Идеален LinkedIn бизнес профил за хора, които си търсят работа

   Докато навлизаме в тази нова ера на социално дистанциране, срещи в Zoom и др., струва си да подобрите вашето онлайн присъствие, известно още като вашата дигитална автобиография.

За всеки професионалист (на или извън пазара на труда) това означава да промените вашия профил в LinkedIn, за да го направите възможно най-мощен. Защото нека си го кажем, в ерата на Covid, в която живеем, платформи като LinkedIn са по-важни от всякога.

Имайки предвид това, претърсихме интернет, за да намерим най-ефективните тактики, които можете да използвате, за да се уверите, че вашият профил води до положително първо впечатление всеки работодател в LinkedIn.

Направете го "ударен"

  • Създайте закачливо заглавие  

Това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи, което е още по-голяма причина да наемете автори на профили в LinkedIn, които могат да свършат цялата работа вместо вас, така че всичко, което ви остава да направите, е да изглеждате страхотно (и годни за работа) във вашия профил. Профилът, който използва недостатъчно заглавието, е лош. Бъдете кратки (уважайте времето на читателя), опитайте се да бъдете креативни и стилни (читателите ви ще го оценят) и използвайте ключови думи (подходящи).

  • Направете страхотно резюме

 Ако заглавието ви в LinkedIn крещи „погледнете ме“, резюмето трябва да каже на читателя защо. Вникнете в детайлите, парадирайте със своите умения, опит, мотивация и най-важното от всичко вашите постижения.

  • Поискайте одобрения

 Ако това, което идва между вас и тази мечтана работа, е само едно одобрение (или две) от вашите LI връзки, тогава ви предлагаме да се свържете и да получите споменатите одобрения. Всъщност, колкото повече одобрения получавате от властите в нишата, с която сте свързани, толкова повече се доверява на вашия LI профил и толкова по-големи са шансовете ви да бъдете наети.

  • Кажете „не“ на спама

Никой не обича спам (дори и в кутия), а LinkedIn има какво да обикаля, така че го спестете. Всеки път, когато публикувате коментар или препоръчате/харесвате нещо като колега, търсещ работа в LinkedIn, накарайте го да се покаже. Ако имате нещо ценно, което да обсъдите с някого в мрежата, свържете се с него, но не бъдете спам.

Вдигнете шум

С начина, по който нещата вървят напоследък (социално дистанциране, работа от вкъщи и всичко останало), е безопасно да се каже, че LinkedIn контролира по-голямата част от играта за набиране на персонал, като много наематели я използват като своя лична платформа за лов на хора.

Вярно е, че не е достатъчно само да имате профил в LinkedIn. Оптимизирането на вашия профил, личните връзки и уместността в индустрията са всички важни фактори, които помагат на алгоритъма на LinkedIn да ви разпознае от оскъдните 500 милиона месечни активни потребители на платформата.

  • Покажете своите умения

Вашите умения са като хештагове, които насочват зрителя към това, което искате да види. Да демонстрирате уменията си във вашия профил в LinkedIn е важно. Освен това сте прекарали много време и усилия в изучаването на тези умения, така че независимо дали става въпрос за семинара за развитие на лидерство, в който сте участвали или изучаване на чужд език, включете тази информация в профила си в LinkedIn.

  • Лични връзки

 От уста на уста е добър подход, независимо дали в офлайн или онлайн среда. След като създадете своя профил в LinkedIn, е препоръчително да го споделите със семейството, приятелите, настоящите и предишни колеги и дори познати (колкото повече, толкова по-весело). Идеята е да получите този брой „връзки“, което ще добави доверие към вашия LI профил. От друга страна, LinkedIn е ограничил този брой до 30 000 връзки, така че няма нужда да се притеснявате за максимизиране. 500+ връзки и сте златен!

  • Съответствие

Съответствието е от ключово значение, за да ви помага да бъдете забелязани на LinkedIn или където и да е по този въпрос. Това е мярка за авторитета на един сайт, в сравнение с другите страни. Трябва да се мисли за вашия профил в LinkedIn по точно този начин.

  1. Какво те прави различен/по-добър?

  2. Какви са вашите умения/опит?

  3. Какво е вашето USP?

