Как се променя цикълът на закупуване

   Осъзнаване, внимание и преобразуване. Въпреки че тази последователност е най - честата, тя вече не е най-добрият начин за обобщаване на цикъла на покупка на клиента. Днешното пътуване на купувача започва със задействане. Сватба, рожден ден, празник, специфична или спешна нужда, нещо подтиква потенциалния клиент да купи.

Така че, когато мислите за целевия си клиент, запитайте се кое житейско събитие го е подтикнало да потърси продукта, услугата или решението, което предлага вашият бизнес!

Но вземете предвид и новите нужди и желания, предизвикани от света след пандемията.

Като хора, ние вземаме решения въз основа на емоция, удобство и желание, а предприятията трябва да включат тези концепции в своята стратегия. Едно взаимодействие с вашата реклама или марка просто не е достатъчно, за да накара човек да купи от вас. Помислете за марките, с които се състезавате: Какво правят правилно? Какво правите вие по-добре? Как вашите целеви клиенти оценяват своите възможности?

По-долу показваме на собственици на бизнес като вас как да включат тези три ключови концепции в цикъла на покупка на вашите клиенти.

  • Емоция

Историите продават. За да бъдете в крак с тази тенденция, говорете за вашия продукт от гледна точка на разказ. Какви проблеми решава вашият продукт? Вашите маркетингови материали трябва да имат повече оттенък на това, че чувствате болката на потребителите и по-малко, че сте най-добрите, така че да купуват от нас.

Ако ви е сложно да разберете чувствата на потребителите, поискате обратна връзка, чрез ревюта. Не е тайна, че прегледите оказват огромно влияние върху цикъла на покупка. Някои хора предпочитат да четат рецензия, докато други търсят в YouTube за задълбочено обяснение, така че полагайте усилия да събирате отзиви, чрез различни пътища.

"Влиянието може да бъде по-ефективно, когато пътуванията и преживяванията са ориентирани към клиента, проектирани не като път към покупка, а като път към целта". - Джийн Корнфийлд, Harvard Business Review

  • Удобство

Може да мислите, че имате добър продукт в ръцете си, но улеснявате ли клиентите да го намерят и купят? Вашият уебсайт лесен ли е за навигация или клиентите срещат пречки и напускат уебсайта ви, за да купуват от конкурент?

Най-успешните днешни онлайн бизнеси имат светкавично бързи уебсайтове, които приемат множество опции за плащане и предлагат удобства от новата ера като поддръжка в чат на живо. Въпреки че съществува безкрайно количество информация, хората по своята същност са нетърпеливи и искат бързи отговори на въпросите си. Така че, когато става въпрос за това, което продавате, уверете се, че отговаряте на често задавани въпроси във вашия уебсайт, социалните медии и на други места, които целевите ви клиенти може да посещават.

  • Желание

Когато говорим за цикъла на закупуване, желанието върви и в две посоки: желанието на клиента за продукта, който предлагате, и желанието им да се чувстват обгрижвани. Говорейки за обгрижването, вашият клиент трябва да изпита повече от транзакция, ако искате да се върне и да ви препоръча към хора, които познават. Помислете за различна ангажираност, които можете да направите, чрез точки за взаимодействие като имейли,, SMS съобщения, социални медии, специални оферти, директна поща и др. Ако вашите клиенти са добавили продукт в количката си и са го изоставели, опитайте да ги подтикнете обратно към вашия магазин, чрез различни тактики.

 

Цикълът на закупуване на клиента изобщо не е толкова линеен. Обмислете всички начини, по които вашият продукт води човек към целта му и ще откриете, че продажбите ще дойдат като естествен резултат!

Препоръчваме още:

5 съвета как да оптимизирате вашите целеви страници за реализации 5 съвета как да оптимизирате вашите целеви страници за реализации Прочети повече
Защо да изграждате онлайн общности Защо да изграждате онлайн общности Прочети повече
Какво представлява мрежовият ефект в крипто? Какво представлява мрежовият ефект в крипто? Прочети повече
нагоре