6 стъпки за ребрандиране на вашия бизнес

   Мислите ли да ребрандиране бизнеса си? Ребрандирането може да бъде ефективен ход за вашия бизнес, но само ако се направи правилно!

Следвайте тези стъпки, за да извършите безупречно ребрандиране.

  • Знайте защо правите ребрандиране

Независимо дали вашата компания е нова или установена, ребрандирането не е малък подвиг. Въпреки това, повторното обвързване може да бъде стратегическа инвестиция за вашия бизнес!

Преди да се впуснете в своето пътуване за ребрандиране, уверете се, че имате убедително „ защо “, което да ви държи мотивирани и да изпълнявате задачата. Също така препоръчваме да знаете защо не правите ребрандиране в случай, че целите се объркат в процеса.

Няколко убедителни „защо“ за ребрандиране могат да включват:

  1. Насочване към нов пазар

  2. Промени в предпочитанията на пазара

  3. Нова технология

  4. Ново състезание

  5. Надрасли сте сегашната си марка

  6. Настоящата ви марка вече не отразява ценностите или целите на вашия бизнес

  7. Вашата марка ограничава растежа на вашата компания

Независимо от причината за ребрандирането, уверете се, че е достатъчно силно, за да преведе вас и вашия екип и е достатъчно ясно, за да накара всички да се движат към една и съща цел. По-слабите причини за ребрандиране включват: „да се чувствате, че вашата марка може да се нуждае от освежаване. Тези „защо“ са воднисти в най-добрия случай и не придвижват компанията ви към истинската цел на ребрандирането: да направите компанията си по-желана и свързана с вашата целева аудитория. Свързването с вашите идеални клиенти повишава лоялността към марката и е пътят към растеж.

  • Решете кои елементи се променят и кои остават същите

След като решите, че вашият бизнес се нуждае от ребрандиране, решете кои елементи ще бъдат ребрандирани и кои не. Помислите какво ниво на ребрандиране желаете за вашата компания. Ако искате цялостна промяна, ще искате да одитирате всички елементи на „ изразяване на марката “ и да изложите планове за всеки от тях. Ако смятате, че вашият бизнес се нуждае само от частично ребрандиране, при което някои елементи се променят, а други остават същите, уверете се, че новото се вписва в старото, така че да има последователност във всичко, което показва вашата марка.

Елементи и активи, които да бъдат включени в одита, могат да бъдат продукти, лого, дизайн, цветова палитра, съобщения, слоган, предложения за услуги, използване на платформи за социални медии и др. Вашият екип за ребрандиране трябва да е кристално ясен какво да промените и какво да оставите или да промените само леко. Които и елементи да преминат през процеса на ребрандиране, уверете се, че има изчерпателна и специфична стратегия за всеки!

  • Направете конкурентен анализ

Ако искате вашата компания да се откроява сред конкуренцията си, ще трябва да проведете конкурентен анализ. Най-вероятно сте правили това преди, за да помогнете при избора на определени продукти или дори в първата си кампания за брандиране. Тъй като новите технологии и предпочитанията за дизайн се появяват и променят пазарния пейзаж, непрекъснатите конкурентни анализи са задължителни. Никой не познава вашата марка като вас и вашия екип! Въпреки това, игнорирането на това, което правят конкурентите, може да бъде пагубно при създаването на вашата нова марка. Наемането на агенция за брандиране може да бъде полезен актив в този процес. Те брандират и ребрандират, за да си изкарват прехраната и са в крак с най-новите тенденции и какво правят бизнесите в района. След като имате добра представа за брандирането на вашата конкуренция, можете да създадете брандинг, който е уникален.

  • Насочете се към целевия си пазар

Очакванията и предпочитанията на потребителите непрекъснато се променят. Ако е минало известно време, откакто сте изградили идеалната клиентска персона за вашия бизнес, ребрандирането е идеалният момент да го направите.

Вашият целеви пазар трябва да информира в голяма степен вашите нови избори за брандиране. Отговорите на въпроси, подобни на следните, могат да ви дадат добра представа за посоката на изразяване на новата ви марка:

  1. Какво оценява идеалните ми клиенти в компаниите в момента?

  2. Какви нови нужди имат?

  3. Какви са техните очаквания за потребителско изживяване?

  4. Какви дизайнерски елементи се представят добре за тази аудитория?

  5. Къде пазаруват в момента и защо?

Освежаването на вашата клиентска персона ще ви помогне да позиционирате новата си марка за максимална производителност. Целта на ребрандирането е да възстановите бизнеса си като конкурентен, уместен и завладяващ за вашите идеални клиенти.

  • Рекламирайте своя ребранд

След като сте готови с новата марка, е време да уведомите света. Трябва да се отнасяте към рекламирането на новата си марка, както бихте се отнасяли към рекламирането на нов продукт, услуга или друга голяма промяна във вашия бизнес. Използвайте всички налични комуникационни канали и започнете с нови, които са били добавени във вашите решения за ребрандиране, за да покажете ясно кой сте сега. Ако вашият целеви пазар и потенциални нови клиенти пропуснат, че вашият бизнес е преминал през ребрандиране, те може да изпитат известно объркване и да се чудят дали все още предлагате това, което те обичат и с което са запознати. Когато комуникирате новата си марка, важно е да го правите внимателно, но също така и смело.

  • Анализирайте, настройте, повторете

Както при всяко ново бизнес начинание, важно е постоянно да анализирате ефективността му и да разберете как може да бъде подобрено. Не предполагайте, че вашият ребранд ще бъде успешен, независимо колко усилено сте работили върху него. Можете да предположите, че ще трябва да се направят промени, и че целият процес ще бъде невероятно ценен за вашия бизнес както в това, което научавате, така и в новите възможности, които предоставя.

 

Ребрандирането може да бъде едно от най-ценните занимания, които можете да започнете за вашия бизнес. Ще научите толкова много за новия пазарен пейзаж и промените във вашия целеви потребител. Освен това ще станете по-свързани с вашата марка и ще генерирате нови и свежи идеи за това как да рекламирате и да се свързвате с клиентите си.

Препоръчваме още:

Създайте сбит заглавие, обхващащо основните изводи, използвайки не повече от 20 думи. Създайте сбит заглавие, обхващащо основните изводи, използвайки не повече от 20 думи. Прочети повече
Тенденции в социалните медии за 2025 година: Как да се адаптират марките към променящия се пейзаж Тенденции в социалните медии за 2025 година: Как да се адаптират марките към променящия се пейзаж Прочети повече
Реклама в AI Чатботите: Бъдещето на Дигиталния Маркетинг Реклама в AI Чатботите: Бъдещето на Дигиталния Маркетинг Прочети повече
нагоре