Какво съдържание да напишете за всеки етап от маркетинговата фуния

   Искате ли да изградите информираност за марката, да привлечете повече клиенти на уебсайта си и да увеличите продажбите?

Един от най-фундаменталните начини да направите това е като разгледате маркетинговата фуния, която помага да посрещнете нуждите на вашите клиенти на всяка стъпка от процеса на покупка. Всеки път, когато клиент направи покупка, той преминава през подобни етапи на маркетингова фуния, за да определи какво и от къде иска да го купи. Като разберете тези етапи, можете да определите какви области на съдържание покривате и да намерите нови места за изграждане на допълнително съдържание. Дупките, които откривате в съдържанието на вашата маркетингова фуния, носят нови възможности за привличане на потенциални клиенти и с това нови продажби.

Четирите етапа на маркетинговата фуния

Маркетинговата фуния е разделена на четири етапа:

  1. Информираност: потребителят идентифицира нужда или осъзнава продукт или услуга.

  2. Интерес: потребителят се опитва да намери отговори на своите въпроси и да разгледа различни варианти. Те ще сравняват вашия уебсайт с вашите конкуренти.

  3. Желание: потребителят стеснява своите възможности и търси доказателство, което ще му помогне да потвърди решението си за покупка.

  4. Действие: потребителят купува артикула и/или услугата от вашия уебсайт.

Чудесен начин да оцените съдържанието си по пътя на клиента към покупка, е чрез проучване на ключови думи. Преминете през всеки етап от маркетинговата фуния и вижте какви ключови думи или теми, свързани с вашия продукт или услуги, потребителите ще търсят във всеки от тях. Оттук ще можете да откриете всички пропуски в съдържанието и да определите дали трябва да направите допълнения или редакции на уебсайта си.

  • Интерес

Сега потребителят има малко повече информация за велосипедите, но все още трябва да разбере кой е най-добрият за техните нужди. Търсенето им вероятно започва да изглежда така:

  1. Най-добрите велосипеди за пътуване

  2. Пътуване с колело

  3. Екипировка за дъжд за велосипеди

  4. Видове велосипеди за работа

  5. Ревюта на велосипеди за работа

Тук можете да видите, че потребителят става малко по-концентриран, но не е взел никакви решения. Можете да му помогнете като предоставите повече информация, чрез страници на вашия уебсайт, публикации в блогове или видеоклипове в YouTube. Можете също така да разработите ръководства, които предлагат вашия опит в предметната област и на свой ред да помогнат на потребителя да стесни търсенето си, за да се приведе по-добре в съответствие с нуждите си. Обърнете голямо внимание на вашите конкуренти. Ако забележите, че са изградили специфични ръководства или уроци, трябва да обмислите да имитирате техния подход.

  • Желание

В този момент потребителят има ясно разбиране какво иска. Сега те ще трябва да вземат своето желание и да го превърнат в решение за това къде ще бъдат изразходвани техните пари. За да направят това, те ще потърсят информация за процеса на закупуване, разходи за доставка, срокове за доставка, прегледи на магазина, отстъпки и купони.

Техните търсения може да изглеждат така:

  • [Марка] разходи за доставка

  • [Марка] срокове за доставка

  • Местоположения на магазини [Марка]

Трябва да оптимизирате страниците си с продукти и категории за тези търсения. Това ще позволи на клиента да намери това, което търси и ще му помогне да вземе окончателното решение с лекота. Важно е потребителят да не изпитва проблеми, като например неясна или неточна информация. Най-малкият детайл може да накара потребителя да отиде при вашия конкурент.

  • Действие

В този момент клиентът е готов да завърши покупката си и е решил, че вашият уебсайт има това, от което се нуждае. Вие ще искате да се уверите, че вашият процес на плащане е лесен за изпълнение. Прегледайте всяка стъпка, за да сте сигурни, че премахвате всички проблеми, които пречат на клиента да се опита да направи покупката си. Процесът на продажба е отлично място за провеждане на A/B тестване, за да се уверите, че е максимално оптимизиран.

  • Задържане

След като бъде направена покупка, връзката на вашата марка с този потребител не спира дотук. По това време клиентът може да търси повече информация за аксесоари за новия си велосипед или съвети за поддръжка. Уверете се, че имате съдържание, което включва аксесоари и други свързани услуги.

Можете също така да автоматизирате изпращането на имейли след покупка със свързани аксесоари или с купон за следващото им закупуване.

 

Сега, след като сте оценили уебсайта си, тъй като е свързан с цялата маркетингова фуния, трябва да сте открили липсващо или слабо съдържание и да сте идентифицирали възможностите да предоставите необходимата информация, за да покриете нуждите на клиентите си на всеки етап от пътя им за покупка. Докато добавяте това ново съдържание, използвайте анализи, за да проследите как се представят страниците и кои страници са най-популярни!

Препоръчваме още:

Законен ли е биткойн? Законен ли е биткойн? Прочети повече
Идеален LinkedIn бизнес профил за хора, които си търсят работа Идеален LinkedIn бизнес профил за хора, които си търсят работа Прочети повече
Как да използвате психологията на отстъпките Как да използвате психологията на отстъпките Прочети повече
нагоре