Теоретично, продуктовите страници са много прости страници, които позволяват на клиента да направи информирана покупка и да продължи с поръчката си. Въпреки това, има някои елементи, които трябва да се вземат предвид, за да се увеличат продажбите и да се направи клиентското изживяване по-приятно. Важно е те да са интуитивни и лесни за справка страници.
Целта е ясна - да накараме клиента да купи продукта. Кои тогава са елементите, които трябва да включите във вашия онлайн магазин , за да увеличите вероятността за покупка от посетителя?
Снимката на продукта е решаваща за поръчката, така че трябва да изберете стила, който най-добре подхожда на продукта, представен на тази страница. И независимо дали продуктът е представен в реална среда, на бял фон или в модели, важно е снимките да представят продукта като цяло и някои детайли, които са от значение. Ако размерът на продукта не е очевиден и това е важен фактор за клиента, трябва да се включи и сравнителна фотография.
От друга страна може да има смисъл да се представи видео на продукта, за да се демонстрират по-добре неговите характеристики и свързаната с него концепция. Възможно е да се разказват истории, чрез видеоклип, показващ на клиента целия потенциал на продукта, който вижда.
Ако целта е да накарате клиента да купи продукта, тогава CTA (призив за действие) трябва да е ясен. Това е бутонът, който води до изпълнението на действието и в този случай трябва да е възможно най-очевиден и подчертан. „Купете“, „Добавете в кошницата“ или „Добавете в количката“ са добри примери, които не оставят място за съмнение и това не затруднява процеса на покупка. В този елемент ние искаме клиентът веднага да разбере къде да щракне, за да направи поръчката, защото ако не е интуитивно, е по-вероятно да напусне страницата, без да завърши покупката.
Един от определящите фактори за покупката несъмнено е цената. Това означава, че без тази информация (дори ако е показана в следващата стъпка и без да се компрометира клиента), повечето хора няма да добавят продукта в количката си. Тази информация трябва да бъде лесна за идентифициране, особено ако е в ход промоционална кампания (в този случай трябва да бъдат показани и двете цени – текущата и предишната – със зачертана по-висока цена, за да се избегнат съмнения).
Ако е в ход промоционална кампания, тази информация трябва да бъде ясно посочена на страницата на продукта. Тази индикация може да бъде фиксирана или да се появи в изскачащ прозорец, докато клиентът посещава страницата, но трябва да е лесна за идентифициране. Ако намалението на цената е свързано със специална кампания (Черен петък или Коледа) трябва това условие да е ясно изразено, така че клиентът да почувства спешност да направи покупката.
Всички съответни характеристики трябва да бъдат представени в писмен вид и освен че се виждат на снимките, техническата информация и специфичните препоръки за употреба, трябва да бъдат лесни за разбиране.
В случай на продукт с различни вариации (цветове, размери, модели) е важно на продуктовата страница да има начин да изберете желаната вариация, избягвайки десетки идентични продукти в магазина и възможни обърквания, които биха могли да възникнат от страна на клиента. Така не само процесът на покупка е по-опростен, но и процесът на управление на онлайн магазина при добавяне на нови колекции, промяна на цените или изтегляне на спрени продукти.
Продуктът наличен ли е за незабавна доставка? Налична ли е само онлайн? В предварителна продажба ли е? Ако продуктът не е на склад, тази информация трябва да е очевидна, така че клиентът да не се чувства измамен. Въпреки това, в случай, че наистина е разпродаден, трябва да има възможност клиентът да получи сигнал (по имейл или в клиентския си акаунт) Това също е начин да се гарантира за продажба.
Склонността към покупка се увеличава, когато клиентът прочете положителен отзив за продукта, който оценява. Така че, ако е възможно, продуктовата страница трябва да включва препоръки от минали клиенти и/или система за оценяване, която приканва ценителите на продукти и марки да споделят своя опит.
Един от начините да насърчите увеличаването на продуктите във всяка поръчка е да предложите още няколко артикула на страницата на определен продукт. Те обаче могат да бъдат и допълващи продукти (като предложение за компютърни аксесоари на страницата на конкретен модел или предложение за омекотител, докато клиентът оценява покупката на перилен препарат).
Социалните мрежи са много важен канал за повечето бизнеси, така че включването на бутони за споделяне е начин да помогнете за популяризирането на продукта и да насърчите клиента да препоръча и да даде своето мнение, в случай че това не е първата ви поръчка. Препоръчително е на продуктовата страница да има бутони за споделяне в различни социални мрежи, както и за споделяне по имейл.
Това са елементите на перфектната продуктова страница!
Допълнете ги и ще се увеличат продажбите ви!