Големите данни се отнасят до кумулативните набори от данни, които вашата компания придобива. Това включва информация за клиенти, статистически данни и всякаква друга подходяща бизнес информация, която се генерира във вашия бизнес. Според contenttools.com се използват само 12% от данните, които една компания генерира, което означава, че 88% от наличната там информация може да се трансформира в ценно съдържание.
Докато много търговци вече започнаха да използват големи данни за идентифициране на тенденциите в пазаруването от години, използването на информация, която компанията генерира, за да стимулира маркетинговите усилия, все още е сравнително нова сфера. Ако вземете предвид демографските данни, неефективността в работния процес и регионалните тенденции, които могат да бъдат идентифицирани с "големи данни", тогава би било логично да използвате тези прозрения, за да информирате за типа съдържание, което създавате. Това са само някои от начините, по които "големите данни" могат да помогнат на вашите усилия за маркетинг:
"Големите данни" могат да ви дадат необходимата информация за вашите целеви аудитории като средна възраст, доходи, географско местоположение и етноси. Например начинът, по който пишете съдържанието си, ще бъде много по-различен, ако целевата ви аудитория е благополучна за бейби бумърите. Използването на тази информация за създаване на читателски профили и персони ще ви помогне да създадете по-съобразено съдържание за вашата читателска аудитория.
Можете да използвате "големите данни", за да разберете кои проблеми и теми имат най-голямо въздействие върху вашите клиенти. Знаето към какво се стремят и как вземат решения, ще ви помогне да създадете съдържателни съобщения, които дават ход на вашата целева аудитория.
Генерираната статистика и бизнес информация могат да се използват за създаване на различни видове съдържание. Инфографиката е отличен начин да предоставите убедителна информация в подкрепа на вашите публикации в блога или друг вид съдържание, което създавате. Помислете дали да не покажете на клиентите си инфографика за популярни продукти, усвояване на промоции и регионални тенденции.
Някои компании използват собствената си бизнес интелигентност, за да създават идеи за съдържание. Ако създавате съдържание за споделяне, което прониква в масовите медии, тогава ще можете да генерирате значителен трафик към вашия блог и да увеличите осведомеността за марката. "Големите данни" могат да дадат информацията, необходима за създаване на завладяващо и интригуващо съдържание.
Въпреки че "големите данни" могат да допринесат много за генерирането на бръмча за вашата марка и създаването на завладяващо съдържание, това не означава непременно, че хората, които четат съдържанието ви, ще купуват вашите продукти или услуги.
За да превърнете четец в купувач, ви е необходим постоянен поток от съдържание, който може да отведе човек надолу по фунията за продажби. Omni-channel маркетингът, където можете да създадете редовен читател, чрез имейл, маркетинг в социални медии, маркетинг в блогове и мобилен маркетинг, е ключът към изграждането на благоприятна връзка с някой, който чете съдържанието ви.
Създаването на съдържание отнема време и усилия, така че използването на данни е във ваша полза.
Големите данни са мощен ресурс за формиране на вашите усилия за маркетинг на съдържание и разбиране на повече за вашата целева аудитория. Полезната информация за съществуващата ви клиентска база, може да ви помогне да създадете идеи за съдържание, които си струва да споделите.
За компаниите, които не разполагат непременно с инструменти за големи данни, има и други начини да получите по-голяма представа за клиентите си и да използвате тази информация за идеи за съдържание. Инструментите за следене на социални медии например могат да ви помогнат да разберете тенденциите във вашата индустрия. Можете също така да използвате нормално изследване на ключови думи, които да включите във вашата маркетингова стратегия за съдържание.
Свържете се с нас, ако имате въпроси!