Как чатботите могат да помогнат на електронната търговия

   Управлението на бизнес с електронна търговия включва множество ежедневни задачи. Активно се опитвате да оптимизирате продуктовите страници, да добавяте нови продукти, да напомняте на клиентите за изоставени колички, да създавате и популяризирате продажби и купони – и това рядко се отразява в продажбите ви веднага.

Маркетингът с чатбот може да автоматизира повечето ежедневни задачи, с които трябва да сте в крак. Те ви дават повече време да разширите маркетинговата си стратегия за електронна търговия и да направите повече продажби. Освен това са невероятно лесни за изграждане и използване.

Ето няколко от начините, по които чатботите могат да помогнат на вашия бизнес:

  • Помогнете на клиентите да намерят продукти

Без помощта на чатбот за електронна търговия, клиентът трябва да прегледа целия ви магазин, за да намери продукта, който търси. И какво ще стане, ако не знаят какво точно искат?

Колкото повече време прекарва клиентът, опитвайки се да намери продукт на вашия сайт, толкова по-вероятно е той да прекъсне фунията за продажби. Чатботът може да ускори и опрости пазаруването за клиентите, като им помогне да намерят перфектния продукт.

  • Показване различни продукти на клиентите

Понякога купувачът не знае какво иска. Може би купува подарък за някого и не знае откъде да започне. Използването на чатбот в тази ситуация е от полза, защото ще помогне да се стесни продуктите за клиента въз основа на различни фактори, като ценови диапазон. Клиентът може лесно да види редица продукти в рамките на неговите параметри.

  • Обработете плащания

Една от най-стресиращите части от онлайн пазаруването е плащането. Обикновено клиентът трябва да навигира през няколко различни страници: да въведе информация за плащане, да въведе адреси за доставка и фактуриране, и да се увери, че купува правилните продукти в желаните количества. С чатботовете обработката на плащанията може да се извърши направо в чата. Клиентът може дори да завърши цялостното пазаруване, да намери и закупи продукт, без да напуска прозореца за чат.

  • Свържете се с клиентите

Един от най-големите рискове за пропуснатите приходи от електронна търговия са изоставените пазарски колички. Има много причини, поради които клиентът може да изостави количката си в сайт за пазаруване. Може би просто цените са били твърде високи. Може би уебсайтът е искал клиентът да направи акаунт и не е бил заинтересован. Каквато и да е причината за изоставяне на количката, чатботът за електронна търговия може да помогне за повторното ангажиране на тези купувачи. Чатботите могат да се свържат с клиентите, като им напомнят за техните изоставени колички и дори да предоставят опция за лесно завършване на покупката направо в чата. Чатботовете могат да се използват за получаване на обратна връзка с клиентите за предишни покупки. Те могат също така да подтикнат клиентите да прегледат продукт или сайт, което спомага за увеличаване на продажбите и мащабиране на бизнеса. Чатботовете могат да се използват за представяне на реклами във Facebook Messenger. Това са Facebook реклами с бутон за призив за действие, който насочва потребителя към прозорец на Facebook Messenger вместо към уебсайт. След като привлечете вниманието на потенциален клиент с рекламата си (може би като предложите код за отстъпка), можете да накарате чатботът на Facebook Messenger да поиска някаква информация от клиента. Ако клиентът предостави своя имейл, чрез чатбот например, можете да вземете тази информация и да добавите клиента към вашия пощенски списък.

 

Чатботите са тук, за да ви помогнат да разрешите вашите проблеми с маркетинга в електронната търговия. Тези забавни малки части от AI могат да генерират потенциални клиенти, да събират плащания и да действат като търговски асистенти. Най-хубавото е, че те са на разположение 24/7 – за тези, които решат, че имат нужда от нов продукт в 3 часа сутринта. Опростете работата и живота си, като изградите чатбот за вашия бизнес!

Препоръчваме още:

Как да намерите разработчик на Android приложение в Лондон: Насоки и съвети Как да намерите разработчик на Android приложение в Лондон: Насоки и съвети Прочети повече
Магията на реалността и сънищата във филма Inception Магията на реалността и сънищата във филма Inception Прочети повече
Оптимизирайте потребителското изживяване в мобилните приложения: ключови аспекти за задържане на потребители Оптимизирайте потребителското изживяване в мобилните приложения: ключови аспекти за задържане на потребители Прочети повече
нагоре