Оказват ли влияние заглавията върху класирането в търсачките

   Когато става въпрос за оптимизация за търсачки, процесът на осигуряване на възможно най-доброто класиране на вашия сайт често е труден. Всъщност има практически безброй подробности, които да следите, и дори привидно най-малко важните елементи на уебсайта са тема на дебат сред експертите.

Например - наистина ли заглавията влияят на класирането?

Това е въпрос зададен, както от много SEO експерти, така и от създателите на съдържание. И ние ще предоставим задълбочен отговор!

Ще разгледаме естеството на H1 таговете и ще видим дали използването им наистина подобрява шансовете ви за страхотно класиране на уебсайт.

Едновременно с това ще видим официалната позиция на Google по въпроса и резултатите от някои независими изследвания.

Етикети H1 101

И така, какво представляват H1 таговете на първо място?

Това са фрагменти от HTML код, които са там, за да подчертаят някои от най-важната информация, показвана на всяка страница. Основно тези тагове се използват при показване на заглавията на публикациите ви в блога. Например:

[code]

Влияят ли наистина заглавията върху класирането?

[/code]

 

Целта им е стилистично да предадат основната тема на всяка страница на посетителите на уебсайта. Но, може би също толкова важно, те също са там, за да покажат основната структура на страницата на търсачките. Когато поставите заглавие в H1 тагове, търсачките го разглеждат като „заглавие“ на съдържанието на вашата страница. На практика това означава текст, който е и по-голям от всичко, което се намира в околния текст, което го прави най-лесното нещо за четене и обикновено първото нещо, което виждате. Текстът H1 обикновено не съдържа повече от няколко думи, въпреки че някои пишат цели изречения.

Значение за читателите

По същество използването на H1 и други заглавия определено е добра идея. Ако не го направите, страниците ви ще изглеждат безструктурни в сравнение с друго онлайн съдържание. Ако на читателите не им е лесно да анализират същността на дадена страница с един поглед, степента ви на отпадане ще скочи, тъй като всеки ще започне да търси другаде необходимата му информация. В наши дни хората са по-склонни да преглеждат една страница, отколкото да я четат подробно. Средната продължителност на вниманието на посетителите на уебсайта е зашеметяващо ниска. Имайки това предвид, трябва незабавно да им предоставите някаква основна информация, като например за какво точно е вашата страница. В този случай заглавието H1 служи като указател. Говорейки за това, трябва да отбележим, че H1 не е единственият вид заглавие там. Има и подзаглавия, чак до H6. Те намаляват по размер и важност, като H6 е най-малко решаващ. Заедно с таговете за заглавия H1, те служат за осигуряване на допълнителна структура на съдържанието на вашата страница. Йерархията, която създават тези подзаглавия, е отлична характеристика по отношение на потребителското изживяване. Това гарантира много по-ниски нива на отпадане, отколкото просто безкрайна стена от текст, особено когато вземем предвид мобилните потребители.

H1 и SEO

Google цени положителното изживяване на потребителите, а уебсайтовете с ниска степен на отпадане получават по-добро класиране. От тази гледна точка отговорът на въпроса дали заглавията наистина влияят на класирането изглежда много ясен. Но когато навлезем в темата, трябва да отговорим на по-конкретен въпрос: Използването на H1 тагове гарантира ли по-добро класиране в алгоритъма за търсене на Google? Мнението за това е разделено, а SEO средите не са стигнали до единно заключение.

Джон Мюлер от Google често твърди, че уебсайт без H1 тагове може да се класира също толкова добре, колкото този, който ги има, от гледна точка на техния алгоритъм. Въпреки че това може да не е технически показател, който Google цени, много експерти по SEO посочват, че, както заключихме по-горе, заглавията имат косвен положителен ефект, чрез потребителско изживяване и четливост.

С други думи, няма вероятност Google да ви даде първата позиция в SERP само, защото сте включили маркери за заглавия на уебсайта си. Въпреки това, ако посетителите ви реагират по-добре на по-структурирано съдържание, (и вероятно ще го направят) тази промяна в поведението е нещо, което Google забелязва. Ако вашето съдържание стане по-ангажиращо и завладява потребителите, това са показатели, които са високо ценени от Google. По-ниските нива на отпадане и по-високото задържане определено ще окажат положително въздействие върху класирането ви.

Много проучвания, проведени от професионалисти в индустрията и влиятелни компании като Moz, стигнаха до заключението, че етикетите всъщност са сред първите пет най-важни фактора за класиране. Когато се комбинират с фактори за оптимизация на страницата, като включването на ключови думи в таговете за заглавия, те стават още по-важни.

Също така трябва да отбележим, че дори Джон Мюлер признава важността на таговете за заглавия. Макар че той каза, че това не се счита за директен фактор за класиране от Google, той също така заяви, че използването на заглавия и подзаглавия улеснява обхождащия робот на Google да разбере структурата на вашия уебсайт.

Внедряване на заглавия

Като се има предвид, че заглавията наистина влияят върху класирането в определени аспекти, въпросът е какви неща трябва да имате предвид, докато ги прилагате?

На първо място, всяка страница на вашия уебсайт трябва да съдържа H1 таг. Този маркер, както посочихме по-горе, трябва да включва кратко заглавие на вашата страница. Това трябва да бъде нещо, което предоставя на потребителите информация за какво е страницата. Едновременно с това не препоръчваме да включвате повече от един H1 таг на една страница. Всички следващи категоризации на съдържанието трябва да използват H2 или маркери от по-ниско ниво. Мислете за страницата си като за вестникарска статия. В тази аналогия вашите H1 тагове са заглавията. А първата ви страница има само едно голямо заглавие, останалите са по-малко важни и са представени с по-малки шрифтове.

