Как да подобрим маркетинговата си стратегия с теорията на цветовете?

   Случвало ли ви се е да излизате от автокъща, защото не са имали кола в правилния цвят или сте се затруднявали да изберете електроуред в перфектния акцентен цвят за вашата кухня? Вероятно не трябва да ви учудва това, че цветовете имат огромно влияние върху решенията за покупка.

Всъщност почти 93 процента от хората казват, че визуалната привлекателност на даден продукт е най-важният фактор, който влияе върху решението им за покупка. Ето защо толкова много фирми използват теорията на цветовете за маркетингови цели.

Наистина ли теорията на цветовете има значение за маркетинговата стратегия на вашия бизнес?

Цветът може да има огромно влияние върху решенията за покупка. Специфичните цветове могат да направят запомнящо се първо впечатление, да насочат погледа на аудиторията ви към подканващата фраза и да превърнат впечатлението в реализация.

Помислете за последния път, когато пазарувахте онлайн — бутонът за плащане беше лесен за намиране, нали? Вероятно беше зелен или жълто/оранжев цвят и вероятно се открояваше от останалата част на страницата.

Какво ще кажете за социалните медии и банковите уебсайтове? Вероятно вашите фаворити използват прилично синьо.

Тези избори не са случайни. Те са предназначени да привлекат вниманието ви.

Освен че помагат при реализациите, цветовете могат да се използват и в дигиталния маркетинг, за да предизвикат емоции с вашата марка:

  • Червено: сила, опасност и любов

  • Жълто: радост, енергия и щастие

  • Оранжев: дава въздействието на червеното с енергията на жълтото

  • Зелено: природа, растеж и манталитет

  • Синьо: доверие, лоялност и увереност

  • Лилаво: лукс и богатство

  • Бяло: невинност и съвършенство

  • Черно: елегантност, изтънченост и усещане за висока стойност/цена

Как да използвате теорията на цветовете във вашата стратегия за дигитален маркетинг?

В този момент вероятно се чудите кои цветове да използвате. Започнете с вашето лого. Вече имате марка, която вероятно включва цвят, който би бил чудесен за вашия бизнес. Както бе споменато по-горе, зеленото, жълтото и оранжевото са често срещани цветове, използвани за елементи за действие в уебсайтове.

Не се притеснявайте, ако логото ви не съдържа нито един от тези цветове. Можете да използвате този удобен инструмент, за да изберете този цвят, който най-добре съответства на цветовете, които вече използвате за вашето лого.

Въпреки че има много данни в подкрепа на ефективността на няколко цвята, няма универсален подход, тъй като всяка аудитория е различна.

Важно е да експериментирате с цветовете и да видите на кой от тях реагира вашата публика. Използването на инструмент като Google Analytics ще ви помогне да разберете кои цветове работят за маркетинговата стратегия на вашия бизнес.

Ето как да тествате ефективността на теорията на цветовете

За един месец опитайте да направите основния си бутон с подканваща фраза зелен и вижте дали той увеличава кликванията от предходния месец. Може би зеленото увеличава действията, но какво ще стане, ако жълтото върши още по-добра работа? Продължете да тествате цветовете на бутоните, за да видите кой цвят работи най-добре. След като сте решили цвета на бутона, трябва да погледнете и околните цветове. Искате бутонът да се откроява от останалата част на страницата, което прави бял или неутрален цвят страхотна идея за околното пространство. Това ще ви помогне да изолирате и привлечете вниманието към бутона.

Цветовете са важни за вашата стратегия, но не се прекалявайте. Всички сме виждали уебсайт, който е или невъзможен за четене или дразни очите ви поради цветовите комбинации, които се използват.

Ако се чувствате претоварени, опитайте това:

  1. Използвайте бяло или светло сиво като основен/фонов цвят.

  2. Изберете цвят от вашето лого като цвят на акцент за лентите с менюта и разделителите на секции.

  3. Изберете втори цвят от вашето лого като цвят на елемента за действие, и имайте предвид начина, по който тези цветове ще накарат аудиторията ви да се почувства.

Бъдете опростени и продължете да тествате фона на вашия уебсайт, призивите за действие и цветовете на бутоните, докато не намерите правилната комбинация от цветове за маркетинговата стратегия на вашия бизнес.

 

Не пренебрегвайте силата, която теорията на цветовете има върху успеха на вашия бизнес. Много от подсъзнателните действия, които клиентите правят, са свързани с цветовете, които виждат на вашия уебсайт и къде тези цветове привличат вниманието им.

Отделете време, за да бъдете внимателни и да експериментирате с цветовете, за да видите какво може да е от най-голяма полза за вашия уебсайт, защото това прозрение ще бъде безценно.

Теорията на цветовете не е вашата силна страна?

Нашият екип е обучен и опитен в изграждането на уебсайтове, които са съобразени с вашите цели и нужди!

Препоръчваме още:

Най-добрите и най-лошите начини за получаване на онлайн отзиви Най-добрите и най-лошите начини за получаване на онлайн отзиви Прочети повече
Как да обслужваме клиенти в Twitter Как да обслужваме клиенти в Twitter Прочети повече
Онлайн ревюта срещу офлайн препоръки Онлайн ревюта срещу офлайн препоръки Прочети повече
нагоре