Това означава повече от това просто присъствието ви в LinkedIn да бъде признато от вашите колеги, но трябва да споделяте, коментирате, да се присъединявате към групи и да харесвате публикации, които означават нещо за вас или още по-добре, да започнете блог. Въпреки че LinkedIn може да се използва като цифрова автобиография, тя също е платформа за съдържание. Така че, напишете и споделете!

Прикачете подходящи изображения

В корпоративния свят и особено в LinkedIn, книгите се оценяват по кориците им.

Затова:

  • Използвайте скорошни снимки

Въпросът е да  изберете снимка за вашия профил в LinkedIn, която прилича на вас.

  • Използвайте скорошни снимки

 Въпросът е да изберете снимка за вашия профил в LinkedIn, която прилича на вас.

  • Използвайте изображение с висока разделителна способност

 За предпочитане е да използвате изображение с висока разделителна способност, което е направено професионално (без селфита. Какво сте вие? Някакъв модел в Instagram?).

  • Бъдете единственият човек на снимката

 Това означава да не качвате групови снимки. Наистина ли искате потенциалният ви работодател да познае кой сте вие?

  • Не разсейвайте зрителя

Опитайте да избегнете разсейването на зрителя със снимки, направени с хора, езера, реки, каньони и т.н.

  • Изглеждайте представително

 Най-важното от всичко, облечете се така, както бихте искали да изглеждате в работния офис

Допълнете работния си трудов стаж

Потенциален работодател, който разглежда LinkedIn, ще се интересува да знае нещо за вас, преди да се свърже с вас. Ето защо търсещите работа трябва винаги да се уверяват, че са завършили своята трудова история, така че потенциалните работодатели да намерят информацията, от която се нуждаят, за да предприемат следващата стъпка.

Тъй като оставянето на раздела за трудова история празен само ще доведе до това работодателят да търси друг служител, най-добре е да се уверите, че включва точна информация.

Започнете с датите на работни места, които сте имали, и включете датите, когато сте напуснали посочените работни места. Можете също да включите подходящи ключови думи към длъжностите, за да ги направите по-удобни за SEO ( LinkedIn в този случай). Когато включвате трудовата си история, важно е да запомните да не изрязвате и поставяте цялата си автобиография; по-скоро трябва да използвате добре точките, които LinkedIn предлага, и да попълните информацията за всяка работа.

Описанието на всяка работа има значение. Опишете всяка работа и включете вашите постижения във всяка от тези позиции. Когато става въпрос за включване на трудова история в LinkedIn, бъдете много конкретни. Това е единственият начин да привлечете работодатели в платформата, вместо да не споделяте никаква информация за предишната си работа, което би накарало някои потенциални работодатели да приемат, че сте уволнени.

Попълнете всеки раздел

Когато решите да споделите опита си в LinkedIn, бъдете задълбочени и попълнете всички други раздели, които платформата предлага в екрана за създаване на профил. Тези ключови раздели включват вашето образование, проектите, по които сте работили, езиците, които владеете свободно, доброволчески дейности и т.н. Колкото повече споделяте за професионалната си кариера в LinkedIn, толкова по-големи са шансовете ви да привлечете подходящите работодатели.

Освен това включването на повече информация за себе си в платформата и добавянето на съответните ключови думи само ще означава по-голям шанс работодателят да се натъкне на вашия профил в LinkedIn, защото случайно е търсил подобни ключови думи. Освен това, когато се опитвате да попълните всеки раздел, опитайте се да не се хвалите и определено не лъжете за нищо във вашия LinkedIn профил.

 

Благодарение на LinkedIn, дните за молба за интервю за работа отдавна са отминали.

LinkedIn направи възможно да получите вашето CV на бюрото на топ професионалисти в индустрията и дори не е нужно да сте в една и съща държава, за да го направите. И всичко, което LinkedIn иска, е да продължите да актуализирате профила си, за да го изтъкнете в платформата.

Въпреки че няма твърди и бързи правила, когато става въпрос за създаване на профил в LinkedIn, използването на гореспоменатите съвети трябва да ви помогнат да получите добър старт, докато търсите мечтаната работа!

Препоръчваме още:

7 въпроса, на които трябва да отговорите, докато измисляте името на марката си 7 въпроса, на които трябва да отговорите, докато измисляте името на марката си Прочети повече
5 причини да създадете персонализиран CRM 5 причини да създадете персонализиран CRM Прочети повече
Мога ли да създам собствена криптовалута Мога ли да създам собствена криптовалута Прочети повече
нагоре