За да разработите мобилно приложение за електронна търговия, което ще накара вашия бизнес да процъфтява и ще предостави страхотно потребителско изживяване за вашите клиенти, трябва да го оборудвате с набор от функции.
Започвайки разработката, можете да съберете вътрешен екип за разработка на приложения за електронна търговия или да ангажирате компания за разработка на мобилни приложения. Ако възложите разработката на приложения за електронна търговия, наемете компетентен екип от експерти, които вече имат задълбочен опит в разработването на потребителска електронна търговия. След това ще трябва само да опишете идеята си, а професионалните софтуерни инженери ще добавят всички необходими функции, за да изпъкнат на приложението. Някои от най - основните функции са:
Уверете се, че процесът на регистрация във вашето мобилно приложение за електронна търговия е лесен. Ако е твърде досадно, можете да изпуснете клиенти дори преди да са проверили функциите на вашето мобилно приложение за електронна търговия. Предложете им опция да влязат, чрез Facebook, Google или Twitter, но все пак някои хора предпочитат да не свързват мобилни услуги със своите акаунти в социалните медии. Като алтернатива, позволете им да използват своя имейл адрес като вход или да имат достъп до мобилното приложение за електронна търговия с лична парола.
Полза за потребителя. Лесният и удобен процес на регистрация прави приложението ви по-достъпно за потребителите. Това повишава удовлетвореността на клиентите, тъй като те не трябва да попълват много данни, за да използват функциите на мобилното приложение за електронна търговия.
Вашето приложение за електронна търговия трябва да предоставя на клиентите множество опции за плащане. Тъй като процесът на плащане включва споделяне на данни за лични и банкови сметки, хората ще се доверяват само на познати методи и функции на приложението.
Полза за потребителя . Ако потребителите имат бърз и сигурен начин за плащане, е по-вероятно те да завършат покупката. Освен това използването на сигурно плащане с едно щракване увеличава броя и честотата на покупките.
Когато новите клиенти се регистрират за вашето приложение, попитайте дали нямат нищо против да получават актуализации от вашия магазин за електронна търговия. Той ще активира push известия, които ще действат като постоянно напомняне за вашето приложение за електронна търговия. Те могат да предупреждават потребителите за специални, персонализирани или ограничени оферти, нови стартирания, отстъпки, поръчки и актуализации за доставка. След като получат известия до своите устройства, е по-вероятно потребителите да посетят мобилното ви приложение за електронна търговия. Това е една от най-добрите функции за мобилно приложение за електронна търговия, тъй като ви помага да увеличите реализациите и приходите.
Полза за потребителя. Push известията подобряват цялостното изживяване на клиентите, тъй като това е чудесен начин да ангажирате клиентите си, да осигурите максимално взаимодействие и да поддържате ефективна комуникация с тях.
Страницата на продукта трябва да съдържа пълна информация за артикула, включително неговата цена и снимки. Също така е необходимо да се гарантира качествен UI/UX дизайн и лекота на използване.
Повечето потребители вземат окончателното си решение за покупка въз основа на продуктовата галерия. Някои клиенти все още предпочитат традиционното пазаруване, защото им позволява да оценят по-добре желания продукт. Въпреки това техните опасения могат да бъдат решени, чрез пълно описание на продукт с неговите снимки от различни ъгли и в различен контекст
Полза за потребителя. Галерията с продукти помага на потребителите да оценят продукта от различни страни и да бъдат по-уверени в избора си.
Разширената реалност оформя пазаруването на хората и ще се превърне в една от основните тенденции в мобилната електронна търговия през 2022г. Тя позволява на клиентите да взаимодействат с продукта направо от екрана на мобилното си устройство. С функцията за разширена реалност потребителите могат да видят продукт и как ще изглежда в реален контекст. Sephora и IKEA са страхотни примери за интегриране на AR в мобилни приложения за електронна търговия. Въпреки че, за да създадете AR приложения, ще трябва да имате специализиран опит в разработката на мобилни приложения, инвестицията със сигурност ще се изплати.
