Защо личностите на купувача са важни?

   Познаваш клиентите си, нали?

Е, може да се изненадате да научите, че настоящите ви клиенти всъщност може да са различни от идеалните ви клиенти. Защо така? Заради образите на купувача.

И така, какви са личностите на купувачите и защо те са важен аспект от вашия бизнес?

Тази статия е написана като ресурс, който да ви помогне да разберете ролята, която играят и въздействието, което могат да имат.

Какво трябва да знаете за персони на купувача

За тези от вас, които не знаят какво е купувач, нека обясня.

Персона на купувача е полу-измислен герой, базиран на вашия идеален клиент. Тази персона е създадена, чрез използване на пазарни проучвания и данни за настоящите ви клиенти.

Но на какво се основават това изследване и данни? Страхотен въпрос!

Когато създавате персони на купувачи, ще искате да вземете предвид демографските данни, поведението и целите на вашите клиенти. Бонус съвет: колкото повече подробности включите, толкова по-добре!

Основната полза от това да имате персони на купувачи е, че помага на вас, собственика на бизнеса, да научите кой е идеалният клиент, който искате да привлечете към вашия бизнес. Освен това може да добави персонализирано докосване, тъй като можете да се свържете по-тясно с клиентите си, защото ги разбирате по-добре! И когато ги разберете по-добре, можете да приспособите своето съдържание, продукти и услуги, за да отговарят на техните нужди.

Готови ли сте да създадете своя собствена личност на купувача? Да започваме!

Как да създадете персони на купувачи за вашия бизнес

Първата стъпка при създаването на персона на купувача е проучване, провеждане на анкети и интервюиране на вашата целева аудитория. Можете да използвате настоящи клиенти, потенциални клиенти или произволен набор от хора, които не са текущи контакти.

За да ви помогнем да съберете необходимата информация, ето няколко прости неща, които можете да направите:

  • Сортирайте текущите си контакти и потърсете тенденции.

  • Създайте формуляри на вашия уебсайт, които събират информация за личността.

  • Интервюирайте както клиенти, така и потенциални клиенти.

Събрахте данните си, проведохте интервютата си и проучихте. Сега какво?

Е, време е да се потопите в тази информация и да потърсите модели в отговорите. След като прегледате тази информация, трябва да се опитате да развиете една основна личност.

Ако за първи път създавате персона на купувач, вижте този инструмент, който ви помага да изграждате персони!

Важна част от процеса на интервюто е, че трябва да съберете основна демографска информация. Ако провеждате интервютата си лично или по телефона, но хората не желаят да дадат конкретна информация, изпратете последващ имейл.

 

Може да си мислите, че познавате идеалния си клиент, но е възможно да ви липсва цяла аудитория!

Създаването на персоните на купувача отнема известно време. Обаче създаването им ви позволява да предоставите повече стойност на клиентите си, защото предоставяте това, което те всъщност искат.

Когато разберете клиентите си, те ще забележат и ще се доверят на вашия бизнес!

Препоръчваме още:

7 съвета за оптимизиране на App Store, с които ще увеличите изтеглянията на приложения 7 съвета за оптимизиране на App Store, с които ще увеличите изтеглянията на приложения Прочети повече
7 причини, поради които вашият  магзин за електронна търговия се  нуждае от  мобилно приложение 7 причини, поради които вашият магзин за електронна търговия се нуждае от мобилно приложение Прочети повече
Как push известията подсилват мобилното ангажиране Как push известията подсилват мобилното ангажиране Прочети повече
нагоре