3 инструмента, с които да измерите информираността на марката ви

   Всеки предприемач, собственик на бизнес и търговец иска марката му да стане известна. Но, както може би се досещате, популярността не се случва веднага. Те не се събуждат известни. Вместо това, бавно и стабилно, те повишават осведомеността си.

Какво е информираност за марката

Осведомеността за марката определя степента, до която потребителите са запознати с качествата или имиджа на определена марка стоки или услуги. Целта на маркетинга, PR и дори обслужването на клиентите, е да се повиши осведомеността за марката, да се гарантира, че хората познават марката, говорят за нея, когато се обсъжда индустрията на марката. Това са основните предимства на осведомеността за марката, но има и други. Осведомеността за марката насърчава доверието. Хората рядко купуват важни продукти от неизвестни марки. Това създава капитал на марката – хората плащат повече поради по-високата възприемана стойност. Осведомеността за марката също така създава общности от лоялни клиенти, които продължават да купуват продуктите на марката не само защото ги харесват, но и защото се асоциират с марката и се чувстват като част от общността.

Топ инструментите за измерване на информираността на марката са:

  • Survey Monkey

Създаването на анкети не е толкова лесно, колкото предполагате. Survey Monkey върши по-голямата част от работата вместо вас. Това е един от най-добрите и определено най-популярните инструменти за проучване и е чудесен за създаване на задълбочени онлайн проучвания.

Ценообразуване : Безплатно за Basic , $25/месец за Advantage , $75/месец за Premier и Enterprise Цените са достъпни при заявка.

  • Awario

Awario е инструмент за социално слушане. Той обхожда всички основни социални медийни мрежи, новинарски сайтове, блогове, форуми и мрежата за споменаване на дадена ключова дума (обикновено марка). Той анализира растежа, обхвата, настроенията на споменаванията, както и популярните теми около ключовите думи, местоположенията и езиците на авторите. Той също така намира защитници на марката и влиятелни лица в индустрията. Инструментът има булева опция за търсене, която гарантира, че резултатите включват само подходящи споменавания, дори ако името на вашата марка е често срещана или двусмислена дума.

Цени: $29/месец за стартовия план, $89/месец за Pro и $299/месец за Enterprise.

  • Brandwatch

Brandwatch е друг инструмент за социално слушане. Той е по-усъвършенстван от Awario и пасва по-добре на предприятия и агенции. Brandwatch обхваща всички социални мрежи, включително нишови и местни, както и сайтове за рецензии, новинарски сайтове, секции за коментари, блогове, форуми и мрежата. Инструментът намира не само споменавания на името на марката, но и изображения, свързани с марка, например нейното лого.

Инструментът анализира растежа, обхвата и настроенията на споменаванията, както и демографските, психографските данни, местоположенията и езиците на авторите. Той също така разкрива тенденциите, най-популярни във вашата ниша.

Цена : Предлага се при поискване.

 

Осведомеността за марката може да изглежда твърде неясна и сложна, за да се измери внимателно. Това обаче не означава, че трябва да пренебрегвате осведомеността за марката, особено като се има предвид колко важна е тя за успеха. Излезте и кажете на хората за вашата марка!

Препоръчваме още:

4 съвета за персонализиран маркетинг 4 съвета за персонализиран маркетинг Прочети повече
Начално ръководство за намиране на полезни отчети в Google Analytics Начално ръководство за намиране на полезни отчети в Google Analytics Прочети повече
Защо опаковката на продукта е важна Защо опаковката на продукта е важна Прочети повече
нагоре