Предимствата на чатботовете за вашия бизнес

   Чатботовете не са съвсем нов бизнес инструмент, но през последните години набраха огромна инерция. Интернет потребителите все повече свикват с тези дигитални помощници, които изглежда са на мода в секторите на индустрията.

От бизнес гледна точка чатботовете са толкова добри, колкото стойността, която добавят към вашата организация. Така че ще се съсредоточим върху фактите, а не върху шума. Можем да ви кажем, че чатботовете са много повече от най-новата модна дума. Те имат огромен потенциал да направят дигиталните операции по-лесни.

От една страна, има изгледи да се качим на върха на мрежата от потребителски взаимодействия и да подобрят бизнес резултатите. От друга страна, ние сме изправени пред неприятната предварителна инвестиция, цял лабиринт от вземане на решения и поредица от досадни технически подробности. За да избегнем безнадеждно засядане в средата, трябва да погледнем внимателно и от двете страни. Ще започнем с предимствата на чатботове.

Плюсове на чатботовете

  • Повишаване на ефективността и спестяване на ресурси

Чатботите са във възход и те оглавяват забележителната тенденция за автоматизация на бизнеса. Както стартиращите компании, така и утвърдените корпорации ги признават за това, което са - ценни инструменти за рационализиране на комуникацията и автоматизиране процесите на продажби. И двата резултата са свързани с невероятни ползи. Първо, имате възможност да достигате до клиентите по нови начини и едновременно с това да подобрите ефективността на обработката на заявките. Това предимство е особено важно, тъй като броят на хората, които използват комуникационни канали, готови за чатбот, непрекъснато нараства.

Второ, чатботовете позволяват на бизнеса да пести ресурси (чрез намаляване на разходите за труд) и да ги разпределя там, където те имат най-голямо значение. Това се дължи на факта, че освен първоначалните инвестиции и разходите за поддръжка на ИТ (което е по-ниско в сравнение с приложенията), те не ви изправят пред големи режийни разходи. По този начин можете да спечелите предимство в конкурентна бизнес среда и да поддържате здравословен поток от печалба.

  • По-бързо и последователно обслужване на клиентите

Чатботите са подходящи за извършване на тежката работа вместо вас и за справяне с различни повтарящи се и отнемащи време задачи. И не, не сме свидетели на някакво антиутопично превземане на роботи. Тези алгоритми са предназначени да помагат на хората и да овластяват екипите за поддръжка. Те притежават потенциала да предложат нещо, което преди се е смятало за недостижимо. Говорим за безупречно, светкавично, денонощно обслужване на клиенти.

За разлика от човешките представители, те се нуждаят от почивка и сън. Те не искат от мениджърите си отпуск по болест и винаги са готови да се ангажират с предстоящи съобщения и входящи запитвания. Тяхната несравнима скорост, прецизност и наличност позволяват на марките винаги да са там за клиентите. Що се отнася до членовете на екип, те най-накрая са в състояние да предотвратят работната умора. Това е ясно печелившо, особено за предприятия, които предоставят предимно услуги вместо продукти.

  • Стойността им нараства с времето

Освен това технологиите за машинно обучение и AI позволяват на чатботите да се адаптират и подобряват въз основа на минали взаимодействия. По някакъв начин те научават повече за нас и са по-точно с всеки нов разговор. Те изтеглят огромен обем потребителска информация от незабавни съобщения и други канали. Този набор от данни се подава обратно към алгоритми за дълбоко и машинно обучение, проправяйки пътя на чатботовете да станат по-интелигентни.

Така с течение на времето те могат да разбират хората по-добре, да поддържат успешно контекста на разговора и да предоставят по-естествени отговори. И това не е всичко, защото чатботовете са способни да разкриват тенденции в индустрията, модели в онлайн поведението и ключови показатели. Така че, от гледна точка на бизнеса, човек трябва да погледне отвъд номиналната стойност на чатботовете. В дългосрочен план собствениците и мениджърите на фирми откриват, че добавят повече стойност, отколкото първоначално се очакваше.

  • Широка гама от приложения

В днешно време чатботовете могат да се използват за различни цели, изскачащи в различни части на екрана. Те присъстват предимно в прозорците за чат на уебсайтове и услугите за социални съобщения. Там те дават бързи отговори при спешни ситуации, разрешават оплаквания и предлагат подробни инструкции. Този вид приложение има тенденция да подобри процента на отговор и заедно с това, потребителското изживяване и удовлетвореност.

Много фирми също използват тази революционна технология за обработка на сметки, резервации, покупки и информация за потребителите. Но основното предимство остава незабавната реакция. Повечето потребители очакват марките да отговорят в рамките на 4 часа, докато в действителност на по-голямата част от марките им трябват около 10 часа, за да отговорят. Това също означава, че можете да надбягате конкуренцията си и значително да подобрите проникването си, като използвате чатботове.

  • Те събират ценни потребителски данни

В днешния бизнес свят данните за потребителите са в основата на вземането на обучени решения. Е, чатботовете са един от потоците, които могат да ви доставят много от тях. Например, можете да наблюдавате колко хора кликват върху връзките, които предлагат ботове, или какъв процент от посетителите на сайта приемат разговора с чатбот на първо място. Хранилището с данни също става огромно, като се има предвид, че един-единствен бот може да извършва хиляди и хиляди разговори всеки месец.

Анализирайки ги по-задълбочено, човек може да разбере как наистина да говори езика на потребителя и да приложи това знание към други допирни точки. Освен това разговорите могат да разкрият някои често срещани проблеми и болкови точки, с които се сблъскват потребителите. Това отваря нови възможности за персонализиране и дава контекст за маркетингови пренасочвания и завъртания. Само имайте предвид, че за да се възползват от тази полза, организациите трябва да инвестират в подходящи големи данни, бизнес разузнаване и аналитични инструменти.

 

В следващата блог статия ще разгледаме недостатъците на чатботовете!

Препоръчваме още:

Реклама в AI Чатботите: Бъдещето на Дигиталния Маркетинг Реклама в AI Чатботите: Бъдещето на Дигиталния Маркетинг Прочети повече
Избор между локална и глобална стратегия за вашето мобилно приложение Избор между локална и глобална стратегия за вашето мобилно приложение Прочети повече
Бъдещето на мобилните приложения: Персонализирани истории и иновативни технологии Бъдещето на мобилните приложения: Персонализирани истории и иновативни технологии Прочети повече
нагоре