Как гласовото търсене ще промени дигиталния маркетинг?

   През последните години гласовото търсене доминира в пейзажа на търсене. Това се превърна в удобство за мнозина, позволявайки на ежедневните потребители да говорят на своите устройства, вместо да въвеждат ключови думи в заявка за търсене, за да получат отговори. Според Forbes, 30% от всички сесии на уебсайтове ще се провеждат без докосване на екран през 2021г. Разпознаването на реч в нашите устройства също е станало изключително сложно и точно. Въпреки че гласовото търсене съществува от известно време и не е съвсем нова концепция, през последните години преживяхме технологичен пробив с въвеждането на гласови асистенти като Alexa, Google Assistant и Siri на Amazon.

В резултат на това повечето устройства вече са оптимизирани за гласово търсене. Сега е време бизнесът да оптимизира своите интерфейси, платформи и уебсайтове, за да е в крак с променящия се пейзаж на гласовото търсене.

Как да оптимизираме за гласово търсене?

Ето как гласовото търсене ще промени пейзажа на дигиталния маркетинг и какво можете да направите, за да се подготвите за него:

Когато зададете въпрос на гласов асистент, той ще прочете представения фрагмент от вашата заявка за търсене. Фрагментите, това са резултати от търсенето, които са представени в горната част на органичните резултати на Google в SERP (страници с резултати от търсачката). Важно е да разберете защо трябва да започнете да се грижите за On-SERP SEO, за да можете да започнете ефективно да оптимизирате съдържанието си, и да постигнете представен фрагмент на страницата с резултати от търсачката на Google. Бизнесът трябва да започне да отчита гласова стратегия и да оптимизира съдържанието си за гласово търсене.

Съвети за организиране на вашето съдържание за SERP, използвайки SEO за гласово търсене

  • Създайте съдържание, за да отговорите на конкретни въпроси

  • Организирайте съдържанието си във формат за въпроси и отговори

  • Уверете се, че сте създали висококачествено съдържание

Семантиката на търсенето ще се промени

Когато потребителите търсят с глас, те често използват по-разговорен тон. Може да пишат „Времето в Бруклин“, когато извършват текстово търсене, но те могат да попитат „Какво е времето в Бруклин?“ при гласово търсене. По-често потребителите са по-склонни да формулират заявките като въпрос. Тъй като гласовите търсения имат по-разговорен и естествен характер, това ще даде приоритет на семантиката на заявките за търсене. В резултат това ще повлияе на пейзажа на дигиталния маркетинг и маркетолозите ще трябва да преоценят ключовите думи, използвани в тяхното съдържание и цялостната маркетингова стратегия.

Вместо да използвате кратки ключови думи във вашата SEO стратегия, използвайте ключови думи с дълга опашка и директни отговори на най-често срещаните въпроси на потребителите. Време е да започнете да обръщате внимание на това как вашите потребители говорят. Фирмите ще трябва да вземат предвид тона, избора на думи и фрази, използвани при гласово търсене. Преоценката на ключовите думи на вашето съдържание, за да се адаптирате към гласовото търсене, ще помогне на уебсайта ви да се класира по-високо в търсачките или да спечели представени фрагменти.

Гласовото търсене ще разшири мобилната среда

Функциите за свободни ръце, които се доставят заедно с мобилните устройства, насърчават потребителите, които винаги са в движение, да използват гласово търсене. Независимо дали готвите или шофирате, гласовото търсене и мобилните устройства вървят ръка за ръка като удобен инструмент за ежедневието на потребителите.

С потребителите, които са винаги в движение, гласовото търсене само ще продължи да доминира в мобилната среда.

Фирмите трябва да гарантират, че техните уебсайтове са оптимизирани за мобилни устройства. Настройте бизнеса си за успех и изпреварвайте играта. Около 70% от потребителите са по-склонни да купуват от бизнес с мобилен уебсайт. От гледна точка на маркетолога, вашата отговорност е да се уверите, че интерфейсите, уебсайтовете и платформите на вашия бизнес са оптимизирани за мобилни устройства.

Основни съображения, за да станете по-удобни за мобилни устройства:

  • Подобрете времето за зареждане на вашите уеб страници

  • Включете вертикално съдържание и използвайте по-голям текст

  • Редизайн на изскачащи прозорци за мобилни устройства

  • Бутони за преоразмеряване и CTA (Call to Action) за мобилни устройства

  • Направете информацията по-лесна за намиране

Време е да помислите за мобилните устройства, ако искате да се настроите за успех в този променящ се пейзаж. Работете с екипите си, за да разработите удобни за мобилни устройства интерфейси, за да бъдете по-напред от конкурентите си.

Google Voice Search ще постави по-голям акцент върху местното SEO

Много хора, които използват гласово търсене, го използват, за да търсят местни неща в техния район. Къде е най-близката бензиностанция близо до мен? Топ 10 на италианските ресторанти аз? Близо 22% от заявките за гласово търсене търсят съдържание, базирано на местоположение. Местният бизнес, търговците на дребно и бутиците трябва да се възползват от тази възможност за изграждане на стратегия за местно гласово търсене SEO. Стратегията за SEO местно гласово търсене може в крайна сметка да помогне за привличането на трафик към вашия уебсайт и да стимулира продажбите.

Съвети за подобряване на местното SEO

  • Създайте, актуализирайте и оптимизирайте своя акаунт в Google My Business

  • Съберете положителни отзиви от клиенти

  • Включете местни ключови думи във вашето съдържание

  • Използвайте страници за местоположение или създайте страница „За нас“

Оптимизирането на вашето съдържание за гласово търсене определено е една от идеите за маркетинг на съдържание, които да опитате през 2021 година.

Свържете се с нас, и потърсете услуги и решения за оптимизиране на гласово търсене и работете, за да създадете ефективна стратегия, която ще помогне за изграждането на вашата марка в дългосрочен план.

Препоръчваме още:

Успех в пандемията с помощта на LinkedIn Успех в пандемията с помощта на LinkedIn Прочети повече
Как да конвертирате посетителите на уебсайта ви в клиенти? Как да конвертирате посетителите на уебсайта ви в клиенти? Прочети повече
Какво е одит на дигиталния маркетинг? Какво е одит на дигиталния маркетинг? Прочети повече
нагоре