10 начина да увеличите продажбите си, чрез социалните медии

   За фирмите с електронна търговия ползите от маркетинга в социалните медии са в голяма степен благоприятстващи разпознаването на марката и лоялността на клиентите. Въпреки че значението на тези фактори не може да бъде надценено, марките, които използват социалните медии за директно увеличаване на приходите, често могат да се окажат в разочароваща ситуация. Те ще забележат отлични показатели за последователи, но числата няма да доведат до повече реализации, чрез социалните медии.

Ако тази ситуация звучи познато, подхождайте отново към стратегията си за социални медии с подновен фокус върху реализациите и приходите. Ето десет ориентирани към конверсията съвета, за да започнете:

  • Проучете аудиторията си

Изследването на аудиторията е от решаващо значение за фирмите, които тепърва започват своята стратегия за социални медии. Това обаче не означава, че сте изключени, ако вече я използвате. Ако стратегията ви не работи по начина, по който искате, не правете нито една стъпка, преди да се върнете към чертожната дъска и да извършите задълбочено проучване на аудиторията. По-нататъшните настройки и оптимизации просто няма да спечелят сцепление, ако, сте насочени към грешната аудитория, не говорите на публиката си по правилния начин или вашата целева аудитория не използва платформата(ите), която сте избрали.

Ако все още не сте създали личности на клиенти или не сте извършили проучване на клиенти, си задайте въпроси като:

  1. Какви са чертите на хората, които в момента пазаруват в магазина ми? Проучете предпочитанията, болките и мотивациите на вашата аудитория.

  2. Какви са чертите на моите идеални целеви клиенти? Ако има несъответствие между този отговор и вашия отговор на първия въпрос, диагностицирайте причината за прекъсването на връзката.

  3. Какви са демографските и психографските характеристики на тази аудитория? Ще можете да изследвате навиците в социалните медии на точно тези групи.

След като идентифицирате различните си целеви аудитории в общ смисъл, намерете примери за всяка персона на купувача в различни социални медийни платформи, за да можете да разбирате предпочитания от тях език и навици за публикуване.

  • Изберете своите платформи разумно

Макар че е страхотно да сте активни на възможно най-много платформи, ще постигнете намаляваща възвръщаемост, ако разпределите бюджета си за всички социални медии. Вашето проучване на аудиторията ще ви помогне да се ориентирате към платформите, където ще получите най-голямо влияние.

Ето обобщение на аудиториите, които посещават всяка платформа , за да можете да стесните списъка си според демографските данни като възраст и пол. Освен това, помислете за предпочитанията за съдържание на вашата аудитория - те визуални или текстови ли са? Предпочитат дълги или кратки публикации? Кога и къде използват социалните мрежи?

Кои са платформите, които вашият бизнес е най-добре оборудван за оптимизиране? Ако никой от вашия екип не разбира привлекателността на Tik Tok, няма значение дали вашата аудитория обича платформата, защото вероятно няма да можете да разработите стратегия, която да улови интереса на потребителската база на Tik Tok. Обърнете внимание на силните страни и предпочитанията на вашия екип, защото стратегиите, които печелят сила, се захранват от хора, които използват социалните медии ентусиазирано и интуитивно.

  • Създайте страхотно съдържание

През повечето време съдържанието е по-скоро стратегия за горната част на фунията, отколкото за долната, ориентирана към конверсия стратегия. Без мощен подход към горната фуния, няма да има аудитория, която да конвертира. Страхотното съдържание е основният предшественик на всяка стратегия за преобразуване. Клиентите трябва да се почувстват заинтересувани и ангажирани, преди да желаят да чуят информация за продажбите. Създайте необходимите условия за конверсии, като дадете на аудиторията си съдържание, което ги вдъхновява, разсмива, образова, предизвиква любопитството им и т.н.

  • Ангажирайте, ангажирайте, ангажирайте

Подобно на съдържанието, ангажираността е съществена предпоставка за приходите, независимо дали води директно до печалба или не. Когато клиентите ви имат въпроси или споменават вашата марка, отговорете им! Инструментите за социално слушане като Sprout Social или Brandwatch улесняват наблюдението на разговора и вграждането на отговори във вашия работен процес.

Друг начин за стартиране на ангажираност е да участвате в разговорите и общностите, където опитът на вашата марка е добре дошъл. Ако продавате екипировка за бягане, например, вероятно знаете много повече за бягането, отколкото обикновените трениращи. Това ви дава шанс да послужите като полезен ресурс, когато начинаещите бегачи имат въпроси относно наранявания, маратонки, разтягания за загряване, графици за тренировки и др. Последователните, чести положителни взаимодействия ще ви спечелят нови последователи и ще затвърдят опита на вашата марка в съзнанието на вашата аудитория.

  • Използвайте генерирано от потребителите съдържание

Създайте мащабируема, процъфтяваща верига за обратна връзка с генерирано от потребители съдържание или UGC. Отбележете марката си с хештаг, който се забелязва, например на събитията в индустрията. Наблюдавайте последователно хештага и използвайте инструменти за социално слушане, за да проследявате други споменавания на марки и продукти,и за да можете да споделяте повторно публикации, които показват вашите продукти. Стартирайте състезания, подаръци и кампании за последователи, за да увеличите максимално количеството удобно за марката съдържание, което вашите последователи изразяват.

