Съвети, с които ще оптимизирате вашата фуния за продажби

   Всички фирми искат да бъдат печеливши и да видят, че растат от година на година. За да изпитат устойчив растеж обаче, предприятията трябва да прецизират и рационализират процесите си на продажби, за да привличат, ангажират и превръщат потенциални клиенти в клиенти по-бързо.

Това може да бъде трудно поради всичко, което е свързано с извеждането на перспективите до финалната линия. За предприятията, които се занимават с неефективни процеси, може да е трудно да се прецени къде нещата са се объркали, как да се върнат потенциалните клиенти и също така да се осигури безпроблемно предаване, когато потенциалните клиенти са готови да говорят за продажбите или да направят покупка.

За щастие, с правилната стратегия, фирмите могат да привлекат правилните потенциални клиенти, да им предоставят персонализирани преживявания, които подобряват ангажираността и да гарантират, че разполагат с всичко необходимо, за да вземат информирано решение, когато са близо до изхода на фунията за продажби.

Така че, ако стимулирането на реализациите и подобряването на възвръщаемостта на инвестициите са две от вашите бизнес цели за 2022г., вие сте попаднали на правилната статия.

Следните съвети ще ви помогнат да ангажирате вашите потенциални клиенти, да ги поддържате да се движат през фунията за продажба и да ги спечелите, когато настъпи моментът за покупка.

  • Използвайте сегментиране, за да персонализирате маркетинговите си усилия

Благодарение на Google и социалните медии, днешните клиенти са свикнали да имат достъп до необходимата им информация само с няколко щраквания. Това оказва натиск върху вас и вашия екип да предоставяте целева информация и опит. За да отговорят на това търсене, компаниите заменят своя универсален маркетинг с по-пригодени целенасочени съобщения и опит.

Те не само се опитват да разширят броя на кампаниите, които произвеждат, но също така определят най-ефективния метод за разпределяне на усилията си към правилната аудитория. Предаването на правилното послание до точния човек в точното време е лесно и ефективно, когато използвате сегментиране на аудиторията.

Сегментирането на вашата аудитория ви позволява да се насочите въз основа на характеристики като:

  1. Етап във фунията за продажби: Възможните клиенти се нуждаят от различна информация в зависимост от това къде се намират във фунията за продажби. Сегментирането им по този начин ще ви помогне да осигурите персонализиран маркетинг, който ще ги насърчи да направят следващата стъпка в пътуването на купувача.

  2. Отрасъл: В зависимост от тяхната индустрия, вашият потенциален клиент може да има специфичен случай на употреба за вашия продукт или услуга. Сегментирането въз основа на индустрията може да ви помогне да говорите техния език и да им предостави подходящи примери за това как можете да им помогнете да постигнат целите си.

  3. Интерес към продукт или услуга: Знаейки кой конкретен продукт или услуга е най-привлекателен за вашите клиенти, ви позволява да преминете директно към преследването и да се съсредоточите върху функциите и предимствата, които ви отличават от конкуренцията.

  4. Длъжност: В зависимост от това кои са лицата, вземащи решения, може да приспособите маркетинга си към техните конкретни проблеми и интереси.

За много организации сегментирането на аудиторията може да бъде досадно и податливо на грешки.

Инвестирането в правилната платформа за автоматизация на маркетинга може да ви помогне автоматично да групирате клиенти въз основа на характеристики като индустрия, заглавие, продуктови интереси и др. Тази удобна функция освобождава времето и ресурсите на вашия екип, като ви позволява да се съсредоточите върху по-важни и въздействащи задачи.

  • Използвайте имейл кампании, за да насочвате потенциалните си клиенти ефективно през фунията за продажби

Когато се използва правилно, имейлът продължава да бъде един от най-надеждните и ефективни методи за ангажиране на вашата аудитория. За да извлечете всички награди, които този маркетингов канал може да предложи, трябва да насочите усилията си към разработване на целеви кампании вместо еднократни имейли.

За разлика от обикновените пакетни кампании и еднократни имейли, подхранващите кампании са предназначени да предоставят насочено съдържание и информация на конкретни сегменти от аудиторията за определен период от време. Този модел ви позволява да предоставите на аудиторията си ресурсите, от които се нуждаят, за да напредват по пътя на клиента, вместо да ги плашите с продажба веднага.

Разработването на целенасочени кампании за възпитание изисква малко повишаване на услията в самото начало (най-вече поради създаването на съдържание), особено когато имате множество сегменти от аудитория. Но има ресурси, които да ви помогнат да ги управлявате, след като вече са стартирани.

  • Възползвайте се от оценката на потенциални клиенти, за да идентифицирате квалифицирани възможности

Едно от нещата, които компаниите намират за най-предизвикателни, когато става въпрос за оптимизиране на тяхната фуния на продажбите, е да определят кога потенциалният клиент е готов да говори за продажбите или се нуждае от малко повече побутване, за да продължи напред.

В тези случаи, водещата оценка може да бъде най-добрият приятел на маркетолозите, защото им позволява да определят къде са потенциалните клиенти във фунията на продажбите и кои маркетингови тактики предизвикват интереса им.

Оценяването на потенциални клиенти е прост процес. Вие присвоявате резултати на конкретни действия (като изтегляне на електронна книга, попълване на формуляр или посещение на конкретна уеб страница). Вашите потенциални клиенти и/или акаунти натрупват или губят точки, докато изпълняват тези действия, които показват къде се намират във фунията на продажбите, както и нивото на интереса им.

Тази информация ви позволява да настроите стратегията си, за да поддържате ангажираността на потенциалните клиенти и помага на вашия екип по продажбите да определи най-доброто време да се свържете с тях, за да насрочите обаждане.

  • Интегрирайте своя CRM, за да активирате вашия екип по продажбите

Изравняването на продажбите и маркетинга продължава да бъде безкрайна борба за много организации. Въпреки най-добрите си усилия, повечето компании не са измислили как да подобрят сътрудничеството и комуникацията между двата екипа.

Интегриране на вашия CRM с вашата платформа за маркетингова автоматизация може да ви помогне да рационализирате процесите между продажбите и маркетинга и да осигурите на двете страни пълна видимост в пътя на клиента.

 

Избутването на потенциалните клиенти по етапите на фунията за продажбите е сложен процес, който изисква търпение!

Препоръчваме още:

Откриването на нови приложения се увеличава през 2021 г. Откриването на нови приложения се увеличава през 2021 г. Прочети повече
Какво е Influencer маркетинг? Какво е Influencer маркетинг? Прочети повече
10 често срещани SEO митове, развенчани! 10 често срещани SEO митове, развенчани! Прочети повече
нагоре