Разрастването на социалните медии доведе до по-голям достъп до информация и до нейната прозрачност. Потребителите търсят бизнес и марки преди да вземат решение и да предадат мнението си на хората около тях.
Клиентите и последователите на марката имат все по-мощен глас, особено в социалните мрежи, където хората са силно повлияни от мненията на приятели и семейство.
Това накара компаниите да променят маркетинговата си стратегия. В тази цифрова ера комуникацията под формата на монолог, където хората сляпо приемат посланието, е заменена от диалог. Това взаимодействие и диалог се постигат лесно, чрез изграждане на онлайн общност около бизнеса или марката.
Общностите са важни за насърчаване на положителни връзки и насочване на членовете на общността към смислено взаимодействие помежду си и с марката/бизнеса.
Изграждането на общност около марка или бизнес носи предимно предимство по отношение на конкурентоспособността, както и по отношение на адаптивността, тъй като общностите носят ценна обратна връзка от клиентите на компанията. Ако хората в една компания не разбират нуждите на своите клиенти, рискът от разработване на продукти или услуги без стойност за тяхната целева аудитория е огромен. По този начин общността позволява на компаниите да увеличат своята гама от продукти и услуги въз основа на нуждите на своите клиенти, както и бързо да идентифицират промените в поведението на потребителите, водещи до корекции в продуктите и офертите, за да създадат стойност за клиента. В допълнение, идентифицирането на „болката“ на клиента води до по-голям капацитет за иновации, насочени към аудитория с много специфични нужди.
Една общност е преди всичко група от хора, свързани със своите интереси или нещо общо. По този начин това изграждане на взаимоотношения също кара общността да расте и да получи по-голямо задържане на клиенти. Създаването на реални връзки между потребителя и марката насърчава задържането и лоялността на клиентите, оставяйки вратата отворена за референции. Следователно, с нарастването на тези препратки, общността също расте, повишавайки престижа на марката, както и точките за контакт. Колкото повече са точките за контакт, толкова по-вероятно е компанията да спечели нови клиенти и да увеличи продажбите си.
От друга страна, колкото по-силна е общността, толкова по-голяма ще бъде последователността и уместността на марката, което води до по-голям интерес на хората, които искат да си сътрудничат с нея.
Основната цел при създаването на общности е да стимулира или да увеличи ангажираността между клиентите и марката.
Първата стъпка към изграждането на онлайн общност, която привлича, включва и задържа правилните хора в бизнеса, е да разберем какво кара хората да се свързват помежду си. Трябва да помислите какъв вид продукт или услуга продава компанията и каква общност трябва да я подкрепя. В днешната икономика на достъп и избор предпочитанията и лоялността на клиентите трябва да се разглеждат като основен показател. Стратегията за създаване на онлайн общност зависи от пазара, бизнес модела и целите.
По този начин изграждането на общност около марка/компания е по-актуално от всякога, тъй като помага на компаниите да получат и поддържат своите клиенти. Преди всичко, това е голяма помощ в процеса на интегриране на марката в ежедневневието на хората.
Компаниите, които не приемат това предизвикателство, могат да рискуват да загубят клиенти и бизнеса си. Следователно, когато изграждаме общности разумно, ние създаваме мощен инструмент.