Освен това се уверете, че всеки H1 маркер във вашия уебсайт е уникален. Последното нещо, което искате, е уебсайтът ви да съдържа дублирано съдържание, както от други страници на сайта, така и от други сайтове. Съветваме ви да не правите текста си в H1 тагове твърде дълъг. Между 30 и 60 знака е идеално. Ако заглавието е твърде дълго, страницата няма да изглежда естетически и дори може да обърка читателите ви. От решаващо значение е да включите и други тагове. Колкото по-конкретни сте с вашите тагове, толкова по-лесно ще бъде за роботите на търсачките и вашите читатели бързо да предположат съдържанието на страницата. По този начин всяка важна информация ще бъде лесно достъпна веднага.

И накрая, трябва да отбележим, че маркерите за заглавки имат пряко въздействие върху представените от вас фрагменти, особено когато става въпрос за подзаглавия от по-ниско ниво. Тези дни SEO експертите трябва да оптимизират за ключови думи, които са по-дълги фрази. Причината за това е, че гласовото търсене става все по-въздействащо от всякога. И когато хората използват Google Home или Alexa, за да задават своите заявки в интернет, те не говорят по същия начин, както биха написали на компютър или на мобилно устройство. Вместо това те на практика разговарят с устройствата, като им предлагат по-дълги ключови думи. Можете да използвате подзаглавия, за да оптимизирате тези ключови думи, като включите цяла фраза като заглавие на подзаглавието. След това можете да използвате стандартния текст на абзаца по-долу, за да отговорите на запитването, което сте задали в заглавието. Позиционирането на вашите ключови думи в заглавия и подзаглавия също може да е важно. Повечето SEO експерти твърдят, че нивото на подзаглавието, в което поставяте ключови думи, няма значение, но някои смятат, че ключова дума, която поставите в H2 таг, няма да се разглежда като основна ключова дума. Доказателството за това обаче е малко, но все пак има какво да се разсъждава.

Експерименти със заглавия

Много SEO експерти като Нийл Пател са провели тестове, за да видят дали заглавията наистина влияят на класирането. Това обикновено се правеше с модифицирана версия на A/B тест и страниците на уебсайтовете бяха разделени на четири групи.

Първата била контролната група, където страниците са оставени непокътнати в оригиналния си вид. Такава група съдържаше, както страници със и без заглавия, нещо като базова група, която би послужила за разграничаване на въздействието на заглавията от въздействието на безброй други фактори.

Освен тази група, има група заглавия, друга без никакви заглавия и четвърта, която не съдържа заглавни тагове, но съдържа шрифтове с различни размери за подчертаване.

В повечето тестове групата за заглавия показва подобни резултати като контролната група. Другите две групи обаче всъщност показват интересни резултати. Когато става въпрос за групи без заглавия или различни размери на текста, едно нещо си заслужава да се отбележи. След като заглавията са премахнати от уебсайтове, които преди са ги имали, трафикът намаля с почти 4% през следващите два месеца. От друга страна, последната група, която няма маркери за заглавия, но има различни размери на текста, записа ефективността на трафика в съответствие с тази на първите две групи. И така, какво означава това за въздействието на заглавията върху SEO класирането?

Липсата на заглавия води до спад в трафика. Това е ясно и следният въпрос е - това намаляване на трафика идва ли от липсата на H1 тагове или от последващата по-ниска четливост и използваемост? С други думи – самият Google наказва ли уебсайта?

Резултатите от крайната група сочат към следното: Фактът, че страници, които нямат H1 тагове, но имат текст с еквивалентни размери на шрифта, ни показва, че четливостта, която произтича от заглавията, е решаващ фактор.

Няма съмнение, че страниците без заглавия и различни размери на текста са по-малко четими. Този тест също така показва, че степента на задържане на страници, които имат само текст на абзаца, е намаляла значително. Времето, което средният посетител прекарва на тези страници, е намалено с повече от 10 процента!

 

И така, какво можем да заключим от нашия задълбочен поглед върху връзката между SEO класирането и заглавията на уебсайт?

Самите заглавия не са сред най-критичните SEO фактори. Въпреки това знаем със сигурност, че използваемостта на заглавията оказват огромно влияние върху това колко представителна и използваема е една страница.

Използването на по-големи шрифтове на определени места може да помогне за разделянето на текст, който е твърде дълъг или лошо изграден, тъй като както потребителите, така и търсачките могат да видят какво представлява страницата с по-малко усилия. Можете също да използвате тези заглавия, за да извършвате оптимизации на ключови думи и други SEO техники на страницата.

Изглежда няма значение дали ще подчертаете части от страницата, чрез заглавия или просто по-големи размери на шрифта, поне не за Google.

Обаче Google не е единствената търсачка. Например други конкуренти с много по-малка, но все пак значителна част от пазарния дял (като Bing) може да вложат оценка в самите H1 тагове. Също така, други програми като софтуер за достъпност може да имат стандарти, които придават по-голяма стойност на етикетите.

Препоръчваме още:

Платформа за Токенизация на Недвижими Имоти с TON Blockchain Платформа за Токенизация на Недвижими Имоти с TON Blockchain Прочети повече
Защо Премахнах SearchGPT Разширението за Chrome: Сравнение с Google и Perplexity Защо Премахнах SearchGPT Разширението за Chrome: Сравнение с Google и Perplexity Прочети повече
Токенизиране на соларен парк: Преобразуване на енергията в цифрова стойност Токенизиране на соларен парк: Преобразуване на енергията в цифрова стойност Прочети повече
нагоре