Като уеб дизайнер или разработчик, колко пъти сте проектирали фантастичен уебсайт, който остава абсолютно същият години, след като сте го създали?
Много хора имат нагласата, че след като уебсайтът им започне да работи, той е изцяло „завършен“. Това може да попречи на уебсайта да достигне пълния си потенциал.
Ще споделя 10 причини, поради които всички собственици на уебсайтове трябва редовно да актуализират съдържанието в него. По този начин ще направите своя уебсайт и вашия бизнес по-успешни.
Какво представлява съдържанието на уебсайта
Когато споменавам съдържанието на уебсайта, имам предвид всичко, което посетителите всъщност могат да видят на екрана в уебсайта. Точното съдържание зависи от вашия сайт, но обикновено включва текста на всичките ви страници, изображения, публикации в блог (ако имате блог), продукти (ако имате онлайн магазин), събития (ако имате уебсайт за резервации на събития) и всякакви други типове съдържание.
С какъвто и бизнес да се занимавате, вероятно е необходимо да правите промени във вашите продукти, услуги.
Например, ако предлагате услуги, тогава от време на време променяте това, което е включено във вашите услуги, докато развивате бизнеса си. Ако предлагате продукти, тогава можете да пуснете нови версии на вашите продукти.
Дори ако имате личен блог и не продавате, ще трябва да го актуализирате. Например, ако имате родителски блог, тогава може да сте споменали възрастта на децата си, която очевидно се променя!
Не много хора осъзнават това, но ако никога не актуализирате уебсайта си, тогава е вероятно класирането в търсачката да спадне с течение на времето. Това е така, защото търсачките гледат колко често даден уебсайт се актуализира като знак, че е активен и свеж.
Ако не сте актуализирали сайта си в продължение на 3 години, разбираемо е, че търсачките ще го пренебрегнат и ще бъде по-малко достоен за добро класиране. Това означава, че трябва да правите редовни актуализации на вашия сайт като бърз и лесен начин за повишаване позицията на вашата търсачка. Не казвам, че трябва редовно да пренаписвате напълно съдържанието на уебсайта си. Искам да кажа, че трябва да правите малки промени сравнително редовно и може би по-големи промени от време на време. Това казва на търсачките, че вашият сайт е актуален.
В наши дни собствениците на уебсайтове имат достъп до ценни инструменти за това как хората използват техния уебсайт. Тези данни предлагат огромна възможност да направите уебсайта си по-ефективен и да увеличите успеха си. Ако оставите уебсайта си такъв, какъвто е и не го актуализирате редовно, тогава пропускате ценна възможност. Възползвайте се от тези важни данни, като ги анализирате. Използвайте констатациите си, за да преразгледате съдържанието на уебсайта си и да подобрите изживяването за посетителите си.
Почти всички уебсайтове искат да „конвертират“ своите посетители по някакъв начин. Това може да е продажба на продукти, получаване на регистрация за бюлетин, изпращане на формуляр за контакт или нещо друго.
Призивите за действие имат важно влияние върху вашия процент на реализация. „Призив за действие“ може да бъде всяка част от вашия уебсайт, която е предназначена да вдъхнови посетителите да извършат определено действие (което от своя страна води до реализация). Това може да са бутоните „Купете“ на продуктите за електронна търговия, бутоните „Свържете се с нас“, свързващи формата за контакт, или може би бутоните „Абониране“ за бюлетин. Освен, че следвате най-добрите практики по отношение на призивите за действие, дизайна и оформлението, можете значително да подобрите процентите на реализация, като правите непрекъснати промени. Използвайте аналитичен софтуер, за да наблюдавате и преглеждате редовно своя процент на реализация. Това може да бъде проследяване на реализации или цел в Google Analytics, или отчитане на конкретна част от вашия сайт, като например пакет за електронна търговия или формуляр за регистрация за бюлетин. Правете редовни промени в призивите си за действие. Като настроите съдържанието на уебсайта си по този начин, можете да конвертирате повече посетители и да увеличите реализациите си.
Повечето хора мислят за дизайн, когато говорят за тенденции в уеб дизайна. Съдържанието на уебсайта обаче също е обект на променящи се тенденции.
Например, преди няколко години повечето уебсайтове имаха доста претрупани страници с една или две странични ленти, както и основна област със съдържание. Напоследък модата се промени. Уеб дизайнът вече предпочита неподредено, минималистично съдържание без разсейване.
Можете да поддържате уебсайта си актуален, без да се захващате с основен редизайн, като обновите съдържанието си, за да отговаря на най-новите тенденции. Например, можете да премахнете страничната лента и вместо това да вградите призиви за действие директно в основната част на страницата.
Когато за първи път проектирате уебсайт, очевидно планирате навигационната структура да бъде възможно най-интуитивна. Тъй като собственикът на уебсайт добавя нови страници и прави други промени, структурата често става нелогична и объркваща. Можете да направите уебсайта си по-интуитивен, като редовно опреснявате навигационната си структура.
В идеалния случай навигацията на уебсайта също трябва да се развива, докато добавяте ново съдържание. Например след като имате десетки или стотици публикации, старите ви публикации започват да губят трафик и стават трудни за намиране. Можете да подобрите трафика към вашия блог, като подобрите навигацията и добавите индексна страница, за да помогнете на посетителите да намират публикациите по-лесно.
Когато проектирате уебсайт, вероятно правите проучване на ключови думи, за да идентифицирате най-добрата фраза, за която да оптимизирате. След това пишете (или насърчавате клиента си да напише) съдържанието на уебсайта около тези ключови думи.
Но работата е там, че ключовите думи трябва да се променят с времето. Ако въведете някоя ключова фраза в Google Trends , ще видите, че конкретни ключови фрази стават все по-малко популярни на различни интервали. В резултат на това можете да подобрите SEO на сайта, като редовно изследвате най-добрите ключови думи и съответно повторно оптимизирате съдържанието на уебсайта.
Блогът е един от най-ефективните начини да подобрите SEO-to на сайта ви. Това е така, защото:
Е фантастична възможност да добавите поток от свежо, богато на ключови думи съдържание към вашия уебсайт и;
Статиите в блога могат да бъдат много по-дълги и по-задълбочени от стандартните статични уеб страници.
Това е чудесен начин да поддържате уебсайта си обновен и свеж.
Използвайте блог, за да разширите съдържанието на уебсайта си. Всяка нова статия трябва да бъде оптимизирана за различна ключова дума. Всички те ще работят заедно, за да ви помогнат да се класирате за широк спектър от ключови фрази. Благодарение на блога ще се окажете с много по-голямо разнообразие от съдържание на уебсайта.
Новите регламенти на GDPR влязоха в сила на 25 май 2018г. Собствениците на уебсайтове по целия свят (не само в ЕС) бяха принудени да актуализират съдържанието си, за да отразяват новото законодателство и да гарантират съответствие. Като уеб професионалист, ще трябва да направите това на вашия собствен уебсайт и на вашите клиенти.
Това подчертава важността на актуализирането на вашия уебсайт в съответствие със закона. Вие носите отговорност да сте наясно със законодателството, което може да повлияе на вашия бизнес и уебсайта ви, и да актуализирате съответно съдържанието си.
Както можете да видите, има няколко важни причини да преглеждате редовно съдържанието на уебсайта си и да правите промени в него. Това ви е от полза, като се уверите, че информацията е точна и правилна за вашите реални посетители, както и помага с оптимизацията за търсачки или SEO. Задайте редовно напомняне да прегледате съдържанието на собствения си уебсайт и да го приложите на практика.