Как да създадете идеалния уеб каталог

   Ние сме в дигиталната ера. Затова като се вземе предвид огромното количество покупки, направени онлайн всеки ден, е наложително всеки стремящ се бизнес да има примамлив уеб каталог. Имайки предвид важността на представянето на вашия продукт в цифров носител, трябва да го направите добре. Уеб каталогът трябва да бъде ангажиращ и в идеалния случай трябва да бъде персонализиран за вашия клиент. Това ще ви помогне да създадете изключително изживяване, което значително ще увеличи шансовете този потенциален клиент да стане настоящ.

  • Проучете своя клиент

Вашето изследване трябва да бъде високо техническо. Проучването на клиентите изисква прецизност. Събирайте данни от отчети и от вашия Google Analytics. Там ще съберете достатъчно информация как да се насочите по-добре към клиента си. Като разберете клиента си, вие ще можете да изградите по-добра продуктова стратегия заедно с примамлив дизайн. Това ще ви помогне да харчите по-малко пари за кампании и да конвертирате потенциални клиенти с повече лекота и прецизност.

Според статия, публикувана от InfoEntrepreneurs, важно е да разберете три основни неща за потенциалните си клиенти:

  1. Кои са те?

  2. Какви стоки купуват?

  3. По каква причина ги купуват?

  • Персонализацията е от съществено значение

Според вашите констатации при дефинирането на вашия клиент, ще трябва да персонализирате съответно вашия каталог. Проучване, проведено от Accenture, посочва, че над 50% от фирмите са избрали конкретни доставчици поради персонализиране. Като го разбием много просто, няма тъмна наука зад това, което по същество представлява персонализацията. Всичко, което трябва да направите, е да оптимизирате вашия каталог за нуждите на потенциален клиент или бизнес, в зависимост от това кои са те.

Причината, поради която персонализацията е станала от съществено значение, особено в B2B среда, е, че хората, които стоят зад големите компании, нямат много време. Представете си, че сте изпълнителен директор в средна компания. Получавате два каталога. Единият е персонализиран, другият е общ. Кое ще изберете, като се има предвид, че сте притиснати от време?

  • Намиране на подходящ софтуер

Има множество продукти, които ще ви помогнат да създадете висококачествени, персонализирани уеб каталози. Ето списък с няколко програми, които могат да ви помогнат. Има множество създатели на каталози, които са безплатни.

  1. Yumpu - счита се за най-добрите инструменти в нишата. С Yumpu можете да се уверите, че съдържанието ви е в съответствие с вашите SEO и маркетингови стратегии, предвид факта, че програмата може да бъде синхронизирана с Google Analytics.

  2. FlipHTML5 - това е страхотен инструмент за публикуване, който е безплатен. Той предлага широк спектър от технически възможности, включително обогатяване на вашия каталог, чрез добавяне на различни видове медии като снимки, видеоклипове, връзки и дори музика.

  3. Anyflip - това е безплатно приложение, което обикновено се счита за един от качествените безплатни инструменти за създаване на каталог. Anyflip ви се предлага богат избор от шаблони за оформление. Има версия Premium с разширена функционалност. Въпреки това, безплатната версия ще ви даде страхотно впечатление за това на какво са способни тези инструменти.

  4. Книги Pageflip - този инструмент е сред най-старите в тази ниша. Освен това последното им издание се счита за една от програмите, които предлагат най-широк набор от възможности. Има страхотно съотношение цена/стойност.

  5. FlipPageMaker - инструмент, който впечатлява дори опитен потребител. FlipPageMaker предлага разширена функционалност. Това приложение може да се синхронизира с Google Analytics, така че можете да проследявате как се представя каталогът в реално време.

  6. CatalogMaker - обикновено се счита за продуктите с най-добра цена. Прост, но много универсален инструмент.

  7. Pepperi - гъвкав инструмент, който ви позволява да персонализирате вашите шаблони, без да се налага да се намесвате в кода.

  8. Boxoft - този конструктор на каталози има страхотен ефект. Има много интуитивна функция за автоматично разпространение на съдържание. Тя ви позволява да импортирате големи количества файлове, които след това ще бъдат равномерно разпределени в целия документ. Тази функция ви спестява много време.

  9. Instacat Builder - този инструмент ви позволява да създавате каталози много бързо. Ако наистина сте притиснати от време, можете да опитате Instacat. Страхотно както за лична, така и за бизнес употреба.

  10. CleverCat - това е още един професионален конструктор, който ще ви помогне бързо и ефективно да изградите персонализирани каталози за вашите клиенти. Той е предназначен да ви позволи да качвате стотици файлове наведнъж и да ги подреждате спретнато и интуитивно. Имате възможност да редактирате и създавате нови шаблони, според които данните ще бъдат подредени в документа.

  • Нуждаете се от добра CMS

За да избегнем евентуално объркване, говорим за система за управление на каталози, а не за система за управление на съдържанието. Този инструмент ще ви позволи да концентрирате всички промени, свързани с продукти, на едно и също място, което ще ви позволи да правите бързи промени в новите каталози, които ще създадете. Особено ако имате наистина голямо количество продукти и цените се променят автоматично.