Ако споделяте потребителско съдържание, първо коментирайте оригиналната публикация, за да изразите възхищението си и попитайте автора дали можете да споделите неговото съдържание с аудиторията си. След като той даде разрешение, помислете да им благодарите с отстъпка или дори малък подарък, за да разведрите деня им. Вашият бизнес не би бил нищо без вашите лоялни клиенти.

  • Улеснете покупките

Повечето социални медии предлагат опции за продажба на вашите стоки директно в платформата. Колкото и да предпочитате да изпращате хора към уебсайта си, това може да ви струва скъпо, ако допълнителните стъпки са бариера за реализация за хора, които не искат да напускат платформата. От богатите щифтове на Pinterest до публикациите за пазаруване в Instagram, ако вашата платформа разполага с опция за пазаруване, тогава се научете да я използвате. Когато се свържете с клиенти по-късно, дайте им стимул да посетят уебсайта ви или да се абонират за вашия бюлетин, за да можете да ги включите в предпочитания от вас канал.

  • Приемайте рекламите си насериозно

Социалните платформи нямат голям стимул да показват органично съдържание на марката на своите потребители. Те биха предпочели да оставят собствената мрежа на потребителя да диктува какво се появява в тяхната емисия. Подхождайте към всяка стратегия за социални медии, знаейки, че ще се завъртите, ако не инвестирате сериозно в реклама в социалните медии.

Задайте конкретни KPI за всяка рекламна кампания. Последователи? Приходи? Действие да се регистрирате за бюлетин? След това оптимизирайте кампаниите си, точно както бихте направили всяка друга рекламна кампания, която провеждате. Тествайте различни ключови думи, съобщения и оферти. Оставете достатъчно време за въвеждане на данните, за да можете да получите точен прочит за това какво работи, и изключвайте рекламите, които не работят, за да не харчите излишно пари.

  • Изграждайте взаимоотношения с влиятелни лица

В 99% от времето връзките с влиятелни лица също се плащат. Всъщност партньорството с правилния влиятелен човек често може да се изплати повече от традиционната реклама. Ключовете са да намерите инфлуенсърите, чиято аудитория се припокрива значително с вашата цел. Не приемайте броя на последователите по номинална стойност, без първо да търсите очевидни доказателства за ангажираност. Aко инфлуенсър има 10 000 последователи, но получава само няколко коментара за всяка публикация, това е червен флаг.

Не само вашите влиятелни лица трябва да показват ниво на ангажираност, което потвърждава броя на последователите им, но когато щракнете върху коментарите, за да ги прочетете, трябва да можете да разберете, че истинските хора споделят своите мисли с този човек. Трябва да видите доказателства за органични разговори, които се случват между последователите на инфлуенсъра.

Можете дори да провеждате кампании за микровлияние, които мобилизират хора само с няколкостотин последователи. Този по-масов подход може да се съчетае добре с определени продукти (грижа за кожата, грим и други забавни и подходящи за проби артикули). Най-хубавото е, че хората, излъчващи към сплотена общност от приятели, обикновено имат по-голямо влияние върху своите последователи, отколкото влиятелни лица с големи имена, които никога не са срещали своите последователи.

Подобно на вашите рекламни кампании, резултатите за влияние трябва да се наблюдават последователно.

  • Предлагайте отстъпки и стимули

Поддържането на здравословен баланс на публикациите без реклами не означава, че трябва да пренебрегвате продажбите и промоциите. Предлагайте на аудиторията си стимули, които я харесват, и я дръжте в течение за ексклузивни продажби и промоции. Промоционалните кодове също са удобен начин за бързо идентифициране кои оферти, платформи, влиятелни лица или клиенти добавят стойност към резултата ви, за да можете съответно да насочите повече ресурси към тези канали. Уверете се, че всяка промоция, която провеждате, е координирано усилие между маркетингови екипи, включително имейл, съдържание и социални медии. Всяко усилие ще засили резултатите на останалите, което ще доведе до по-голяма обща сума.

  • Бъдете последователни

Бизнесите се отказват от социалните медии по същата причина, поради която хората се отказват от упражненията. Изисква се много работа и резултатите не винаги са видими веднага. Ако вашият бизнес е инвестирал в социалните медии само за няколко месеца или не влагате достатъчно време и пари в стратегията си, резултатите ви може да сочат към погрешното заключение, че социалните медии са загуба на време и усилия за вашия бизнес. Дайте на данните си достатъчно време, за да проработят. Тъй като броят на последователите ви нараства и определени публикации или реклами набират популярност, ще става по-лесно и по-лесно да забележите значими резултати.

 

Социалните медии предлагат на вашата марка повече от директни приходи. Те дават на вашата марка шанс да достигне до вашата аудитория на платформите, които използват, да участват в разговорите, които ги интересуват и да участват в общностите, където има споделена страст към вашата индустрия. Осведомеността за марката е бавен и непрекъснат процес, но печалбата може да бъде огромна!

Препоръчваме още:

Безопасно ли е мобилното банкиране? Безопасно ли е мобилното банкиране? Прочети повече
Как да си направим биткойн хартиен портфейл? Как да си направим биткойн хартиен портфейл? Прочети повече
5-те елемента на успешните дигитални реклами 5-те елемента на успешните дигитални реклами Прочети повече
нагоре