Вече можем да видим как дигиталната трансформация и бумът на електронната търговия са готови да революционизират начина, по който продаваме през 2022г. B2B тенденциите също така се развиват, за да отразяват новото пазарно поведение. След като бяха принудени да правят иновации, за да оцелеят от разрушителните ефекти на коронавируса върху бизнеса, търговците се надяват, че нововъзникващите B2B тенденции ще им помогнат да преминат през този етап на светкавични иновации.
Като търговец вие трябва да се приспособите и да се адаптирате към нуждите на вашата B2B клиентела, защото те правят по-големи покупки, но отделят време, когато вземат решение за покупка. Прочетете някои популярни B2B маркетингови тенденции, които могат да ви помогнат да процъфтявате през 2022г!
През 2022г. клиентите ще имат още повече канали, които им доставят маркетингово съдържание. Това дава на B2B маркетолозите различни начини да съобщят вашата марка на целевата аудитория и да ги ангажират с вашето послание. Наложително е да разберете кои канали предпочита вашата аудитория и след това да изберете тези, които ви дават възможност да приспособите посланието си към техните нужди. Това също трябва да ви позволи да представите своите продукти и услуги по начин, който е най-привлекателен за целевата аудитория.
Например, може да сте забелязали, че подкастът има възходяща тенденция. Можете да прецените интересите на потенциалните клиенти, които попадат във вашия целеви диапазон, и да използвате получената информация във ваша полза. Когато се използва правилно, персонализацията може да бъде доста въздействаща за вашия бизнес, като ви помага да генерирате потенциални клиенти и да стимулирате реализациите.
Повече базирани на данни B2B маркетингови кампании се разгръщат в индустриите и тази тенденция само ще се засилва в бъдеще. Внедряването на автоматизация във вашите онлайн маркетингови стратегии може да го направи по-ефикасен, като харчите по-малко усилия и време за задачи.
За да приложите автоматизацията ефективно, трябва да разработите идеални профили на клиенти и да ги подхранвате, докато се движат надолу по фунията на продажбите. Подходът „един размер за всички“ става все по-безполезен, тъй като хората очакват повече персонализиране. И така, време е да формулирате различно съдържание и стратегии за конкретните групи аудитории, които планирате да обслужите.
Нуждаете от инструменти за автоматизация, за да проследявате какво търсят клиентите ви онлайн. Вижте връзките към статиите и заглавията, споделени от публикации в социалните медии или други уебсайтове, за да помогнете на клиентите си при вземането на решения.
Генерирането на потенциални клиенти и стимулирането на реализациите остават най-високите приоритети за B2B маркетолозите. Практиките за генериране на потенциални клиенти и преобразуване вероятно ще се променят значително през 2022 г. Пандемията от COVID-19 промени много аспекти от начина, по който работят предприятията. Всички B2B маркетолози трябваше бързо да се адаптират към реалността, че личните събития не са осъществима опция за генериране на потенциални клиенти. Днес много маркетолози изпълняват персонализирани и силно насочени стратегии за генериране на потенциални клиенти, тъй като все повече платформи разработват инструменти за B2B маркетолозите по начина, по който го правят за B2C маркетолозите. Тези ресурси могат успешно да доставят нишово съдържание на силно насочени аудитории за максимално въздействие. Можете също така да използвате CRM платформи и приложения за планиране, за да управлявате все по-персонализирано генериране и преобразуване на потенциални клиенти в B2B.
С напредването на технологиите ще се появи и необходимостта от използване на все по-високотехнологични комуникационни методи.
Например през 2022 г. оптимизирането за нови форми на търсене – като аудио и изображения – ще бъде важно за улавяне на трафик. Освен това маркетинговите чатботове и AI могат да помогнат на маркетолозите да се свържат с повече клиенти и да сведат до минимум времето за изчакване.
Интерактивните имейли също могат да увеличат реализациите и да подобрят възвръщаемостта на инвестициите, като помагат на вашия бизнес да извлече повече от всяка комуникация. Това са няколко примера как технологиите ще улеснят достигането до бизнеса през 2022г.
Дигиталната и мобилната реклама продължава да бъде от съществено значение за маркетинговите усилия между бизнеса. Според едно проучване, около 70% от B2B вземащите решения и купувачите предпочитат дигитални или дистанционни взаимодействия с доставчици.
До 2025г. Gartner прогнозира, че този брой ще се увеличи с 10%, тъй като клиентите реагират по-ентусиазирано на тактиките за дигитален маркетинг, насочен към мобилни устройства. Тази стратегия дава приоритет на съдържанието и мобилната реклама пред по-традиционните и офлайн методи. Въпреки че това ще доведе до увеличаване на разходите за реклама, резултатите ще направят всичко това да си струва времето.
Блогове и онлайн ресурсни центрове се превърнаха в ценни активи за онлайн бизнеса. B2B купувачите гледат на оригиналното съдържание от марки, когато вземат решения за покупка. Това се превърна в маркер за доверие, който сигнализира на купувачите, че дадена компания има добър организационен опит и познания.
Трябва да добавите добре проучена информация, за да примамите купувачите да проучат допълнително вашата марка и да се свържат с вашия екип по продажбите. Множество стратегии за съдържание ще бъдат от съществено значение за предоставяне на висококачествена информация, подходяща за интересите на вашите B2B купувачи. Стремете се към разнообразието от съдържание, за да ангажирате целевата си аудитория.
Маркетингът е непрекъснато развиваща се област и това, което може да е работило в миналото, може да не работи днес или в бъдеще. Днес маркетинговият свят става все по-дигитален. AI дава по-смислени прозрения, помагайки ви да персонализирате по-добре кампаниите и да генерирате качествено съдържание.
Ключът е да интегрирате стратегически нови B2B тенденции, които придвижват марката ви към целите за растеж. Увеличете ангажираността и доверието към марката с висококачествено персонализирано съдържание във вашите дигитални маркетингови кампании и автоматизирайте работата, за да си спестите време. Това от своя страна може да ви помогне да сте в крак с дигиталните маркетингови тенденции!
Съвети за изграждане на авторитет в SEO оптимизацията за търсене на отговори
Изграждане на B2B клиентски път: Ключови стратегии за успех в дигиталната епоха
Еволюцията на мобилните приложения: от прости до AI-способни решения