Много фактори оказват пряко влияние върху конверсията на вашия сайт. Уеб дизайнът обаче е най-важният от тях. Първото впечатление, което получаваме, е визуално и решаващо. Ето защо, ако искате да подобрите процента на реализация на вашия сайт, тогава уеб дизайнът е първото място, от което да започнете.
В тази статия сме събрали основните принципи, които ще ви помогнат с тази задача!
Делът на мобилния трафик расте. Изследванията показват, че повечето потребители ще откажат да взаимодействат с марката, ако е невъзможно да извършат необходимото действие от мобилно устройство. Ето защо, преди да направите промени в дизайна на вашия сайт, за да получите повече реализации, уверете се, че уебсайтът се показва правилно на мобилни устройства, и че потребителите не срещат спънки по пътя си.
Този закон предполага, че по-малкото възможности за избор увеличава скоростта на вземане на решения и обратно. Например, ако използвате три призиви за действие наведнъж на главната страница, например, регистрирате се на сайта, вземете отстъпка и изтеглите електронна книга, тогава ще бъде трудно за потребителя да реши кое действие да предприеме. Ще бъде много по-разумно тези призиви за действие да бъдат подредени в логическа последователност. Същото важи и за броя на продуктите, които показвате на страницата. Не трябва да показвате на потребителя всички възможни продукти, подходящи за неговата заявка за търсене. По-добре е да покажете петте най-подходящи опции и да позволите продължаване на търсенето с помощта на филтри.
Сигурно знаете за едно от основните правила на фотографията – правилото на третините. Съгласно това правило две линии визуално разделят екрана хоризонтално и вертикално, което води до девет квадрата. И така, четирите пресечни точки на линиите в центъра на екрана са център на вниманието на потребителя, поради което основната информация, като призив за действие, трябва да бъде поставена там.
Този елемент е пряко свързан с дизайна, тъй като страницата ви може да е претоварена с тежки изображения, които забавят зареждането на вашия сайт. Премахнете всичко ненужно и оптимизирайте изображенията, които са ключови. Според статистиката оптималната скорост на зареждане на сайта е от две до пет секунди. И в този случай трябва да се стремите към по-нисък индикатор, тъй като 40% от потребителите казват, че ще затворят сайт, чието зареждане отнема повече от три секунди, което означава, че ще губите потенциален клиент всеки път, когато сайтът се забави.
Ян Чихолд казва, че негативното пространство трябва да се разглежда като активен елемент, а не като пасивен фон. Има връзка между разстоянието и вниманието. По-голямото разстояние привлича вниманието, а липсата на други елементи по-силно отличава съществуващите елементи. Дизайнерите могат да използват това свойство на пространството, за да подчертаят важни елементи. Добавянето на интервали към конкретен сегмент от съдържанието кара потребителя да обърне внимание на тази област, просто защото на екрана няма друго, което да привлече вниманието. Както Изберете правилните цветове, за да създадете правилни асоциации
Няма универсален съвет кои цветове се преобразуват по-добре. Всичко ще зависи от спецификата на вашия бизнес. Например, белите и сините цветове предизвикват усещане за стабилност и надеждност. Ако не сте сигурни, че вашите цветове работят правилно, просто се върнете към произхода на психологията на цветовете в маркетинга, преразгледайте ценностите на вашата компания и намерете идеалното си съответствие.
Освен това има различни мнения за цвета на бутоните, които преобразуват по-лошо или по-добре. Правилният цвят на бутона е философски въпрос. Някои твърдят, че най-високата конверсия се постига, чрез червени бутони. Други казват зелено или синьо. Правилният отговор звучи така (както много други отговори в маркетинга и дизайна): „Трябва да бъде тестван.“ Затова изберете цвят на бутона, който ще контрастира с основните цветове на дизайна, и направете няколко теста, за да разберете кой цвят се преобразува по-добре.
