесно да бъде свързан с друга система, например вашия уебсайт или услуга на трета страна. По този начин можете да обменяте данните безпроблемно и в резултат на това да подобрите производителността във всички отдели на вашия бизнес.

Готовият CRM може да е труден за интегриране. Този вид система не предлага интеграция на API и може да се наложи да се сблъскате с някои допълнителни разходи, за да постигнете това. Въпреки че интегрирането на персонализирана CRM система може да бъде предизвикателство, несъмнено е по-лесно, отколкото с готова система.

  • Сигурност на данните

Готовите CRM решения може да са привлекателни от гледна точка на разходите, понеже те често са безплатни или частично безплатни и с отворен код. Въпреки това, освен цената, има и големи рискове, свързани със системата. На първо място, всеки може да изтегли и премине през изходния код и никога не можете да разберете истинските му намерения. По този начин готовият софтуер носи риск от пробив на данни.

Персонализираният CRM софтуер осигурява по-добра сигурност. Тъй като системата е уникална и най-вероятно защитена с криптиране или токенизация (или и двете), е много по-трудно да се проникне в нея. Вие сте единственият собственик на всички данни, и ако някой се опита да хакне вашия CRM, вие ще можете да реагирате и да отблъснете атаката.

  • Улеснява процеса на мащабиране

За да подобрите работния процес на вашата компания във всички отдели с помощта на CRM, имате нужда от софтуер, който можете да разширите във всички звена. Ако мислите за придобиване на готов CRM, това няма да е лесно. И е много вероятно да се сблъскате със следните проблеми:

  1. Всичко е наред, докато не разберете, че имате нужда от CRM, за да изпълнявате „нещо повече“ от стандартните ежедневни дейности. В случай на готов софтуер, вероятно ще трябва да похарчите много пари, за да закупите допълнителни функции,

  2. Готово решение изисква интегриране на вашите собствени разширения, което би отнело вашето време и пари,

  3. Може да има моменти, когато много нови клиенти се присъединяват към вашата компания. В случай на това събитие, готовият софтуер няма да ви предостави функции, които отговарят на различни и нарастващи нужди.

От друга страна, персонализираният CRM ще ви позволи да го интегрирате във всички отдели на компанията. Можете да добавяте толкова потребители, колкото искате, без да плащате допълнителни пари и да коригирате системата, когато и както ви е необходимо. Освен това може да ви помогне да предвидите бъдещия потенциал за растеж на вашия бизнес.

  • По-евтин e от готовия CRM

Една готова CRM система може да изглежда по-евтина на пръв поглед. Но ако се потопите в детайлите, може да откриете, че му липсват много функции, необходими за вашия бизнес. Надграждането на системата до по-горна версия, постоянното търсене на нови добавки или нови клиенти, ще доведе до скрити разходи. Освен това повечето готови решения са SaaS продукти и работят на база абонамент. Вие сте ограничени с времето или броя потребители, които можете да добавите към системата, и ще бъдете таксувани за всяка промяна. Такава система може да включва някои функции, които никога няма да ви трябват и все пак трябва да плащате за тях.

В случай на персонализиран CRM, вие решавате точно за кои функции искате да платите. Всичко зависи от вас, така че да контролирате разходите си и продукта, който получавате. Въпреки че наемането на екип от разработчици, които ще изградят софтуера за вас, изглежда доста скъпо, това ще донесе повече печалби, отколкото щети. Не забравяйте да вземете предвид броя на добавките, които искате да включите, техническата сложност и нефункционалните изисквания като сигурност.

 

Ако желаете разработването на индивидуален бизнес софтуер, се свържете с нас!

Препоръчваме още:

5 идеи за празничен маркетинг в социалните медии 5 идеи за празничен маркетинг в социалните медии Прочети повече
Как да създадете ефективен процес за връщане на стоки в електронната търговия Как да създадете ефективен процес за връщане на стоки в електронната търговия Прочети повече
6-те най-добри инструмента за Twitter 6-те най-добри инструмента за Twitter Прочети повече
нагоре