Какво представлява Google Analytics

   Разбирането на онлайн данните на вашия бизнес е важна част от знанието кои дигитални маркетингови кампании са успешни и как да подобрите неефективните от тях.

В тази статия ще се потопим дълбоко в това какво е Google Analytics, колко лесен е за използване за вашия бизнес и ще научим някои основни характеристики на неговите функции за отчитане!

Какво е Google Analytics

Първоначално стартиран през 2005г., Google Analytics е безплатен инструмент, предоставен от Google, използван за проследяване и анализиране трафика на вашия уебсайт. Инструментът работи, като събира данни от вашия уебсайт и ги трансформира в лесни за четене диаграми, графики и таблици. Google Analytics предлага множество начини за преглед на вашите данни и персонализирани табла за управление, за да можете да видите данните, които най-много ви интересуват.

Ако използвате други услуги на Google, като Google Ads или Google My Business, тогава е важно да отбележите, че Google Analytics е необходимост за вашия бизнес. Без този инструмент, който обобщава всички данни от уебсайта ви, обявата в Google My Business и кампаниите в Google Ads, вие пропускате ценна информация, която ще ви помогне да подобрите онлайн маркетинговите усилия на вашия бизнес.

Използването на Google Analytics може да ви помогне да създадете интегрирана дигитална стратегия. Освен че виждате информация от вашия уебсайт, рекламни кампании и бизнес обяви, ще можете да видите трафик от други платформи, като Facebook, YouTube, Hulu и т.н.

Функции за отчитане на Google Analytics

Всяко табло за управление на Google Analytics може да бъде персонализирано.

От лявата страна на страницата се виждат раздели с различни опции за отчет. Данните, които се показват в графиката, ще варират в зависимост от отчета, който разглеждате.

Нека да разбием всеки от основните раздели на отчетите, за да можете по-добре да разберете какъв тип информация е включена във всеки:

  • В реално време – Показва всички данни, които се случват в реално време, включително активни страници, източници на трафик и показвания на страници.

  • Аудитория – Ако искате да опознаете по-добре своите потребители, това е мястото, където ще искате да влезнете. Можете да видите техните демографски данни, интереси, предпочитани устройства за сърфиране и други.

  • Придобиване – Този отчет показва откъде идва вашият трафик. Ще можете да сравнявате различни маркетингови канали и да разберете кои източници ви осигуряват качествен трафик.

  • Поведение – Този раздел ви позволява да видите показатели за това как потребителите са се държали на вашия сайт, като например показване на средно време на страниците, степен на отпадане, уникални показвания на страници и др.

  • Реализации – Когато погледнете тези данни, ще можете да видите пътя, който потребителите са "извървели", за да извършат действие, започвайки от влизането им до превръщането им в потенциален клиент или извършването на покупка.

Ако тепърва започвате и не сте сигурни какви отчети е полезно да разгледате, ето няколко предложения:

  • Потокът на поведението под "Поведение" показва какви страници хората започват да напускат на вашия уебсайт. Тези данни могат да ви помогнат да определите дали нещо не е наред във вашия уебсайт или трябва да се приспособите към начина, по който е изложен уебсайтът ви.

  • Под "Придобиване" щракнете върху "Цял трафик" и след това "Източник"/"Носител". Този конкретен отчет показва как хората стигат до вашия уебсайт, потребителите, количеството сесии и др.

  • Щракнете върху "Реализации" и след това върху "Цели", за да видите целите, които сте задали на сайта си. Можете да създавате цели за почти всичко, включително, ако потребител е бил на страница повече от десет секунди или потребител е щракнал върху повече от пет страници.

Моля, имайте предвид, че тези няколко отчета засягат само повърхността на това, което Google Analytics може да предостави на вашия бизнес. Когато разучите платформата, ще започнете да се запознавате по-добре с всички функции и ще откриете кои отчети са най-полезни за вас.

 

Google Analytics е изключително полезен инструмент, който ще ви помогне да измерите успеха на вашия уебсайт и дигиталните маркетингови кампании. Google Analytics е важна част от данните за проследяване, така че ако все още не използвате този инструмент, сега е моментът да започнете!

Google предлага Analytics Academy, безплатен курс, който ви учи как да използвате тази платформа за отчитане. Има две различни нива на курсове въз основа на вашето ниво на знания.

Препоръчваме още:

Каква е разликата между HTTP и HTTPS Каква е разликата между HTTP и HTTPS Прочети повече
По какъв начин да актуализирате публикуваните статии в блога По какъв начин да актуализирате публикуваните статии в блога Прочети повече
B2B маркетингови тенденции през 2022г B2B маркетингови тенденции през 2022г Прочети повече
нагоре