Какво представлява сравнителният анализ

   Без значение от вашия бизнес етап или индустрия, ходът на вашия бизнес с електронна търговия винаги ще бъде силно повлиян от три прости въпроса:

  1. Къде сте?
  2. Къде искате да бъдате?
  3. Как да стигнете до там?

Понякога нито въпросите, нито отговорите на тези въпроси не са лесни. Но способността ви да ги навигирате е достъпна с техника за управление на процесите, наречена сравнителен анализ. В тази публикация ще разясним въпросите „какво“, „защо“ и „как“ зад сравнителния анализ, за ​​да можете да превърнете дори най-трудните въпроси в приложими стратегии и значими резултати.

Какво е сравнителен анализ

Сравнителен анализ е процесът на разглеждане на собственото ви представяне спрямо конкуренцията и определяне къде искате да бъдете. Под чадъра на този еталон вие ще зададете целите си и ще проектирате серия от малки, измерими стъпки, които да ви помогнат да ги постигнете.

По-логистичната страна на бенчмаркинга включва анализиране на конкретни KPI и проследяване на показатели, свързани с вашите дългосрочни и краткосрочни цели. Това ви позволява да прецените напредъка на вашия бизнес и да правите стратегически промени, ако е необходимо.

Защо бенчмаркингът е важен

Тъй като сравнителният анализ е гъвкав процес, той може да се приложи към почти всяка част от вашия бизнес, от състоянието на вашия бизнес на най-широко ниво до целите на отделните канали. Ето няколко допълнителни начина, по които сравнителният анализ може да се окаже полезен за вашия бизнес:

  • Помага ви да разберете как се развива вашият бизнес. Сравнявайки бизнеса си с конкуренцията, можете да получите ясна представа за своите силни и слаби страни в сравнение с техните.

  • Помага ви да поставите ясни цели за вашия бизнес. Например, ако процентът на изоставените колички за вашата индустрия е 38%, а вашият е 46%, вие знаете колко изоставате и колко работа ще отнеме, за да влезете в правилния път.

  • Позволява ви да приоритизирате области, които се нуждаят от подобрение. Области, в които изоставате значително от вашата индустрия или конкуренция, ще се нуждаят от по-спешно внимание, докато областите, в които се съгласувате по-тясно, могат да бъдат обезприоритизирани.

  • Помага ви да следите напредъка на целите си. След като сте задали цели, сравнителният анализ ви позволява да видите колко точно ги спазвате и, ако не достигате, да определите какво трябва да промените.

Как да направите бенчмарк

Подобно на самите бенчмаркове, начинът, по който измервате, също може да бъде напълно съобразен с вашия бизнес, стига да имате информирана дългосрочна цел и да използвате специфични, подходящи индикатори за проследяване на напредъка си. Ако търсите стандартен процес обаче, опитайте този:

Стъпка 1: Изберете какво ще изследвате в общия смисъл и направете равносметка на това къде се намирате в сравнение с конкуренцията. Например, да приемем, че искате да проследите органичното си представяне. Използвайте платен инструмент за SEO, за да разгледате задълбочено собственото си представяне спрямо конкурентните уебсайтове или просто започнете да търсите в Google ключовите думи с висок приоритет на вашия бизнес, за да видите на кои се появявате.

Стъпка 2: Въз основа на първоначалното си дълбоко гмуркане, установете дългосрочната си цел(и). За нашия пример за SEO, да приемем, че искате да увеличите общия органичен трафик с 25% до юни.

Стъпка 3: Идентифицирайте KPI, които ще използвате, за да измерите резултатите си и ефективността. За SEO може да разгледате органичния трафик, органичните приходи, трафика към конкретни страници, ефективността на конкретна ключова дума или цялостната видимост на марката.

Стъпка 4: Решете кои действия ще повлияят най-много на вашите KPI и създайте конкретни цели, свързани със самите действия: оптимизирайте X страници, произвеждайте Y съдържание, осигурете Z висококачествени обратни връзки и т.н.

Стъпка 5: Задайте своя график за сравнителен анализ. Ако планирате да постигнете целта си до юни, проверявайте напредъка си веднъж месечно, за да сте сигурн не сте се отклонили.

Стъпка 6: Работете, измервайте, коригирайте и повторете. SEO отнема време, и ако не постигате напредък към целта си до три месеца, е време да коригирате стратегията си. Въпреки това, ако изпреварвате целта си, продължете с инерцията.

Колко често трябва да проверявате бенчмарка

Мислете за това като за пътешествие. Когато сте на дълго шофиране, ще трябва да спирате от време на време, за да проверите картата, да заредите гориво и да се прегрупирате. Прекалено честото спиране няма да бъде продуктивен начин да стигнете до вашата дестинация, но нечестото спиране може да причини хаос в пътуването ви, преди да забележите, че нещо не е наред.

Намирането на правилния баланс между „твърде много“ и „недостатъчно“ ще изглежда малко по-различно за всеки бизнес и може да варира в зависимост от канала. Задаване на месечен еталон за SEO, например, няма да ви даде достатъчно време, за да оцените вашето органично състояние. Въпреки това ежемесечната проверка на напредъка на бенчмарка е напълно разумна за SEO. Използвайте това, което работи за вас!

 

Когато вашият бизнес се представя добре, може да стане лесно да поставите критични за бизнеса задачи като сравнителен анализ на заден план. Но ако посещавате или преглеждате референтни показатели само когато нещо е забележимо извън пистата, може да реагирате късно. Поддържането на критериите за сравнение и дългосрочните цели в челните редици на вашата стратегия, от друга страна, ще ви даде постоянно потвърждение, че сте на най-добрия възможен път или ще ви помогне да се адаптирате възможно най-бързо, ако не сте!

Препоръчваме още:

Как да се уверите, че имейлите ви в Gmail ще бъдат прочетени Как да се уверите, че имейлите ви в Gmail ще бъдат прочетени Прочети повече
Как да купите биткойн с пари в брой? Как да купите биткойн с пари в брой? Прочети повече
5-те елемента на успешните дигитални реклами 5-те елемента на успешните дигитални реклами Прочети повече
нагоре