Защо вашият бизнес трябва да изгражда добри взаимоотношения с клиентите, служителите и общността?

   Отношенията са важни. Карат ни да се чувстваме в безопасност и ни помагат да се справим със стреса. Връзките обаче не са важни само в личния ви живот. Като собственик на бизнес, вие също трябва да изграждате професионални отношения. Изграждането на взаимоотношения от бизнес гледна точка може да ви помогне да получите нови клиенти, да задържите настоящи и да управлявате репутацията си.

Какви отношения трябва да изградите?

Трите най-важни типа взаимоотношения, които трябва да изградите, са с вашите клиенти, служители и членове на вашата общност. Прочетете, за да научите как да изградите всяка тип връзка.

  • Изграждане на взаимоотношения с клиенти

Вероятно вече правите това, но преди всичко трябва да изграждате взаимоотношения с клиентите. Клиентите ще се чувстват по-удобно да продължат да използват вашия бизнес, ако смятат, че ви познават лично. По-вероятно е да говорят с вас, ако имат проблем, вместо да кажат на всички, които познават.

Шестдесет и пет процента от вашия бизнес вероятно идват от съществуващи клиенти. Как можете да задържите тези клиенти? Изградете връзка с тях! Средният бизнес губи 20 процента (а някои могат да загубят до 80 процента) от клиентите си, защото не успява да култивира и подхранва отношения с клиентите.

А постоянните клиенти са изключително печеливши. Те харчат повече и има 60-70 процента по-голяма вероятност да извършат реализация.

  • Как можете да изградите взаимоотношения с клиентите си?

Говорете с тях и поискайте обратна връзка. Ако вашият бизнес е ресторант, отидете до масите и попитайте клиентите дали всичко е наред. Не се впускайте в живота им, но проявявайте истински интерес към преживяванията им във вашия бизнес.

И улеснете клиентите да се оплакват. Знам; разочароващо е да чувате негативни коментари за вашия бизнес, но насърчавайте този разговор.

Уведомете клиентите, че могат да дойдат при вас с проблеми. Може просто да спасите репутацията си, като получавате по-малко негативни онлайн коментари и сте известен като собственик на бизнес във вашия град и индустрия, с който е лесно да се работи.

Отрицателните онлайн отзиви в резултатите от търсенето могат да ви накарат да загубите до 70 процента от потенциалните клиенти. Въпреки че нямате контрол върху това, което потребителите казват за вашия бизнес онлайн, можете поне да ги накарате да се чувстват по-удобно да идват при вас с проблемите си, като давате на бизнеса си по-голям шанс да избегне тези отрицателни отзиви.

Ако клиентът остави отрицателен отзив, му отговорете. Онлайн рецензиите са важни и потребителите четат вашите отзиви. Ако отговорите на отрицания и се опитате да се поправите, бихте могли да спасите тази връзка (и вашата онлайн репутация).

Уверете се, че и вашето обслужване на клиенти е отлично. В противен случай клиентите няма да се чувстват комфортно да говорят с вас или вашите служители и ще бъде много по-трудно да изградите взаимоотношения с клиентите.

  • Изграждане на взаимоотношения със служителите

Важно е вашите служители да се чувстват в безопасност, като говорят с вас за своите проблеми. Уверете се, че служителите ви знаят, че могат да дойдат при вас, когато имат проблем или се нуждаят от помощ за нещо на работа. Вслушайте се в техните идеи. Кажете им, че цените обратната им връзка. И ги защитавайте. Характерна черта на успешното лидерство е, че защитавате екипа си. Ако направите това, те ще се чувстват комфортно да идват при вас с проблеми, вместо да оставят проблемите нерешени (или да напуснат бизнеса).

Поддържайте открита комуникация със служителите си. Попитайте дали имат нужда от нещо. Бъдете до тях, защото така е по-вероятно те да продължат да работят във вашия бизнес.

Това ще помогне за изграждането на вашата репутация, тъй като вашите служители ще искат да кажат на приятелите и семейството си, че обичат работата си. Задържането на служители също може да ви спести пари:

  1. Една трета от новите служители напускат работа след първите шест месеца

  2. Служителите, които се чувстват ангажирани на работа, са по-малко склонни да търсят нова работа

  3. Ангажираността на служителите може да доведе до 18 процента по-висок процент на задържане на клиенти

Дръжте служителите ангажирани и поддържайте открита комуникация с тях, така че да се чувстват ценени. И ако имате нужда от помощ, за да накарате екипа си да бъде на същото ниво, може да искате да опитате някои упражнения за изграждане на екип.

  • Изграждане на взаимоотношения с членове на общността

Разбира се, че искате да подхранвате текущата си клиентска база, но какво да кажем за срещи с нови хора? Ето защо собствениците на местни фирми трябва да изграждат взаимоотношения с хора, които не са (и може никога да не станат) техни клиенти:

Очевидният отговор е, че е възможно те да станат клиент, но има нещо повече от това за изграждане на връзка с непознат. Не казвам, че трябва да станете най-добри приятели с всеки, когото срещнете, но срещата с нови хора и партньорската работа могат да направят много за местния бизнес. Ако хората във вашата общност ви срещнат лично, те вероятно ще искат да използват вашия бизнес следващия път, когато се нуждаят от услуга или продукт, който предоставяте.

Членовете на вашата общност могат да бъдат един от най-ценните ви ресурси.

  • Как да изградите взаимоотношения във вашата общност

Изграждането на взаимоотношения изисква търпение. Ще трябва да инвестирате време в изграждането на тези взаимоотношения. Не можете просто да отидете до някого и да кажете: „Хей, искаш ли да имаш бизнес отношения с мен?“

Отделете време да градите тези взаимоотношения. Не е нужно да каните всички, които срещнете на събитие, но се запознайте с хората. Говорете с тях. Дайте им вашия имейл адрес.

Като зает собственик на бизнес ще бъде трудно да отделите време да се запознаете с нови хора, но ето някои места, където можете да ги срещнете:

  1. Търговска камара и други местни организации

  2. Събития за локална мрежа

  3. Благотворителни събития

  4. LinkedIn

 

Когато работите за изграждане на взаимоотношения с членове на вашата общност, имайте предвид тези три идеи:

Бъдете готови да отвърнете. Във всички взаимоотношения има даване и вземане. Ако не желаете да бъдете до някой, който е бил (или дори кой би бил) до вас, този човек ще бъде по-малко вероятно да ви помогне, ако имате нужда.

Не всичко е в ползите. Не бъдете толкова фокусирани върху крайната цел. Имате приятели, които няма да ви помогнат да се преместите в нов дом, но все пак ги смятате за приятели. По същия начин, понякога вашите бизнес отношения няма да донесат печалба или да донесат трафик.

Бъдете истински. Отнасяйте се с другите така, както бихте искали да се отнасят с вас, и приветствайте разговори, обратна връзка и нови идеи. Ще създадете нови приятели и може би дори ще получите нови клиенти в процеса!

Препоръчваме още:

Най-добрите стратегии за ефективно SEO на онлайн магазин Най-добрите стратегии за ефективно SEO на онлайн магазин Прочети повече
Дейности, с които да засилите взаимоотношенията с екипа ви Дейности, с които да засилите взаимоотношенията с екипа ви Прочети повече
10 CRO съвета, които ще увеличат онлайн продажбите ви 10 CRO съвета, които ще увеличат онлайн продажбите ви Прочети повече
нагоре