Някои от тези инструменти дори ще ви позволят да създавате каталози, но основно са предназначени да управляват информация, свързана с вашите продукти. След това тази информация може да бъде експортирана и интегрирана в софтуер за уеб каталог.

Кои са най-добрите налични CMS в момента?

Ето кратък списък с популярни инструменти:

  1. Seller Cloud - този инструмент е предназначен да организира много канали, да поддържа всичко подредено и да се увери, че всичките ви данни са добре организирани.

  2. Catalog Bar - това е изключително функционален CMS, който ви позволява да създавате каталози, заедно с лесно актуализиране на информация за продукта.

  3. Sales Layer - този инструмент е известен със своята ефективност при работа с информация за продукта. Той има интуитивен интерфейс и ви позволява да структурирате съдържанието си, което идва от различни канали.

По същество CMS са разработени, за да ви помогнат при структурирането и актуализирането на данни, свързани с вашите продукти, но някои от тях, както беше казано по-рано, също могат да създават каталози. Може да искате да помислите за по-холистичен подход към обработката на данни и създаването на каталог. Вместо да имате две приложения, които имат отделни функции, може да искате да разгледате едно, което прави всичко.

  • Докоснете с дизайн

Дизайнът ви позволява да използвате последните открития в неврологията и други съседни области. Типичен пример за това как дизайнът може да ви помогне да увеличите продажбите е използването на цветовете интелигентно. В зависимост от възрастта на вашата аудитория, винаги можете да изберете да използвате повече или по-малко от определен цвят.

Например, хората под 18 години имат силно предпочитание към зелено, червено и синьо. Докато хората над 70 години имат силно предпочитание към синьото.

Констатациите, свързани с цветовете, също могат да ви кажат много за това какви цветови гами трябва да избягвате. Важно е да следвате най-новата тенденция в нишата. Например, според Publitas, последните тенденции в продуктовите каталози включват „дръзки и ярки цветове“ и „плосък“ дизайн. Чрез комбиниране на популярните в момента тенденции с открития в неврологията, вие ще можете да създадете красив и примамлив каталог.

  • Текстът е важен

Разбира се, каталогът не трябва да има твърде много текст, но се уверете, че използвате необходимия текст, за да подчертаете важните аспекти на вашата продукт или услуга. Потърсете професионалист с опит в писането на описания на продукти. Точното, но добре написано описание на вашите продукти/ услуги ще направи каталога по-привлекателен. Правилната формулировка ще постави акцент върху ценностите на вашата компания и ще подчертае вашето позициониране. Инвестирайте време в писане на силни лозунги и бутони с призив за действие. Висококачествен CTA трябва да постави отметка в няколко квадратчета. Първо, той трябва да стимулира интереса на читателя, без да дава много информация. Читателят трябва да остане любопитен. Второ, той трябва да бъде потенциално полезен за читателя. Трябва да създаде спешност. Силният призив за действие трябва да стимулира страха на потребителя от пропускане (известен още като FOMO).

  • Организирайте вашите продукти/услуги

Трябва да поставите продуктите си в правилния ред. Това ще увеличи конверсията и ще стимулира потенциалните клиенти да изберат конкретни продукти. Основните аспекти на добре подреден каталог са:

  1. Споделете с гордост своите бестселъри. Клиентът трябва да знае кои обяви са най-популярни и защо.

  2. Групирайте всичко. Не позволявайте на вашия каталог да изглежда хаотичен и неорганизиран. Това демотивира клиентите да го разглеждат.

  3. Изберете йерархии, ако е приложимо. Ако вашите продукти имат компоненти, избройте ги веднага след продукта, който ги съдържа. В противен случай каталогът може да изглежда разхвърлян и труден за сканиране.

  4. Намерете критерии, според които ще групирате вашите артикули. Помогнете на хората да направят когнитивна връзка между вашите продукти.

За да изработите висококачествен уеб каталог, трябва да сте сигурни, че разполагате с множество неща. Някои от тях са от технически характер, а други са концептуални. Първо, трябва да разберете кой е вашият клиент и да проведете някакво подходящо проучване. Това е от съществено значение, защото ако искате да увеличите продажбите и реализациите си, трябва да персонализирате каталога си, според специфичните предпочитания, които имат потенциалните ви клиенти.

След като приключите с това, ще трябва да намерите подходящия софтуер. Някои софтуери могат да се използват за създаване на каталог, а други могат да се използват като системи за управление на каталози. Първият е предназначен за създаване на каталози от нулата, а вторият е системи, които автоматизират събирането на данни и понякога могат да имат функция за създаване на каталог.

 

Уверете се, че творческите аспекти на вашия каталог са на смислени. Създаването на добро потребителско изживяване, чрез използване на правилните цветове и писане на добър текст ще гарантира, че вашият каталог е примамлив и има силата да превърне хората, които го разглеждат в клиенти!

Препоръчваме още:

9 стъпки за справяне с ядосани и недоволни клиенти 9 стъпки за справяне с ядосани и недоволни клиенти Прочети повече
10 CRO съвета, които ще увеличат онлайн продажбите ви 10 CRO съвета, които ще увеличат онлайн продажбите ви Прочети повече
Промени в обявите на Google My Business Промени в обявите на Google My Business Прочети повече
нагоре