Какво е дигитален маркетинг

   Подготвили сте вашия бизнес уебсайт или блог и сега се чудите как да го направите известен?

Вероятно вече сте чували израза „дигитален маркетинг“, но може би сте останали малко объркани от него.

В това ръководство ще разгледаме основите на дигиталния маркетинг и какво представлява той, както и ще обясним принципите зад водещите методи, за да ви помогнем да решите какво ще работи най-добре за вашия уебсайт.

Какво всъщност е дигитален маркетинг

Дигиталният маркетинг се отнася до маркетинга на продукти и/или услуги, чрез използване на дигитални технологии, най-често интернет. Той включва оптимизация за търсачки (SEO), реклами с плащане на щракване (PPC), реклама в социалните медии и т.н. Направен добре, дигиталния маркетинг ще ви помогне да увеличите продажбите си и е много рентабилен. Така че нека да разгледаме основните техники за дигитален маркетинг и как можете да ги използвате за популяризиране на вашия бизнес.

  • Оптимизация за търсачки

SEO е една от първите техники за дигитален маркетинг и днес е изключително мощен инструмент. Целта е да се гарантира, че вашият уебсайт е оптимизиран по такъв начин, че ключовите ви страници за продажба да се нареждат в горната част на резултатите от търсачките.

Казано по-просто, основите на извършването на SEO включват идентифициране на ключовите думи, които вашите потенциални клиенти използват, за да търсят продукт/услуга, която предлагате, и след това създаване на съдържание, базирано на тези ключови думи, които след това трябва да се показват в резултатите от търсенето. След това вашите потенциални клиенти ще видят вашия сайт в резултатите от търсенето, чрез щракване, и да се надяваме да купят от вас.

Реалността е малко по-сложна от това и неща като структурата на вашия уебсайт също са важни, когато става въпрос за SEO.

Отнеме известно време, преди да видите резултати от вашата SEO работа. Така че, въпреки че това е добра дългосрочна маркетингова техника, не разчитайте на нея за бързи резултати.

  • PPC реклами

Ако имате нужда от бързи резултати от вашия дигитален маркетинг, тогава трябва да обмислите PPC реклами. Както подсказва името, вие плащате за всяко кликване, получено от вашата реклама (така че основно за всеки посетител, който рекламата ви изпраща на вашия уебсайт.) Една от най-популярните форми на PPC реклама е Google AdWords, където плащате, за да включите рекламите си в резултатите от търсенето за ключови думи, които са свързани с вашия бизнес. Други популярни PPC платформи включват реклами в социалните медии (обикновено Facebook и Twitter) и дисплейни реклами (където използвате рекламна услуга, за да показвате рекламите си на уебсайтове на трети страни).  Колко ще платите за щракване може да варира между няколко стотинки до десетки левове, в зависимост от неща като ключови думи, към които се насочвате, нивото на конкуренция и платформата, която използвате. Основната идея на PPC рекламата е да гарантира, че печелите повече от продажбите, генерирани от вашите реклами, отколкото харчите за тези реклами. Едно от най-големите предимства на PPC е, че работи бързо, така че не е нужно да чакате за резултати.

  • Органичен маркетинг в социалните медии

Освен платения маркетинг в социалните медии, има и органичен маркетинг, където фирмите се опитват да привлекат социални последователи, без да плащат за реклами. Основните начини да направите това са споделяне на полезно и проницателно съдържание и насърчаване на съществуващи клиенти да се свързват с вас в социалните медии. Изграждането на последователи в социалните медии е много по-трудно, отколкото преди, отчасти поради засилената конкуренция за внимание и отчасти защото социалните мрежи имат желание да накарат хората да плащат за своите реклами.

  • Маркетинг на съдържание

Има силна връзка между тази техника за дигитален маркетинг и социалните медии, но маркетингът на съдържанието е достатъчно важен, за да оправдае собствения си принос. Идеята зад маркетинга на съдържанието е проста: да се създават блогове, графики, анализи и т.н., които са толкова интересни, че хората ще споделят, свързват и пишат за тях. Разбира се, както може да си представите, създаването на такъв вид съдържание изисква много планиране и усилия. Предимството е, че ако го направите добре, маркетингът със съдържание може да ви помогне с вашето SEO, вашия маркетинг в социалните медии и вашия имейл маркетинг.

  • Онлайн PR

Правенето на ефективен PR беше извън обсега на много малки фирми, но дигиталния маркетинг промени това. Разпространението на нишови блогове и онлайн новинарски издания означава, че има значителен брой места, на които можете да получите внимание за вашия малък бизнес. Разбира се, ще трябва да направите нещо интересно, за да получите този интерес. Може да е част от съдържание, което сте създали или може да се окаже, че продавате иновативен продукт или имате интересна лична история за разказване. Може да не попаднете на първите страници на националните вестници, но има реален шанс да получите отразяване от публикации, които вашите потенциални клиенти четат редовно.

  • Имейл маркетинг

Имейл маркетингът се разглежда като старомоден, но направен правилно, това е наистина мощна техника за дигитален маркетинг. Едно от най-големите предимства на имейл маркетинга е, че ви позволява да изградите маркетингова база данни, върху която имате контрол.

Например, ако разчитате на Google за вашия трафик, промяна в алгоритъма на търсачката може да доведе до спад в броя на хората, посещаващи уебсайта ви.

Но ако насърчите хората, които намират вашия сайт, чрез Google, да се регистрират за вашия имейл списък, тогава ще можете да се свържете с тези хора отново, дори ако класирането на вашия сайт в Google спадне.

 

Надяваме се, че сега трябва да имате по-добро разбиране за дигиталния маркетинг, наличните техники и как те могат да ви помогнат да развиете бизнеса си!

Препоръчваме още:

Успешен банков маркетинг в три стъпки Успешен банков маркетинг в три стъпки Прочети повече
Основни причини дисплейните реклами да не преобразуват трафик Основни причини дисплейните реклами да не преобразуват трафик Прочети повече
Какво можете да научите от собствените си отзиви? Какво можете да научите от собствените си отзиви? Прочети повече
нагоре