Как да популяризирате бизнеса си на местно ниво

   Искате да популяризирате вашия малък бизнес на местно ниво?

Независимо дали приветствате клиентите във вашето помещение, предлагате местна услуга за доставка или работите наоколо във фиксиран локален район, добавянето на тези бързи и лесни подходи към вашата маркетингова стратегия ще помогне да се гарантира, че хората в близост до вас ще знаят за вашия бизнес!

  • Уверете се, че уебсайтът ви е удобен за мобилни устройства

Мобилният интернет трафик съставлява над половината от глобалния онлайн трафик, така че вашият бизнес уебсайт трябва да изглежда добре на мобилни устройства. Това става още по-важно, ако сте от вида местен бизнес, който хората търсят, когато са в движение – например бар или ресторант.

  • Влезте в Google My Business

Google My Business е като социална мрежа за местни фирми. Това е важна част от маркетинга на малкия бизнес, и ако не сте там, пропускате възможности за печалба.

Защо?

Тъй като информацията, показана в Google Maps, е извлечена от Google My Business, това е важен начин да накарате вашия бизнес да бъде намерен от хора във вашия район.

Важна забележка: Изключително важно е данните за името, адреса и телефонния номер на вашия бизнес да са абсолютно еднакви навсякъде, където се появяват в мрежата. Това включва вашия уебсайт, вашата страница в Google My Business и всякакви други социални мрежи или директории, в които се намира вашият бизнес. Това е така, защото търсачките използват тази информация, за да идентифицират вашия бизнес и местоположението му, за да помогнат да решат кога трябва да се показвате на потребителите в резултатите от търсенето.

  • Оптимизирайте вашите уеб страници за локални търсения

Ако предлагате водопроводни услуги в Бургас, уверете се, че уебсайтът ви е оптимизиран за тази фраза. Същото важи за всеки местен бизнес, независимо дали сте бръснар или ресторатьор. Не е нужно (и не трябва) да вкарвате най - различни ключови думи в съдържанието си. Просто се уверете, че това, което правите, е очевидно и ясно за хората (и следователно за търсачките).

  • Влезте в социални мрежи, свързани с бизнеса

Google доминира в търсенето, така че влизането в Google My Business трябва да бъде ваш приоритет. Но след като сте направили това, можете да настроите профили в други социални мрежи, ако все още не сте го направили.

Bing Places for Business е този, който трябва да вземете предвид, тъй като оттам Bing Maps черпи данните си.

Facebook също е популярна дестинация за хора, които търсят местен бизнес, така че трябва да помислите за създаване на страница за вашия бизнес, ако все още не сте го направили.

  • Включете се в съответните бизнес директории

Има стотици бизнес директории, но трябва да внимавате в кои от тях регистрирате местния си бизнес. Фокусирайте се върху добре познати общи директории и съответните специфични за индустрията директории. Тези сайтове не само имат потенциал да привличат клиенти директно, но също така могат да ви помогнат с вашите местни усилия за SEO.

  • Следете отзивите си

Повечето от сайтовете, за които говорихме, вече позволяват на клиентите да преглеждат вашия сайт и е важно да следите какво казват хората в тях. Не само ще ви позволи да идентифицирате области от вашия бизнес, които бихте могли да подобрите, но също така ще можете да взаимодействате с хора, които са имали лош опит, за да можете, където е възможно, да оправите нещата. Тази последна точка е особено важна, тъй като хората знаят, че никой бизнес не е перфектен, така че ако четат вашите отзиви, за да усетят какъв вид услуга предлагате, виждайки как се опитвате да оправите нещата за недоволни клиенти, ще им даде допълнителна увереност. Можете да насърчите хората да оставят отзиви, но не предлагайте стимул, тъй като това може да наруши условията на услугата на сайта за ревюта.

  • Обединете се с други местни фирми

Като местен бизнес, не е нужно да го правите сами. Формирането на група от местни компании, които могат да насочват потенциални клиенти един към друг, е чудесен начин да се рекламирате. Можете също да помислите за присъединяване към официална организация, като например местната търговска камара. Работейки заедно, малките предприятия могат да препоръчат работа един на друг и да дават съвети за всичко - от надеждни доставчици до застраховка за съотношение цена/качество.

  • Включете се в събития в местната общност

Участието в събития в местната общност е чудесен начин да разкриете името си. Можете да обмислите да спонсорирате местен футболен отбор или да дарите услугите си безплатно на местна благотворителна организация. По-голямата част от вашите клиенти ще идват от местната общност, така че има смисъл да изграждате връзки. Включването в кауза, към която се чувствате полезни, ще ви донесе допълнителен бонус от популяризирането на вашия бизнес.

  • Свържете се с местни журналисти

Местните вестници и местните фирми искат да достигнат до едни и същи хора, така че има смисъл да се свързвате с журналисти, работещи във вашия район. Разбира се, можете да пускате реклами в местен вестник, но няма нищо, което да попречи на вашия бизнес да получи „безплатно“ рекламиране, ако сте направили нещо, което заслужава новини. Местните вестници и техните уебсайтовете привличат много внимание. Освен това, ако направите нещо наистина интересно, има шанс вашата история да бъде подхваната от други новинарски издания.

  • Помислете за локално насочени реклами във Facebook

Рекламите във Facebook ви позволяват да се насочите към конкретни области, което ги прави чудесен начин да достигнете до потенциални клиенти. Платените реклами могат да възнаградят маркетинговите ви усилия в социалните медии. Не е нужно да харчите цяло състояние, но се уверете, че рекламите ви дават на хората убедителна причина да им обърнат внимание, като например специална оферта.

  • Помислете за местна доставка

Малките предприятия, които продават продукт от всякакъв вид, включително храни и напитки, трябва да обмислят добавянето на местна доставка. Опцията за доставка ще засили привлекателността ви за местните жители, които не желаят или не могат да стигнат лично до вашите магазини.

 

Ключът към популяризирането на вашия бизнес на местно ниво е да се гарантира, че имате здрава основа. Това означава, че преди да направите нещо друго, трябва да се уверите, че уебсайтът ви е готов, и че сте регистрирани в Google My Business. След това можете да започнете да търсите други начини да популяризирате бизнеса си във вашия местен район!

Препоръчваме още:

3 съвета, с които да преобразувате трафика на уебсайта в продажби 3 съвета, с които да преобразувате трафика на уебсайта в продажби Прочети повече
Как да създадете ефективна LinkedIn B2B стратегия Как да създадете ефективна LinkedIn B2B стратегия Прочети повече
3-те фази на печеливша пазарна стратегия 3-те фази на печеливша пазарна стратегия Прочети повече
нагоре