Ако искате да дадете тласък на бизнеса си онлайн, но не сте сигурни откъде да започнете, може да се чудите каква е разликата между маркетинг и реклама , както и кое е подходящо за вашия бизнес.
В тази статия ще разясним разликите между двата термина!
Какво е реклама
Ние наричаме онлайн рекламата „платена реклама“ и включва плащане за разположение в резултатите от търсенето, социалните медии, други уебсайтове, приложения и т.н. Голяма част от платената реклама включва плащане на клик или импресия, което означава, че ще плащате всеки път, когато човек види или щракне върху вашата реклама, в зависимост от това кой тип реклама използвате. Онлайн рекламата е различна от традиционните форми на реклама по това, че можете да проследявате резултатите от вашата онлайн рекламна кампания и да наблюдавате броя на хората, които са взаимодействали с вашата реклама. Можете също така да пренасочите своите онлайн реклами, за да сте сигурни, че те достигат точния ви целеви пазар, като изберете да показвате рекламите си на хора въз основа на критерии като:
Кариера
Възраст
Пол
Интереси
Думи за търсене
Провеждането на платена рекламна кампания може да стане сложно, когато работите, за да достигнете до най-много хора на най-добра цена и е най-добре да се остави в ръцете на опитни, сертифицирани рекламни професионалисти!
Рекламата е малка част от маркетинга като цяло. Нещо, което много собственици на бизнес харесват в платената реклама , е че тя е по-непосредствена от много други форми на маркетинг. Когато пускате реклами при търсене в Google, те ще се показват в търсения, които включват конкретни ключови думи за търсене. Но маркетингът има много повече от просто реклама.
Какво е маркетинг
Маркетингът обхваща цял набор от стратегии, които са предназначени да поставят вашия бизнес пред целевия пазар. От старите тактики като цена, продукт, място и промоция до оптимизиране на присъствието ви в местното търсене, маркетингът е мащабна стратегия, предназначена да изгради информираност и да стимулира продажбите. Проучване на пазара, реклама, връзки с обществеността, брандиране, опаковане, маркетинг в социалните медии и маркетинг на съдържанието са по-малки части от маркетинговия пай. Така че можете да мислите за маркетинга като всичко, което правите, за да накарате купувачите да разберат вашите продукти и услуги, както и всички неща, които правите, за да помогнете на купувачите през процеса на покупка. Това е вашият цялостен план, който можете да разделите на по-малки аспекти.
Маркетингът може да доведе до дългосрочни, комбинирани резултати, които ви помагат да изградите повече местна информираност и да стимулирате продажбите, докато рекламата често може да доведе до по-незабавни резултати (но рекламата също работи като дългосрочна тактика, ако постоянно оптимизирате кампаниите си).
И в зависимост от вашата индустрия, вероятно си струва да опитате и двете и да разберете как могат да работят заедно за уникалните нужди на вашия бизнес!