Изграждането на вашата марка отнема време и ресурси, а в днешния свят репутацията, за която сте работили толкова много, може да бъде опетнена само с няколко натискания на клавишите. Информацията на вашата компания може бързо да стане вирусна, което е чудесно - ако това е видът информация, която привлича потребителите. Харесва ви или не, това, което се казва за вашата компания онлайн, може да подсили или прекъсне успеха ви. За щастие, използването на социални медии и писане на съдържание може да ви помогне да подобрите вашата цифрова репутация.
Ако не сте в социална мрежа онлайн, е малко вероятно да получите такова положително внимание, което да ви свърже с потребителя ви. Има няколко начина, по които можете да уловите присъствието си в социалните медии и да го използвате, за да подобрите своята онлайн репутация.
Разумно е да заявите профилите на марката си в социалните медии и да ги наблюдавате отблизо. Ако някой отвлече марката ви, чрез платформа за социални медии, може да навреди сериозно на вашата онлайн репутация. Потърсете името на вашата компания на всеки от големите сайтове в социалните медии, за да сте сигурни, че никой не краде идентичността на вашата марка.
След като имате контрол над профилите си в социалните медии, изберете платформите, в които трябва да инвестирате най-много време. Някои сайтове ще ви бъдат по-полезни от други, в зависимост от вашата индустрия и аудитория. Колкото и популярен да е Facebook (2,38 милиарда активни потребители месечно), това не е единствената платформа, върху която трябва да се съсредоточите. За да поддържате репутацията си под контрол, уверете се, че вашата компания присъства в Twitter (369 милиона активни потребители месечно) , LinkedIn (над 500 милиона потребители) , Pinterest (250 милиона активни потребители) , Instagram (500 милиона души използват Instagram всеки ден) и YouTube. Всеки от вашите профили в социалните медии трябва да бъде свързан заедно.
Ако искате да поддържате здравословна дигитална репутация, трябва да публикувате често, да коментирате отзиви. Като отговаряте бързо и професионално на коментари и заявки, които се показват в сайтовете на социалните медии, вие демонстрирате загрижеността си за мнението на потребителите. Само защото коментарът е отрицателен, не означава, че трябва да бъде изтрит. Отговарянето на критиките и споделянето на вашия план за действие всъщност може да помогне за подобряване на вашата дигитална репутация, ако се прави внимателно. Изразяването на благодарност и искреното извинение е също толкова важно в дигиталния свят, колкото и лично.
Друг начин за подобряване на вашата цифрова репутация, е чрез стратегическото използване на онлайн съдържание. Колкото повече съдържание публикувате, толкова по-вероятно е някой, който търси вашата компания, да намери информацията. Това не означава, че трябва просто да публикувате старо съдържание. Когато последователно публикувате внимателна, професионална и най-важното, уместна информация, имате възможност да се утвърдите като лидер на мисли във вашата индустрия. По принцип, получавайки правилното съдържание, вие поддържате положителна цифрова репутация, като същевременно се превръщате в организацията, към която да се обърне, когато потребителят има въпрос. Добрата стратегия за цифрово съдържание ще включва механизми за редовно публикуване на публикации в блогове, социални медии, видеоклипове инфографика.
Вашият блог ще привлече вниманието, стига да спазвате златното правило за маркетинг на съдържание - да бъде информативен. Редовното публикуване в фирмен блог ще осигури постоянен поток от информация за вашата марка, която ще бъде споделена с обществеността. Блогът е страхотен създател на репутация, защото отразява мислите и ценностите на вашата компания и позволява на света да знае каква е вашата компетентност. Блогът може да се използва и за оптимизиране на класирането ви в търсачките, така че вашата компания да се обвърже с думите, които привличат потребителите.
Не е достатъчно съдържанието да бъде добре написано. Съдържанието трябва да бъде както оригинално, така и информативно. Днешните потребители имат кратък период на внимание, така че съдържанието също трябва бързо да закачи четеца, да включва инструменти за привличане на вниманието като актуална информация, видео и графики. Когато разберете нуждите и предпочитанията на вашата целева аудитория, ще бъдете по-малко склонни да получите тази отрицателна обратна връзка, която може да навреди на вашата онлайн репутация.
Последователността, разнообразието и стратегическият подход са всички необходими компоненти на онлайн стратегията, които ще подобрят вашата цифрова репутация и ще я запазят стабилна, ето защо се свържете с нас!