Полза за потребителя. Благодарение на AR технологията клиентите могат да вземат съзнателно решение, преди да щракнат върху бутона за покупка без колебание.
Количката за пазаруване има за цел да помогне на потребителите да завършат своите онлайн покупки. Това е задължителна функция на всеки онлайн магазин, както и за мобилните приложения за електронна търговия. При плащане, пазарската количка изчислява общата цена на поръчка, включително данъци, доставка, такса за обслужване и т.н. Благодарение на тази функция потребителите могат да избират продукти, да ги преглеждат, да премахват или добавят допълнителни артикули, преди да направят окончателен избор. Ако потребителите са добавили артикул в пазарската количка, това означава, че имат солидно намерение за покупка. Не е задължително те да пристъпват към плащане веднага, но могат да излязат и да се върнат, за да завършат процеса на покупка по-късно, без да анулират избрани артикули.
Полза за потребителя. Количката за пазаруване спестява време и предоставя на потребителите гъвкавост и удобство, докато са на последния етап от процеса на вземане на решение за покупка. Той гарантира положително потребителско изживяване, спестява време и прави пазаруването по-ефективно.
Когато покупката е направена, важно е да транспортирате продукта до местоназначението за доставка до вашия клиент. Предлагайки на клиентите си бързи и достъпни методи за доставка, можете да увеличите реализациите и да намалите изоставянето на пазарската количка. Когато хората видят, че компанията ще достави поръчката до прага им в най-кратки срокове, е по-вероятно да купят. Следователно, за да осигурите страхотно изживяване при покупка, трябва да предоставите на потребителите опция за доставка до дома.
Полза за потребителя. При определени обстоятелства онлайн купувачите са готови да платят по-висока цена, за да им бъде доставен продукт бързо. Благодарение на опциите за доставка във вашето мобилно приложение за електронна търговия, те могат да получат продукта си до прага си.
Вашите клиенти ще оценят функцията за проследяване на покупките в приложението за електронна търговия. Тя им позволява да проследяват артикула и да имат достъп до състоянието на доставка на поръчката. Такава прозрачност във взаимоотношенията с вашите клиенти ще насърчи тяхното доверие и лоялност.
Полза за потребителя. Прецизните и бързи услуги за проследяване позволяват на клиентите да преценят точната дата и час на доставка на продукта и да получат висококачествено обслужване.
Онлайн пазаруването все още е риск за клиентите и понякога продуктите, които получават, не отговарят на очакванията им. Ако направите процеса за връщане на продукти прост и ясен за тях, е по-вероятно да купят отново от вас.
Полза за потребителя. Щедрата политика за връщане на електронната търговия премахва страха на клиентите да закупят продукт онлайн.
Онлайн пазаруването се различава значително от традиционното, тъй като не можете да взаимодействате с клиентите си лице в лице. Предоставянето на обслужване на клиенти за електронна търговия, чрез чат, имейл или телефон ви помага да се ангажирате с клиентите си и да решавате проблемите им онлайн. Можете също да подобрите обслужването на клиентите си, като предлагате обратно повикване, за да помогнете на потребителите незабавно.
Полза за потребителя. Вашите клиенти могат да бъдат сигурни, че няма да останат без отговор. Поддръжката на клиенти гарантира безпроблемно потребителско изживяване и кара хората да се чувстват в безопасност при пазаруване.
В тази статия споменахме най-добрите функции за мобилно приложение за електронна търговия, които ще помогнат на вашия бизнес да привлече огромен трафик и да увеличи продажбите. Ако вече имате иновативна идея, но не знаете откъде да започнете, препоръчваме ви да възложите разработката на вашето мобилно приложение на професионалисти с конкурентни познания за най-новите технологии за разработка на електронна търговия!