Правилното изображение може да каже повече от няколко абзац текст. Затова използвайте силата на визуалното възприятие и емоциите в дизайна на вашия сайт. Например, можете да направите изображението на фона на вашия сайт и след това да поставите всичките си елементи по такъв начин, че да следват основните правила на уеб дизайна. И между другото, това също допринася за по-добри реализации.
Също така, този подход насърчава простотата и минимализма, което е тенденция от последните години, а правилно подбраното изображение предизвиква необходимите емоции и асоциации. И обратното, твърде много изображения правят избора по-сложен и разпръскват вниманието на потребителя.
Интернет е пълен с фалшиви отзиви и не се съмнявайте, че вашите потребители също знаят за това. Следователно, вместо да ги принуждавате да търсят обратна връзка за вашите продукти или услуги (която може да бъде написана от вашите конкуренти, за да подкопае вашия бизнес), трябва да им дадете тази възможност на в уебсайта. Затова помислете върху дизайна на сайта по такъв начин, че да можете да поставите някои реални отзиви.
Вероятно сте виждали сайтове, които съдържат милион категории и е просто невъзможно да изберете правилния раздел при първия опит. И ако преди потребителите все още са отделяли време за такова търсене, днес те искат да видят това, от което се нуждаят, без допълнителни действия. Затова преразгледайте подхода си към навигацията в сайта, намалете броя на категориите, премахнете всички ненужни и оставете само най-важните секции. Както вече казахме, пълният набор от възможности усложнява решението или като цяло принуждава потребителя да напусне страницата и да отложи задачата за по-късно.
Това е психологически трик, който предизвиква подсъзнателна реакция, понже хората са склонни да вярват на статистиката. И това е още една възможност за увеличаване на конверсията, чрез изграждане на доверие и създаване на впечатление за надеждност. Говорихме за правилото на третините и стратегическите пресечни точки, нали?
Точно това са местата, където трябва да поставите статистиката си, така че да е в центъра на вниманието и възприятието.
Маркетолозите не са съгласни с тази тактика за продажби, но за бързи и сезонни продажби този подход все още е подходящ. Ето защо, ако имате сезонна или промоционална оферта, или ако тествате интерес към нов продукт, има смисъл да създадете илюзията за недостиг и да отразите това с помощта на дизайна. Например, можете да зададете таймер за обратно отброяване и отново да поставите числата във фокуса на вниманието на посетителя. Обаче все още трябва да позиционирате правилно бутоните за призив за действие. И в този случай е по-добре да направите това по Z схемата. Вниманието на потребителя се плъзга по горната хоризонтала, диагонално надолу и отива към информацията в долната част. В горния ляв ъгъл поставете логото, хоризонтално – заглавките. Долният десен ъгъл е идеално място за призив за действие!
С право можете да забележите, че това е отговорност на UX дизайнера, но на практика е точно случаят, когато уеб и UX дизайнерът трябва да работят заедно, за да постигнат единен резултат. UX дизайнът е друг фактор, който оказва пряко влияние върху реализациите, и колкото по-малко стъпки отделят потребителите от целевото действие, толкова по-вероятно е то да завърши.
Ето защо трябва да се уверите, че информацията или продуктът, от който се нуждае, е на не повече от три щраквания!
Съвременните потребители са много нетърпеливи. А огромният формуляр за попълване може да намали вашите реализации. Затова прегледайте формуляра си за регистрация и оставете само три реда – за име, имейл адрес и парола, плюс добавете възможност за регистрация, чрез Google и Facebook.
Както можете да видите, много трикове могат да повлияят на реализациите. Въпреки това, най-важното нещо, е че всеки нов подход трябва да бъде тестван върху потребителите. Всеки бизнес и всяка целева аудитория са специфични. Следователно не може да има шаблонни инструкции какво да използвате във вашия дизайн, за да увеличите реализациите. Освен това дизайнът е първият, но не и последният фактор, който преобразува процента на реализации!
Свържете се с нас, ако имате нужда от професионален уеб дизайн!